וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמישית ביום: שריפת יער גדולה סמוך לבית שמש

לוחמי האש מנסים להשתלט על הלהבות שפרצו סמוך לכפר אוריה שליד בית שמש. היישוב פונה מחשש להתפשטות האש. בפארק התעשייה אפק בראש העין עוד לא הושגה שליטה על האש שפרצה אמש

צילום: דוברות כבאות מרכז, ערוץ 10, עריכה: מיכאל ברגמן

שריפת יער וקוצים פרצה הלילה (ראשון) בסמוך לכפר אוריה באזור בית שמש, ליד לצומת נחשון. ארבע עשר צוותי כיבוי פועלים כרגע במקום וכוחות מסייעים נוספים בדרכם אל המקום. שליטה על האש הושגה בשעות הבוקר המוקדמות. מאחר והאש השתוללה בסמיכות ליישוב ומסכנת חיי אדם, הוחלט על פינוי התושבים.

במקביל מנסים עדיין לוחמי האש להשיג שליטה בשריפה שפרצה אמש במתחם לחלקי חילוף בפארק התעשייה אפק שבראש העין. 16 צוותי הכיבוי שפועלים במקום עדיין לא הצליחו להשיג שליטה על הלהבות, כאשר בעקבות עוצמת השריפה יש חשש לקריסה של חלק מהמבנה, מה שמונע את כניסת הכבאים פנימה. לפנות בוקר קרסה תקרה באחד המבנים. סמוך למבנה שבו משתוללת השריפה ניצב מתחם ובו צמיגים. הכבאים עושים מאמצים כדי שהאש לא תתפשט גם לשם, כמו גם למבנים הסמוכים.

שריפה בראש העין. דרור עינב
חשש לקריסת המבנה. אזור השריפה בראש העין/דרור עינב

מוקדם יותר אתמול פרצו שתי שריפות בסמוך לכינרת - האחת מצפון לימה, ליד המושב אלמגור, שגם אילצה פינוי תושבים ונגמרה בלא נפגעים, והשנייה מדרום לכינרת, ליד יבנאל. שריפה נוספת פרצה ביער בן שמן בעקבות שימוש לא נכון במנגל מצד שני בני אדם, שגם נכוו ומצבם קל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שריפה בראש העין. דרור עינב
כבאים מנסים להשתלט על השריפה בראש העין, אמש/דרור עינב

בצל ארבע השריפות, חגיגות ל"ג בעומר החלו אמש עם צאת השבת בכל רחבי הארץ, ומאות אלפי בני אדם משתתפים בהילולת רבי שמעון בר-יוחאי בהר מירון, שם לפחות לפי המסורת, הוא נקבר. בהוראת הרבנות הראשית, בחלק מהערים ידליקו מדורות מחר בערב, בשל הסמיכות לשבת.

שריפה בראש העין. דרור עינב
ראש העין, הערב/דרור עינב
שריפה פרצה במחסן בראש העין. דרור עינב
ראש העין, הערב/דרור עינב

אלף שוטרים יאבטחו את ההילולה בהר מירון

למעלה מאלף שוטרים ממחוז צפון ומאגף התנועה משתתפים במבצע האבטחה הנרחב של החגיגות, וכן בהכוונת התנועה למירון. החוגגים הרבים שיגיעו באוטובוסים וברכבים פרטיים יכוונו לחניונים שהוכשרו מראש, ויעלו משם למירון באמצעות שאטלים.

החל מיום שישי העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ל-67 ממשתתפי הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון שסבלו מהתעלפויות, התקפי לב או פציעות קלות שונות. מתוכם, שבעה נזקקו להמשך טיפול ופונו באמבולנסים לבית החולים זיו בצפת. במד"א ערוכים בכוחות גדולים להמשך האבטחה הרפואית בהר מירון ובשאר רחבי הארץ.

ההילולה השנתית של ל"ג בעומר במירון, 27 אפריל 2013. גלעד שושן, ג'יליס
המוני חרדים בהילולה בהר המירון, הערב/ג'יליס, גלעד שושן

ל"ג בעומר הוא היום ה-33 בספירת העומר, והוא מציין את יום פטירתו לפי המסורת של רבי שמעון בר-יוחאי. טעם נוסף לחג הוא האמונה שביום זה הסתיימה המגיפה שהרגה 24 אלף מתלמידי רבי עקיבא. גם השנה הגיעו רבים למירון עוד לפני ההילולה, והם לנים במקום כדי לשריין לעצמם מקום בקרבת הקבר. חלקם אף מתמקמים במקום מיד לאחר הפסח, ולנים במשך התקופה עד ל"ג בעומר.

הבוקר צפויים להגיע למקום ילדים רבים שהגיעו לגיל שלוש, כדי לערוך את תספורתם הראשונה. ארגון "לב מלכה" פנה לחוגגים השנה וקרא להם לתרום את השיער שייגזר לטובת הכנת פאות לילדים חולי סרטן.

ההילולה השנתית של ל"ג בעומר במירון, 27 אפריל 2013. גלעד שושן, ג'יליס
מתפללים במירון, הערב/ג'יליס, גלעד שושן

באלמגור פונו התושבים: "ניסינו לכבות האש עם צינור החצר"

כאמור, מוקדם יותר הצליחו שישה צוותי כיבוי בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי לכבות שריפה גדולה שהשתוללה מצפון לכינרת, בשטח שבין מושב אלמגור לבין היישוב כרכום. הרוחות החזקות שהתחוללו ליבו את האש והגבירו את התפשטותה. שישה בתים באלמגור פונו, אולם לא הייתה סכנה ממשית לאזורים מיושבים.

שריפה במושב אלמגור בצפון הכינרת, 27 אפריל 2013. ג'יליס
"ניסינו לכבות את האש עם צינור המים בחצר", סיפרה אחת המפונות/ג'יליס

דורה גיא, תושבת אלמגור שפונתה מביתה, אמרה לוואלה! חדשות כי "האש פרצה בשעה 13:00 בצהריים, ולמרות פעולות הכיבוי הגיעה לפתחנו. פינו אותי ואת בתי יחד עם התינוק הקטן שלה". לדבריה, בטרם הגעת כוחות המשטרה ניסתה לכבות את האש באמצעות צינור החצר. "אחרי זמן מה החזירו אותנו לדירה, ואני מקווה שהכל יעבור בשלום", הוסיפה.

שתי שריפות נוספות פרצו מדרום לכינרת וביער בן שמן

שריפה נוספת התחוללה מדרום-מערב לכינרת, סמוך למושבה יבנאל. שריפת הקוצים שפרצה על צלע ההר לא גרמה לנפגעים, וצוותי כיבוי מתחנת טבריה הוזעקו למקום להשתלט על האש. הצוותים נעזרים גם שם במטוסי כיבוי, ונאבקים ברוחות חזקות שמקשות על הכוחות לבלום את התפשטות האש.

אם לא די בכך, ביער בן שמן פרצה בצהריים שריפה ושני בני אדם נכוו. הגורם לשריפה הוא כפי הנראה שימוש לא נכון במנגל, שעשו השניים, אשר מצבם מוגדר קל. כבאי תחנת איילון השיגו שליטה על האש.

(עדכון ראשון: 16:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully