וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: "צה"ל מתגבר כוחות בגבול הצפון, מטוסים חגים בשמי לבנון"

יממה לאחר יירוט המזל"ט בים מול חיפה, דיווחה סוכנות הידיעות הלבנונית שצה"ל תגבר סיוריו בגבול. בתגובה דווח כי כוח יוניפי"ל של האו"ם וצבא לבנון הגבירו פעילותם גם כן

צילום: ערן גילווארג, לע"מ, דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

צה"ל קידם כוחות באזור הגבול עם לבנון – כך מדווחים היום (שישי) כלי תקשורת בלבנון, המצטטים את סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה. בכלי תקשורת אחרים במדינה דווח שישראל תגברה את הסיורים באזור הגבול, וכי מטוסי חיל האוויר חגים בשמי לבנון. בתגובה לכך, דווח, צבא לבנון וכוח יוניפי"ל של האו"ם הגבירו את הפעילות סביב הגבול. כלי תקשורת זרים דיווחו גם כי מטוסי חיל האוויר חגים בשמי לבנון.

אתמול יירטו מטוסי קרב של חיל האוויר מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) שהמריא כנראה מאזור צידון שבלבנון וחדר לשטח האווירי של ישראל, כשמונה קילומטרים מערבית לחיפה. אחד ממטוסי הקרב שהוזנקו, מסוג F-16, ירה טיל לעבר כלי הטיס הבלתי מאויש - ופגע בו. במערכת הביטחון מעריכים כי ארגון חיזבאללה שיגר את המזל"ט. רשת "אל-מנאר" של ארגון הטרור השיעי בלבנון דיווחה כי מטוסים ישראליים נצפו בשמי לבנון בזמן התקרית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צה"ל קידם כוחות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

היחידה לבקרה אווירית, שהסתייעה בכוחות הגנה אוויריים, זיהתה את כלי הטיס. לאחר שהתברר שלא מדובר במטוס של צה"ל או מטוס ששייך לחברות אזרחיות, עלתה סבירות גבוהה שמדובר במזל"ט איראני שנמצא בידי חיזבאללה, והתקבלה החלטה ליירטו. בצה"ל סירבו להתייחס לשאלה האם הייתה התרעה מוקדמת על חדירת המזל"ט. קצין בכיר בחיל האוויר שיבח את טייס מטוס הקרב שפגע במזל"ט, והדגיש כי קשה מאוד ליירט כלי טיס כה קטן באוויר. גורם צבאי מסר כי ב"חיזבאללה עושים מאמצים רבים בשנים האחרונות להצטייד במזל"טים איראניים לצורכי צילום ואף ב'מזל"טים מתאבדים'. חיל האוויר הישראלי מתאמן על משימת הגילוי והיירוט, ולמרות הקושי בתחום הוא רשם עד כה הצלחות".

ארגון חיזבאללה סירב להגיב על על יירוט המזל"ט. "אין לי מידע רשמי שאני יכול למסור", אמר אברהים מוסאווי ל"דיילי סטאר". דובר כוחות האו"ם בלבנון, אנדראה טננטי, אמר כי יוניפי"ל עודכן על המקרה באמצעות כלי התקשורת, וכי הכוח בודק את הדיווחים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully