וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי בוסטון חגגו את לכידת מבצעי הפיגוע בעיר

תושבי בוסטון חגגו את לכידת מבצעי הפיגוע בעיר, צעיר מחיפה נדקר למוות, עשרות הרוגים ברעש אדמה בסין ולראשונה זה עשור - שלג בחרמון באפריל. אלה הכותרות שעשו את השבת

משטרת בוסטון הודיעה לפנות בוקר כי החשוד בביצוע הפיגוע במרתון בוסטון, ג'וחאר צ'רנייב בן ה-19, נלכד על ידי כוחות המשטרה כשהתחבא בסירה בעיירה ווטרטאון שבאזור בוסטון, כך דיווחה לפנות בוקר (שבת) רשת CNN. צ'רנייב נמלט אמש מכוחות המשטרה לאחר שאחיו טמרלן, החשוד עמו בביצוע הפיגוע, נורה למוות במהלך המרדף אחריהם. צ'רנייב הובהל לבית החולים "בית ישראל" בבוסטון במצב אנוש. ככל הנראה הוא נפצע בתקרית הירי אתמול. במהלך מנוסתם מרשויות החוק השניים שדדו באיומי אקדח מכולת וכן מכונית. שוטר שהתעמת איתם נורה למוות.

ג'וחאר צ'רנייב, המחבל השני מבוסטון נלכד ומובא על אלונקה לבית החולים. AP
ג'וחאר צ'רנייב לאחר לכידתו/AP

תושבי בוסטון לא הסתירו את התרגשותם מלכידתו של המחבל השני בפיגוע שהסעיר את המטרופולין, וגזר עליהם עוצר. הם יצאו לרחובות עם היוודע דבר לכידתו של צ'רנייב, והניפו דגלי ארצות הברית לעיני אנשי כוחות הביטחון והמשטרה, בכל פעם שאלה חלפו על פניהם. המונים חגגו ברחובות, קראו "U-S-A! U-S-A!", ושרו את ההמנון.

מקום מסתורו של ג'וחאר צ'רנייב התגלה לאחר שהמשטרה קיבלה מידע מתושב ווטרטאון אשר זיהה כתמי דם בחצר ביתו בקרבת הסירה בה התחבא החשוד הצ'צ'ני.

ביום הפיגוע המחבל כתב בטוויטר: "שמרו על עצמכם"

בעוד המשטרה מחפשת אחר החשודים בפיגוע בבוסטון, ג'וחאר צ'רנייב מצא זמן לצייץ ברשת החברתית "טוויטר". ביום הפיגוע כתב צ'רנייב בחשבון הטוויטר שלו תחת השם Jahar: "אין אהבה בלב העיר, שמרו על עצמכם, אנשים". החלק הראשון של המשפט הוא שורה משיר של זמר הרית'ם אנד בלוז האמריקני, בובי בלנד, שיצא בשנות ה-70' וזכה מאז לגרסאות כיסוי רבות. מילות השיר מסמלות בין היתר חוסר תקווה ועוני במרחב העירוני.

יומיים לאחר הפיגוע צ'רנייב כתב ברשת החברתית כי הוא "אדם נטול דאגות". מספר שעות מוקדם יותר הגיב לציוץ של אדם אחר שפרסם תמונה של אדם שתכנן להציע נישואים לחברתו ולאחר שגילה שמתה בפיגוע במרתון חיבק את גופתה וטען כי זהו "סיפור מזויף". בימים שלפני הפיגוע צ'רנייב כתב כרגיל ודיבר על התספורת שלו והתווכח עם חבר על סדרת הטלוויזיה "משחקי הכס".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרות הרוגים ואלפי פצועים ברעידת אדמה בסין

רעידת אדמה קטלנית בחבל סצ'ואן שבסין: לפחות 156 בני אדם נהרגו היום (שבת) באסון הטבע בדרום מזרח סין, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית שינחואה. כ-5,500 בני אדם נוספים נפצעו כתוצאה מהרעידה, שעוצמתה עמדה על 6.6 בסולם ריכטר. עשרות מהפצועים במצב קשה. לפני חמש שנים נהרגו קרוב ל-80 אלף בני אדם ברעידת אדמה באותו אזור.

מוקד הרעידה הורגש בשעה שמונה בבוקר (שעון מקומי) במחוז לושאן, באזור העיר יאאן ועומקו הגיע ל-12 קילומטרים, כך מסר השירות הגיאולוגי של ארה"ב. 1.5 מיליון תושבים חיים ביאאן. מספר רעידות משנה הורגשו באזור, החזקה שבהם בעוצמה 5.1 בסולם ריכטר. תושבי המחוזות השכנים הרגישו אף הם את הרעידה ורבים נמלטו מחוץ לבניינים. תמונות ששודרו בטלוויזיה הסינית הראו בניינים שקרסו כתוצאה מהרעידה ובני אדם רבים המטופלים בבתי החולים. בשלב זה, אספקת המים והחשמל לעיר לושאן, שבה נרשמו מרבית מקרי המוות, נותקה. המחלצים הצליחו לאתר מבין ההריסות בלושאן 27 פצועים.

חשד: דקר למוות צעיר בחיפה בגלל ריב בין אחיותיהם

המשטרה עצרה אחר הצהריים (שבת) נער בן 17 מחיפה, החשוד המרכזי ברצח הצעיר מחרוס זובידאת בן 18, שנדקר למוות אמש במהלך תגרה בין שתי משפחות שהתפתחה בעקבות סכסוך בין שתי נערות בנות 13. אמו של החשוד נעצרה עמו בדירת מסתור השייכת לקרובת משפחתם, שנעצרה גם היא. על פי החשד, השניים נמלטו מזירת הרצח. מוקדם יותר נעצרו גם אביו של הצעיר וחברו של זובידאת. המשטרה תבקש הערב להאריך את מעצרם של החשוד העיקרי וכן של אמו בבית משפט השלום בחיפה. זובידאת נמצא מוטל בשלולית דם ברחוב מאיר בעיר, כשהוא סובל מפצעי דקירה. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה - שם מת מפצעיו.

מחקירת המשטרה עולה ששתי נערות בנות 13 שלומדות יחד הסתכסכו ביניהן בבית הספר. בעקבות הסכסוך הגיע אמש זובידאת, אחיה של אחת הנערות, לבית משפחתה של הנערה השנייה, כשהוא מלווה בחבר בן גילו. במהלך חילופי הדברים בין שני הצעירים למשפחת הנערה, החלו על פי החשד האב, בנו בן ה-18, ואמה של הנערה להכות את השניים מכות נמרצות וחברו של זובידאת אף נפגע מאגרוף באפו. לפי החשד, במהלך העימות אחיה של הנערה נטל סכין ודקר את זובידאת בגבו. הוא נמלט מהמקום יחד עם אמו ואחיותיו. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את אב המשפחה וכן את חברו של מחרוס, שנפגע בעימות.

זליגת הלחימה בסוריה: פיצוצים נשמעו ברמת הגולן

תושבי רמת הגולן, שגרים בסמוך לגבול עם סוריה, דיווחו הבוקר על כמה פיצוצים שנשמעו באזור וההערכה היא כי מספר פצצות מרגמה שנורו במהלך קרבות פנימיים בסוריה - נפלו בשטח ישראל. כוחות צה"ל סורקים בשעה זו את השטח במטרה לאתר את מקום הנפילה, ועד כה לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהתקרית.

שלג בחרמון, 20 באפריל 2013. משה אסרף

משה אסרף, ג'יליס
שלג בחרמון/ג'יליס, משה אסרף משה אסרף

באתר החרמון התרגשו הבוקר לגלות כי בפעם הראשונה זה עשור שלג פקד את האתר בחודש אפריל. ביקורו של גנרל חורף באמצע האביב אינו פוקד רק את אזור הצפון, ונמשך היום בכל הארץ עם ממטרים פזורים גם במרכז, מלווים בסופות רעמים בודדות, ברד ורוחות ערות. גם בדרום הארץ צפוי גשם מקומי.

למעלה מ-10 סנטימטרים נערמו היום ברכבל העליון של אתר החרמון ועוד ארבעה ברכבל התחתון. האתר נסגר למבקרים, כתוצאה מהשלג שחסם את הציר המרכזי שמוביל לכניסה לאתר.

מנכ"ל אתר החרמון, שאול אוחנה, סיפר בהתרגשות: "מדובר באירוע נדיר ויוצא דופן. אנחנו מקבלים בברכה שדווקא בחודש אפריל יורד שלג. זה אירוע שקורה לראשונה זה עשור. אנו מבקשים מהציבור שלא להגיע לאתר מאחר והכביש המוביל לשביל הכניסה התכסה בשלג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully