וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "החלון לפתרון שתי המדינות ייסגר עוד שנתיים"

שר החוץ האמריקני אמר בפני ועדת החוץ של בית הנבחרים כי במהלך ביקורו במזרח התיכון חש ברצינות כוונות הצדדים. קרי לא הסכים להציג פרטי הסכם אפשרי אך הזהיר - הזמן קצר

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר היום (רביעי) כי יש להגיע לפתרון שתי המדינות בין ישראל לרשות הפלסטינית בשנתיים הקרובות אחרת חלון ההזדמנות ייסגר. לדברי קרי, שדיבר בפני ועדת משרד החוץ, בפגישותיו בירושלים ורמאללה הוא חש ביחס הרציני של הצדדים לעניין. עוד הוסיף כי אין בכוונתו להציג בפומבי את תכניתו לשלום במזרח התיכון אך כן ציין כי אם הצדדים לא יגיעו להסכם בשנתיים הקרובות, חלון ההזדמנות לפתרון דיפלומטי לכינון מדינה פלסטינית עלול להיסגר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי בירושלים. אפריל 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
חלון ההזדמנויות עלול להיסגר. קרי ונתניהו במהלך ביקורו בישראל בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

קרי, שביקר במזרח התיכון לפני כשבוע כדי לנסות ולקדם הסכם בין ישראל והפלסטינים אמר אז לנשיא פרס כי הוא מאמין שהשלום בין ישראל לפלסטינים "הוא בר ביצוע". "כולנו יודעים שזה לא קל, אך כפי שאמרת בעצמך - ניתן לעשות זאת", אמר קרי. "זה התבטא במדיניות שלך ושל אחרים בכך שאנשים מאמינים בפתרון שתי המדינות. אני מאמין שישנה דרך קדימה". לדברי קרי אין לו אשליות לגבי המחלוקות, אך הוא עדיין שותף לאמונה כי ישנה דרך נוספת. יום קודם לכן נועד קרי עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. סוכנות הידיעות מען דיווחה כי קרי הציע לאבו מאזן לחדש את המשא ומתן עם ישראל בתמורה לכמה צעדים – בהם העברה קבועה וחופשית של כספי המסים של הרשות, תוך הבטחה שלא יעוכבו שנית, העברה של שטחי C מסוימים לשטחי הרשות ומתן אישורי בנייה לפלסטינים בשטחי C. ואולם על פי מען, אבו מאזן דרש להקפיא את הבנייה בהתנחלויות ולשחרר אסירים ותיקים.

בנאומו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בחודש שעבר, במהלך ביקורו בישראל, אמר הנשיא כי כינונה של מדינה פלסטינית עצמאית תאפשר את סיום הסכסוך. "שלום לא מתחיל רק בתכניות של מנהיגים, אלא בלב העמים. אתם חייבים להניע את השינוי שאתם רוצים לראות", קרא לציבור הישראלי. "שלום הוא הכרחי, והוא הנתיב היחידי לביטחון אמיתי. הדרך היחידה שישראל תתקיים ותשגשג כמדינה דמוקרטית ויהודית היא על ידי הקמת מדינה פלסטינית", הוסיף אובמה בנאומו. אובמה, שהביע לא פעם את התנגדותו למפעל ההתנחלויות ולשהות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון - הבהיר כי לפלסטינים הזכות הלגיטימית למדינה עצמאית. "זה לא הוגן שילד פלסטיני חי תחת שלטון צבאי זר, זה לא הוגן שמתנחלים אשר פוגעים בפלסטינים חומקים מעונש, זה לא ראוי למנוע מחקלאים פלסטינים לעבד את חלקם. לא כיבוש ולא גירוש הם התשובה. לפלסטינים יש זכות להיות חופשיים בארץ משלהם", הכריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully