וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוהים לקח לי שלושה בנים, אבל נתן אחד במתנה"

רונית אבידן-שינפלד ורמי שני

2.4.2013 / 20:27

יעקב ברוכים היה על החוף באשקלון כשראה את חמשת בני משפחת סראעיה נסחפים. הוא קפץ למים ומשה שניים מהם בחיים. "הוא הפנים היפות של ישראל", אמר עליו האב השכול

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

למקרה העצוב של מות האחים מכסייפה, אשר טבעו למוות בסוף השבוע, התלווה גם סיפור גבורה, כך התברר היום (שלישי) לגמרי במקרה. יעקב ברוכים, תושב אשקלון ששהה בחוף דלילה בעיר כאשר ראה את חמשת האחים נכנסים למים ומתחילים להיסחף פנימה, הצליח להציל שניים מהם.

המפגש בין משפחת סראעיה לברוכים. שי מכלוף
"אלוהים לקח לנו שלושה אבל נתן לנו אחד". ברוכים, סראעיה והשר אהרונוביץ'/שי מכלוף

מעשהו של ברוכים נחשף היום במהלך ביקורו של השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' (הליכוד-ביתנו) אצל בית משפחת סראעיה, שאיבדה כאמור שלושה מבניה. מהעדויות עולה כי הצעיר, בשנות העשרים לחייו, שראה את האחים טובעים, נכנס למים בזריזות ומשה מהם את אחד האחים אל החוף. מיד לאחר מכן הוא קפץ שוב למים העמוקים והצליח להוציא משם אח נוסף. את שלושת האחים הנוספים, שגופותיהם נמצאו מאוחר יותר, כבר לא עלה בידו להציל.

אב המשפחה, חסן סראעיה, אמר היום כי אמנם איבד שלושה בנים – אך הוא הרוויח בן נוסף, בדמותו של ברוכים. הוא לא מצא די מילים כד להודות לאיש שהציל את שני האחים הנותרים. "אלוהים לקח לנו שלושה אבל נתן לנו אחד", אמר האב הנרגש, "הוא אחד מהאנשים שלא מעניין אותם גזע, מין ומוצא. הוא הפנים היפות של ארץ ישראל". ברוכים עצמו לא היה מוכן להיתפס כגיבור וכשנשאל על ידי השר אהרונוביץ' כיצד הצליח להציל את שני האחים אמר: "כלום לא עשיתי, באמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיפושים אחרי האחים עלו בתוהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות צניעותו הרבה של ברוכים, הוא לא הסתפק בפעולת ההצלה ביום חמישי במי הים, אלא אף שהה עם בני המשפחה על החוף במשך כל ארבעת ימי החיפושים עד שנמצאו גופות השלושה. בהמשך הצטרף גם לסוכת האבלים של המשפחה בביתה שבנגב. "הוא פה לידי כל הזמן", אמר חסן האב, "היום הוא יחזור הביתה אבל תמיד נשאר משפחה שלו. אני אנהג בו כמו אבא, הוא בן שלי עכשיו, והבית שלי פתוח בשבילו 24 שעות לילה. אם ירצה – גם את החתונה שלו נעשה פה".

סאלם סראעיה בן ה-23, אחד האחים שברוכים הציל את חייו, התחבק עמו והודה לו בהתרגשות עזה: "תהיה בריא, עדיין יש אנשים בעולם, תודה". ברוכים השיב לו: "מי שיודע להעריך טובה זה מה שנקרא בנאדם. בזכות אנשים כאלה, אפשר לחיות בשלום. אני מאמין בשלום הזה". עאטף, סולימן ונהאד סראעיה, שלושת האחים שטבעו למוות הובאו שלשום למנוחות בבית העלמין שבכסייפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully