וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד המורדים בסוריה: המוסד אסף ראיות לנשק כימי

בראיון לסי-אן-אן אמר הגנרל אידריס שהמורדים לעולם לא היו רוצים להחזיק בנשק כימי, ואמר כי המשטר השתמש נגדם ברעל בערים רבות. שר ההגנה הייגל: זקוקים לראיות, לא לחשדות

מפקד צבא המורדים של סוריה מעריך כי טענתה של ישראל, לפיה אסד משתמש בנשק כימי, נובעת ממידע שהעבירו סוכני מוסד שפועלים בשטח המדינה. בריאיון לרשת סי-אן-אן אמר הבוקר (חמישי) הגנרל סלים אידריס כי הוא מאשר את הדיווחים לפיהם נעשה שימוש בנשק שכזה בערים חומס, חלב ובעתיבה, פרבר של דמשק.

"ליקטנו דגימות של אדמה ודם", סיפר אידריס למראיינת כריסטיאן אמנפור. "רופאים בדקו את הפצועים, והדגימות נבחנו. ברור מאוד שהמשטר השתמש בנשק כימי", אמר הגנרל הבכיר. לדבריו, בסוריה פועלים סוכנים זרים ממדינות שונות, "רבים, רבים מהם" מישראל. אידריס הכחיש את הטענות לפיהן האופוזיציה הסורית השתמשה בנשק כימי נגד כוחות המשטר. "זו תעמולה, ואני יכול לאשר שאין לנו נשק כימי. לא היינו רוצים שיהיה לנו נשק מסוג כזה".

צפו בראיון עם רמטכ"ל המורדים:

במקביל, אמר שר ההסברה של סוריה, עומראן זועבי, כי "גם אם יש לסוריה נשק כימי, ההנהגה והצבא שלנו לא ישתמשו בו, לא נגד סוריה ולא נגד ישראל". בביקור במוסקבה, אמר זועבי כי "לא נעשה זאת, ראשית מסיבות מוסריות, ושנית מסיבות חוקיות ופוליטיות".

ארצות הברית ממשיכה להתעקש כי יש להציג ראיות של ממש לשימוש של נשק כימי. שר ההגנה צ'אק הייגל בא אמש לקהיר אחרי ביקורו בישראל, ואמר כי ישראל לא עדכנה את ארה"ב בהערכתה שנשיא סוריה בשאר אסד משתמש בנשק כימי נגד המורדים.

שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל בפגישה עם נשיא מצרים מוחמד מורסי. אפריל 2013. רויטרס
שר ההגנה צ'אק הייגל, אמש בקהיר/רויטרס

בתגובה לדבריו של ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תת-אלוף איתי ברון, אמר הייגל כי קציני מודיעין אמריקאים עדיין בוחנים את סוגיית השימוש בנשק הכימי בסוריה. "חשדות הם דבר אחד", רמז הייגל לגישת ארה"ב לנושא, "אבל ראיות הן דבר אחר". יום קודם לכן, ביום שלישי, אמר גם שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, כי ישראל לא עדכנה אותו בעניין, למרות ביקורו בירושלים. "דיברתי עם נתניהו. אני חושב שיהיה הוגן לומר כי הוא לא היה בעמדה לאשר זאת בשיחה בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully