וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "המורדים ירו נשק כימי שהגיע מטורקיה"

שר ההסברה הסורי הכחיש את הטענות לפיהן משטר אסד הוא שעשה שימוש בנשק המסוכן. לדבריו, בידי המשטר עדויות לכך שעל חלק מאמצעי הלחימה שהעוברו למדינה ישנו כיתוב טורקי

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

סוריה ממשיכה להכחיש שימוש שנעשה מצידה בנשק כימי: שר ההסברה של משטר אסד, עומראן אחיד א-זעבי, העריך אמש (שישי) כי טיל כימי שנורה באזור העיר חלב, לדבריו על ידי המורדים, הגיעו מטורקיה. "הטיל נורה מהאזור הנשלט בידי טרוריסטים, לא הרחק מהשטח הטורקי", אמר א-זעבי לכתבים במוסקבה. "אפשר להניח שהנשק הגיע מטורקיה", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפשר להניח שהנשק הגיע מטורקיה". נפגע מנשק כימי, לכאורה, בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, בידי המשטר הסורי תיעוד לכך שישנו סימון טורקי על חלק מהנשק שהועבר לסוריה. "אם תצפו בסרטון שהעולה ליו-טיוב, תראו כיתוב בטורקית על כמה אמצעי לחימה", הסביר. "אם תעשו שימוש במנוע חיפוש, תראו שיש חברה טורקית שמייצרת עשרות כימיקלים, בהם החומר הכימי שבו נעשה שימוש בסוריה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אמש אמר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי שימוש בנשק כימי בסוריה "משנה את כללי המשחק". "כפי כשפגזים משוגרים לעבר אזרחים תמימים וקוטלים ללא אבחנה, גם ירי בנשק להשמדה המונית לעבר אוכלוסייה אזרחית מהווה חציית קו אדום והפרה בוטה של החוק והנורמות הבינלאומיות", אמר הנשיא לכתבים בבית הלבן לפני פגישתו עם עבדאללה מלך ירדן. "מדובר גם בשינוי של חוקי המשחק, ואנחנו צריכים לפעול בתבונה בנושא". לדברי הנשיא, יש לבסס את ההערכות הראשוניות שמדברות על שימוש בנשק כימי ולמצוא הוכחות לירי מכוון. "אני חושב שכולנו מבינים שאסור לנו לעמוד מנגד, ולהרשות את השימוש הסדרתי בנשק מסוג זה – כמו נשק כימי, נגד אזרחים". סיכם.

הבית הלבן אישר שלשום כי המודיעין האמריקני מאמין שממשלת סוריה השתמשה בגז סארין בהיקף קטן נגד כוחות המורדים במדינה. ההערכה מתבססת על ראיות פיזיות שאותרו בשטח. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר כי צבאו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ערך שתי תקיפות בנשק כימי - כך דווח בסוכנות הידיעות AP, מבלי לציין מה הן אותן תקיפות. עם זאת, הוסיפו בבית הלבן כי ההערכה איננה מספיקה, וכי עובדות מבוססות נוספות נחוצות. "בהתחשב בסיכון שבהערכה שכזו, וממה שלמדנו לאחרונה, הערכת מודיעין לבדה לא מספיקה, אלא רק עובדות מהימנות שמספקות לנו ודאות יובילו את הליך קבלת ההחלטות שלנו", כתב מיגל רודריגז, יועצו של אובמה לענייני חקיקה, במכתב ששיגר למחוקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully