וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים לקוות: נמשך חיפוש האחים שטבעו באשקלון

רמי שני

29.3.2013 / 17:40

כוחות משטרה, מתנדבים ובני משפחה פעלו גם היום לאיתור השלושה שנעדרים כחצי יממה, ומודים: "הסיכוי שיימצאו בחיים לא גבוה". לקראת ערב צומצמו החיפושים - שיחדושו מחר

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק, מיכאל ברגמן

"הסיכוי למצוא אותם בחיים קטן, אך אנו ממשיכים לקוות": ברצועת החוף של אשקלון התחדשו הבוקר (שישי) החיפושים אחר שלושת האחים שככל הנראה טבעו אתמול בחוף דלילה, וחרף מאמציהם של כוחות החיפוש, במשטרה מעריכים כי מחצית היממה שחלפה מאז נעדרים השלושה, לא מבשרת טובות על הסבירות שהשלושה יימצאו בחיים. בחילוץ משתתפים מסוק צוללנים, בני משפחה, מתנדבים, כוחות משטרה גדולים ורכבי שטח שסורקים את החוף באשקלון.

לקראת ערב ובתום הערכת מצב שהתקיימה בנושא צומצמו החיפושים. מחר בבוקר יחודשו החיפושים בסיוע היחידה האווירית, יחידת הצוללנים, פרשים, סירות, אופנועי ים ומתנדבים. בשעות החשיכה יתמקדו החיפושים אחר השלושה באזור החוף.

"התארגנו היום צוות של 13 צוללנים, אנחנו נמצאים פה יחד עם השיטור הימי, עם סירה של חיל הים, בתקווה למצוא אותם", אמר מפקד יחידת צוללנים דרום, אבי שלם. "יש זרמים חזקים ואנחנו מנסים לעבור ולחפש בצורה מסודרת, קצת קשה. אנחנו פה ממשיכים לעבוד עד שיהיו תוצאות".

התחדש חיפוש האחים שטבעו בחוף בעיר אשקלון. דייב בוימוביץ'
החיפושים חודשו לאחר שבלילה התרכזו החיפושים באזור החוף בלבד/דייב בוימוביץ'

רבים מבני המשפחה של השלושה, בני 16, 19 ו-26 שנסחפו בים בעת שרחצו במקום, המשיכו לחפש אחריהם גם הלילה. בשל החשיכה צמצמה המשטרה את החיפושים ועד שעות הבוקר המחפשים התמקדו באזור החוף בלבד. במשטרה ביקשו להבהיר כי עונת הרחצה הרשמית טרם החלה, והרחצה בחוף ללא מציל מסוכנת.

קרוביהם של השלושה, שרחצו בחוף האסור לרחצה, דיווחו למשטרה כי הם נכנסו לים ונסחפו. סגן מפקד תחנת אשקלון, רב-פקד אבי תובל, אמר כי מספר בני משפחה נכנסו למים אתמול, בסביבות השעה 17:00, כשלפתע הרגישו שהם נסחפים לעומק הים. "חלק הצליחו לחלץ עצמם וחלק נסחפו מערבה לים", סיפר תובל, "אנחנו נמשיך ונרכז מאמץ לאורך כל שעות הערב, גם מחר וגם הלילה בניסיון לאתר אותם חיים". אתמול טבע נער בן 15.5 ממזרח ירושלים בגן השלושה ונפגע באורח אנוש. צוותי מד"א ממרחב גלבוע שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים העמק בעפולה - שם נקבע מותו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
התחדש חיפוש האחים שטבעו בחוף בעיר אשקלון. דייב בוימוביץ'
קטן הסיכוי למצוא את השלושה בחיים. חוף דלילה/דייב בוימוביץ'

בתוך כך, יחידות החילוץ בדרום הארץ ובצפונה פעלו אתמול לחילוץ עשרות בני אדם שאיבדו את דרכם במהלך טיולים בשמורות הטבע. הבוקר שלושה מטיילים שאיבדו דרכם בנחל שיאון חולצו מהמקום, ופונו במסוק לבית החולים זיו בצפת כשהם סובלים מתשישות. ביחידת החילוץ מעריכים כי בשעה הקרובה יוצאו כל המטיילים מהנחל.

בנחל דרגה שבמדבר יהודה נקלעו כ-140 מטיילים, בהם משפחות רבות עם ילדים, לשעות החשיכה והתקשו למצוא את דרכם אל היציאה מהשמורה. בשל החשיכה הונחו המטיילים להמתין במקום עד להגעת הצוותים מיחידת החילוץ מגילות ומהיחידות השכנות, שנקראו לאתרם ולחלצם. למעלה ממחצית מהמטיילים בשמורה כבר אותרו. יחידת חילוץ גולן נקראה הערב לנחל שיאון שבאזור הר חרמון, שם איבדו את דרכם כ-60 מטיילים בגלל החשיכה. דובר היחידה, איציק ברק, מסר כי "המטיילים שהתחילו את המסלול בשעות הבוקר נמצאים בכמה מקומות בנחל, ואיתורם והוצאתם מהנחל ייקחו זמן רב".

(עדכון ראשון: 8:20)

התחדש חיפוש האחים שטבעו בחוף בעיר אשקלון. דייב בוימוביץ'
התחדש חיפוש האחים שטבעו בחוף בעיר אשקלון/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully