וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

גל שריפות ברחבי הארץ, אובמה הצהיר ששימוש בגז בסוריה משנה את כללי המשחק ושדה התעופה באילת נסגר לזמן קצר בשל אובך. אלה הכותרות שעשו את השבת

שריפה פרצה הערב (שבת) במתחם לחלקי חילוף בפארק התעשייה אפק שבראש העין. 16 צוותי הכיבוי שפועלים במקום עדיין לא הצליחו להשיג שליטה על הלהבות, כאשר בעקבות עוצמת השריפה יש חשש לקריסה של חלק מהמבנה, מה שמונע את כניסת הכבאים פנימה. סמוך למבנה שבו משתוללת השריפה ניצב מתחם ובו צמיגים. הכבאים עושים מאמצים כדי שהאש לא תתפשט גם לשם, כמו גם למבנים הסמוכים.

מוקדם יותר היום פרצו שתי שריפות בסמוך לכינרת - האחת מצפון לימה, ליד המושב אלמגור, שגם אילצה פינוי תושבים ונגמרה בלא נפגעים, והשנייה מדרום לכינרת, ליד יבנאל. שריפה נוספת פרצה ביער בן שמן בעקבות שימוש לא נכון במנגל מצד שני בני אדם, שגם נכוו ומצבם קל.

שריפה בראש העין. דרור עינב
השריפה בראש העין/דרור עינב

שר החינוך פועל לקיצור החופשות בבתי הספר

ערב ל"ג בעומר - והילדים שוב יוצאים לחופש מהלימודים עד יום שני הקרוב, ומי שסופגים את רוב הנטל הם, ללא ספק, ההורים. שר החינוך שי פירון הודיע אתמול (שישי) כי יבדוק מחדש את לוח החופשות, זאת בעקבות פניות של הורים בנושא חופשות מבית הספר, שהתעוררו בעקבות חופשת ל"ג בעומר הקרובה. פירון התייחס לנושא בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב: "לוח החופשות נקבע מראש - הרבה לפני כניסתי למשרד החינוך - ולא ניתן היה לשנות אותו. לקראת שנה הבאה אני מתחייב לעשות כל שניתן כדי לצמצם במקרים כאלה".

אובמה: השימוש בנשק כימי בסוריה "משנה את המשחק"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אמש כי השימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי "משנה את המשחק", אבל הוסיף כי הערכות המודיעין האמריקאי בדבר תקיפה בנשק זה עדיין ראשוניות.

"כפי כשפגזים משוגרים לעבר אזרחים תמימים וקוטלים ללא אבחנה, גם ירי בנשק להשמדה המונית לעבר אוכלוסייה אזרחית מהווה חציית קו אדום והפרה בוטה של החוק והנורמות הבינלאומיות", אמר הנשיא לכתבים בבית הלבן לפני פגישתו עם עבדאללה מלך ירדן. "מדובר גם בשינוי של חוקי המשחק, ואנחנו צריכים לפעול בתבונה בנושא". לדברי הנשיא, יש לבסס את ההערכות הראשוניות שמדברות על שימוש בנשק כימי ולמצוא הוכחות לירי מכוון. "אני חושב שכולנו מבינים שאסור לנו לעמוד מנגד, ולהרשות את השימוש הסדרתי בנשק מסוג זה – כמו נשק כימי, נגד אזרחים". סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הייגל מודה: "צבא אסד משתמש בנשק כימי נגד אזרחים". רויטרס
קורבן של שימוש בנשק כימי בסוריה/רויטרס

סוריה: "המורדים ירו נשק כימי שהגיע מטורקיה"

שר ההסברה של משטר אסד, עומראן אחיד א-זעבי, העריך אמש (שישי) כי טיל כימי שנורה באזור העיר חלב, לדבריו על ידי המורדים, הגיעו מטורקיה. "הטיל נורה מהאזור הנשלט בידי טרוריסטים, לא הרחק מהשטח הטורקי", אמר א-זעבי לכתבים במוסקבה. "אפשר להניח שהנשק הגיע מטורקיה", הוסיף. לדבריו, בידי המשטר הסורי תיעוד לכך שישנו סימון טורקי על חלק מהנשק שהועבר לסוריה. "אם תצפו בסרטון שהעולה ליו-טיוב, תראו כיתוב בטורקית על כמה אמצעי לחימה", הסביר. "אם תעשו שימוש במנוע חיפוש, תראו שיש חברה טורקית שמייצרת עשרות כימיקלים, בהם החומר הכימי שבו נעשה שימוש בסוריה".

"המחבלים מבוסטון הושפעו מבכיר אל-קאעדה שארה"ב חיסלה"

הפרטים מחקירתו של הנאשם בהנחת המטענים בבוסטון, גו'חר צארנייב, ממשיכים להיחשף ולגולל את ההתקרבות שלו ושל אחיו טמרלאן אל האיסלאם הקיצוני. הלילה דווח באתר ה"דיילי ביסט" האמריקני כי השניים הושפעו מדרשותיו של המטיף המוסלמי אנוואר אל-אוולקי, שחוסל בתימן בידי צבא ארצות הברית ב-2011. על פי שני מקורות ביטחוניים ששוחחו עם ה"דיילי ביסט", האח הצעיר ג'וחר, שנפצע קשה במהלך המרדף בו נהרג אחיו, הודה בכך בפני חוקרי ה-FBI במהלך חקירתו בבית החולים, בטרם הועבר למתקן כליאה.

ג'וחאר צ'רנייב, המחבל השני מבוסטון נלכד ומובא על אלונקה לבית החולים. AP
הושפעו מדרשותיו של מטיף קיצוני? שני המחבלים רגע לפני הפיצוץ/AP

שרבי ואביך באילת: שדה התעופה נסגר - ונפתח מחדש

השרב הכבד נותן את אותותיו: רשות שדות התעופה הודיעה היום כי עקב תנאי מזג האוויר הקשים והראות הלקויה באילת נסגר שדה התעופה בעיר לפעילות עד להודעה חדשה. בעקבות השהיית הפעילות בשדה התעופה באילת, נערכו ברשות שדות התעופה לפתיחת שדה התעופה בעובדה. ואולם, שיפור במזג האוויר ובראות הוביל לפתיחתו מחדש של שדה התעופה בעיר הדרומית. במהלך היום צפויות 56 נחיתות והמראות באילת, כאשר כ-4,000 נוסעים אמורים לצאת מהעיר וכאלף אחרים אמורים להגיע אליה.

"ארה"ב ביקשה מישראל לא להגיב לחדירת המזל"ט מלבנון"

ארצות הברית ביקשה מישראל לגלות איפוק ולהימנע מתגובה מידית בעקבות חדירת המזל"ט ביום חמישי, כך דיווח היום העיתון הלבנוני "א-נהאר". מקור דיפלומטי מערבי אמר לעיתון כי הסיבה המרכזית לבקשה האמריקאית היא העובדה שהמטוס לא גרם לפגיעה באיש, "למרות העובדה שהוא חדר למרחב האווירי של ישראל בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, טס באותו זמן לכיוון צפון". לדברי אותו גורם, בכירים אמריקאים הסבירו כי יש לוודא קודם מי שיגר את המזל"ט ומה היה יעדו לפני שמגיבים.

המקור הדיפלומטי התייחס לכך שזו אינה הפעם הראשונה שנשלח מזל"ט מלבנון לשטח האווירי של ישראל והוסיף כי "מפקדת הצבא הישראלי אינה מזלזלת בסוג הזה של המטוסים שנשלחים מלבנון". עוד אמר כי מטרתם של מטוסים אלה "אינה רק צילום, וייתכן שהוא יועד להתנקשות בבכיר מדיני או צבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully