וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל מאה הרוגים ואלפי פצועים ברעידת אדמה בסין

20.4.2013 / 15:00

מוקד הרעש בעוצמה 6.6 בסולם ריכטר הורגש באזור העיר יאאן שבחבל סצ'ואן והביא לקריסת בניינים באזור. לפני חמש שנים נהרגו קרוב ל-80 אלף בני אדם ברעידת אדמה בסצ'ואן

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

רעידת אדמה קטלנית בחבל סצ'ואן שבסין: לפחות 102 בני אדם נהרגו היום (שבת) באסון הטבע בדרום מזרח סין, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית שינחואה. כ-2,200 בני אדם נוספים נפצעו כתוצאה מהרעידה, שעוצמתה עמדה על 6.6 בסולם ריכטר. עשרות מהפצועים במצב קשה. לפני חמש שנים נהרגו קרוב ל-80 אלף בני אדם ברעידת אדמה באותו אזור.

מוקד הרעידה הורגש בשעה שמונה בבוקר (שעון מקומי) במחוז לושאן, באזור העיר יאאן ועומקו הגיע ל-12 קילומטרים, כך מסר השירות הגיאולוגי של ארה"ב. 1.5 מיליון תושבים חיים ביאאן. מספר רעידות משנה הורגשו באזור, החזקה שבהם בעוצמה 5.1 בסולם ריכטר. תושבי המחוזות השכנים הרגישו אף הם את הרעידה ורבים נמלטו מחוץ לבניינים. תמונות ששודרו בטלוויזיה הסינית הראו בניינים שקרסו כתוצאה מהרעידה ובני אדם רבים המטופלים בבתי החולים. בשלב זה, אספקת המים והחשמל לעיר לושאן, שבה נרשמו מרבית מקרי המוות, נותקה. המחלצים הצליחו לאתר מבין ההריסות בלושאן 27 פצועים.

רעידת אדמה בחבל סצ'ואן, סין, 20 באפריל 2013. רויטרס
תושבי המחוזות השכנים הרגישו אף הם את הרעידה ורבים נמלטו מחוץ לבניינים. ההריסות בס'צואן/רויטרס

נשיא סין, שי ג'ין פינג וראש הממשלה, לי קה-צ'יאנג, אמרו כי יש להשקיע כל מאמץ בחילוץ פצועים, כך שמספר הקרבנות לא יגדל. סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה כי ראש הממשלה עושה דרכו לאזור האירוע, ובמקביל 2,000 חיילים נשלחו לאזור על מנת לסייע לצוותי החילוץ. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי רק רכבי חילוץ והצלה מורשים לנסוע לעיר יאאן. נמל התעופה בצ'נגדו שנסגר לאחר האירוע נפתח מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רעידת אדמה בחבל סצ'ואן, סין, 20 באפריל 2013. רויטרס
2,000 חיילים נשלחו לאזור על מנת לסייע לצוותי החילוץ/רויטרס

תושב העיר צ'נדוגו המרוחקת כ-140 קילומטרים ממוקד הרעש ביאאן, סיפר כי היה בקומה ה-13 של הבניין, כשהרגיש את רעידת האדמה. הבניין כולו רעד למשך 20 שניות והוא ראה חלקים שנופלים מבניינים סמוכים.

"יש עדיין רעידות וזעזועים אבל האזור שלנו בטוח. הפנדות בטוחות", מסר דובר הפארק הלאומי ביפנגשיה ביאאן, ביתם של למעלה ממאה פנדות. יאאן נחשבת כבית של אחד הריכוזים הגדולים של דובי הפנדה המוגנים.

רעידת אדמה בחבל סצ'ואן, סין, 20 באפריל 2013. רויטרס
תושבים בורחים מבניינים בעקבות רעידת האדמה/רויטרס

ב-12 במאי 2008 פקדה רעידת אדמה בעצמה של 8 בסולם ריכטר את מחוז סצו'אן במערב סין. מימדי האסון התגלו במהרה בעוד מניין ההרוגים המשיך לעלות בקצב מסחרר. מעל ל-80 אלף בני אדם מתו ברעש ומאות אלפים נפצעו. היתה זו רעידת האדמה החזקה ביותר שפקדה את סין מזה 58 שנים. מספר זעזועי המשנה שהגיעו בעקבות רעידת האדמה, עומד על מעל ל-21,568. כתוצאה מרעשי המשנה התמוטטו כ-70,000 בתים ומאות בני אדם נוספים נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully