וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קרי יציע לארדואן לתווך בין ישראל לפלסטינים

העיתון הטורקי "הורייט" דיווח כי בביקור באיסטנבול יציע מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, לראש הממשלה הטורקי להשתתף במאמצי התיווך, לאור השפעתו הרבה על הפלסטינים

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, שיגיע הערב (שבת) לביקור בטורקיה, צפוי להציע לראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, להשתתף במאמצי התיווך בין ישראל לבין הפלסטינים – כך דיווח הערב העיתון הטורקי "הורייט". קרי, שמגיע לביקור שני בטורקיה תוך חודשיים, צפוי לנחות הערב באיסטנבול ולהיפגש בנוסף גם עם שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו. בהמשך השבוע הוא צפוי להגיע לישראל וכן לשטחי הרשות הפלסטינית. העיתון דיווח כי השיחות בין הבכיר האמריקאי לבין ההנהגה באנקרה יתמקדו בשיקום היחסים הדיפלומטיים בין טורקיה לבין ישראל, לאור שיחת הפיוס שערך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ראש הממשלה הטורקי.

הסנאטור ג'ון קרי בדיון בסנאט על אמנת START לצמצום נשק גרעיני. Alex Brandon, AP
ג'ון קרי/AP, Alex Brandon

במהלך הפגישה עם ארדואן צפוי קרי להציע לו להשתתף במאמצים לחידוש שיחות המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. העיתון ציין כי ההצעה מצד האמריקאים באה בעקבות ההשפעה הרבה שיש לאנקרה על הפלסטינים, וכן על הנהגת חמאס ברצועת עזה. "טורקיה מסוגלת לעודד את כל הפלגים הפלסטינים לקבל את הצעת הקוורטט בנושא", אמרה שלשום דוברת מזכירות המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד. כמה ימים לאחר שקרי יעזוב את האזור, צפויים צוותים ישראלים וטורקים להיפגש באנקרה כדי לדון במחלוקת שנותרה בין הצדדים בנוגע להסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה, לאור הרג תשעה אזרחים טורקים במשט לרצועת עזה.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן/AP

לאחר ביקור הנשיא אובמה באזור, פעל קרי לקדם פסגה אזורית מרובעת בהשתתפות נציגים מארה"ב, ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית בבירת ירדן עמאן. העיתון "א-שרק אל-אווסאט" דיווח בשבוע שעבר מפי גורמים אמריקאים, כי פסגה כזו צפויה להתקיים בחודש מאי. לאחר ביקורו האחרון של קרי באזור במקביל לביקור אובמה שנחתם בפיוס הישראלי-טורקי, התייחס מזכיר המדינה הנכנס לחשיבות שיפור היחסים בין אנקרה לירושלים ואמר כי המהלך חיוני בכינון שלום ויציבות במזרח התיכון. "אנו מצפים ליישום מהיר של ההסכם ושהיחסים ישובו במהרה למסלולם התקין, כך שישראל וטורקיה יוכלו לעבוד יחד כדי לקדם את האינטרסים המשותפים להן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully