וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב ביקשה מישראל לא להגיב לחדירת המזל"ט מלבנון"

דיפלומט מערבי אמר לעיתון לבנוני כי הממשל ביקש לנהוג באיפוק לאחר יירוט המזל"ט מול חיפה. רוסיה מצדה מבקשת לגלות איפוק מול סוריה חרף הדיווחים על שימוש בנשק כימי

צילום: ערן גילווארג, לע"מ, דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

ארצות הברית ביקשה מישראל לגלות איפוק ולהימנע מתגובה מידית בעקבות חדירת המזל"ט ביום חמישי, כך דיווח היום (שבת) העיתון הלבנוני "א-נהאר". מקור דיפלומטי מערבי אמר לעיתון כי הסיבה המרכזית לבקשה האמריקאית היא העובדה שהמטוס לא גרם לפגיעה באיש, "למרות העובדה שהוא חדר למרחב האווירי של ישראל בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, טס באותו זמן לכיוון צפון". לדברי אותו גורם, בכירים אמריקאים הסבירו כי יש לוודא קודם מי שיגר את המזל"ט ומה היה יעדו לפני שמגיבים.

המקור הדיפלומטי התייחס לכך שזו אינה הפעם הראשונה שנשלח מזל"ט מלבנון לשטח האווירי של ישראל והוסיף כי "מפקדת הצבא הישראלי אינה מזלזלת בסוג הזה של המטוסים שנשלחים מלבנון". עוד אמר כי מטרתם של מטוסים אלה "אינה רק צילום, וייתכן שהוא יועד להתנקשות בבכיר מדיני או צבאי".

מטוס חיל האויר הפיל מזל"ט סמוך לחיפה. אפריל 2013. ערן גילווארג
סריקות אחר שרידי המזל"ט סמוך לחיפה, ביום חמישי/ערן גילווארג

סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בוגדנוב, אמר בצהריים כי "יש צורך בהוכחות חד-משמעיות" לשימוש בנשק כימי בסוריה. לדבריו, "אסור להתבסס על דיווחים בתקשורת ולנצלם כתירוץ להתערבות צבאית בסוריה". בראיון לרשת "אל-מנאר" של חיזבאללה, אמר בוגדנוב כי "יש לנו ניסיון דומה מעיראק, שם נעשתה התערבות מתוך הנחה שקיים שם נשק להשמדה המונית - מה שהתברר כלא נכון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו מזל"ט מול חיפה. ערן גילווארג
מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו את המזל"ט ששוגר מלבנון/ערן גילווארג

כאמור, ביום חמישי האחרון, יירטו מטוסי קרב של חיל האוויר מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) שהמריא כנראה מאזור צידון שבלבנון וחדר לשטח האווירי של ישראל, כשמונה קילומטרים מערבית לחיפה. אחד ממטוסי הקרב שהוזנקו, מסוג F-16, ירה טיל לעבר כלי הטיס הבלתי מאויש - ופגע בו. במערכת הביטחון מעריכים כי ארגון חיזבאללה שיגר את המזל"ט. רשת "אל-מנאר" של ארגון הטרור השיעי בלבנון דיווחה כי מטוסים ישראליים נצפו בשמי לבנון בזמן התקרית.

כבר באוגוסט 2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה, החדיר חיזבאללה מזל"ט לתוך שטח מדינת ישראל ומטוסי קרב הצליחו לאתר את המזל"ט, לעקוב אחריו ולהשמיד אותו מול חופי ישראל, צפונית-מערבית לחיפה. בחודש אוקטובר האחרון הפילו בדרום הארץ מטוסי קרב של חיל האוויר מטוס לא-מאויש, ששלח הארגון הלבנוני. הוא חדר לשמי הארץ וטס מעל מתקנים רגישים, ויורט לבסוף מעל יער יתיר. לטענת מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, המטוס גמא מרחק של עשרות קילומטרים והצליח לתעד במצלמותיו אזורים שונים בארץ, ולהעביר את המידע בשידור חי למפעיליו. נסראללה אמר כי המטוס יוצר באירן והורכב בלבנון. "ידענו שיפילו את המטוס", טען נסראללה, אך הוסיף בנאום שנשא בשעתו כי ההישג הגדול ביותר הוא שהמטוס הצליח לטוס מעל הכור האטומי בדימונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully