וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי אחרי ביקור אובמה: "הבמה מוכנה למשא ומתן"

שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי אמר כי המלים שהותיר הנשיא בביקורו ממשיכות להדהד. על פגישותיו עם נתניהו ואבו-מאזן: "כעת אנשים דנים ומדברים, וזה בדיוק מה שהנשיא שאף להשיג"

צילום: סטלינק, עריכה: רן מנחם

צפו בנשיא ארה"ב אובמה נואם בירושלים ביום חמישי

ארצות הברית רואה את ביקורו של הנשיא ברק אובמה בישראל כ"היסטורי מכל בחינה" - כך אמר היום (ראשון) שר החוץ, ג'ון קרי. בשיחה עם כתבים בבגדד אמר קרי כי הוא בטוח ש"גם החבר'ה בישראל" מרגישים את הרושם שהותיר הביקור. "יש לי תקווה", אמר קרי. לדברי שר החוץ, שהגיע לביקור פתע בעיראק אחרי פגישתו אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הציבור בישראל "התרשם מאובמה, מהחזון שהביע ומהמילים המהדהדות שהותיר". קרי הוסיף: "כעת אנשים דנים ומדברים, וזה בדיוק מה שהנשיא שאף להשיג".

בנוגע למגעים בין ישראל לפלסטינים, אמר קרי: "לפני שהנשיא עזב, הוא מאוד התרשם מהשיחות שהיו לו. הוא הרגיש שהיו אלה השיחות הטובות ביותר עד כה, ואני חושב שהבמה מוכנה לאפשרות שהצדדים יוכלו, בתקווה, למצוא דרך למשא-ומתן". לדבריו, "יש להמשיך לעבוד על זה. רק התחלנו בדיונים האלה. לא הייתי מאפיין אותם בשום דרך אלא כפתוחים, כנים וכהתחלה טובה".

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי. בגדד, עירק, מרץ 2013. רויטרס
התקדמות בתהליך השלום? ג'ון קרי, הבוקר בבגדד/רויטרס

אמש דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי קרי מנסה לקדם פגישת פסגה מרובעת בעמאן, בהשתתפות נציגים מארצות הברית, ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית. גורמים אמריקאים אמרו לעיתון כי הפסגה האמורה עתידה להתקיים בחודש מאי. גורם בכיר במשרד החוץ האמריקאי מסר לכלי תקשורת בבירה הירדנית כי פגישותיו של קרי עם אבו ומאזן ונתניהו אתמול היו "יעילות". לדבריו, "בשתי הפגישות, שר החוץ קרי חזר ואמר שהשלום לא רק אפשרי, אלא נחוץ לעתיד ישראל והרשות הפלסטינית".

נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רמאללה. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית בפגישתו עם הנשיא אובמה ברמאללה/רויטרס

שגריר הרשות הפלסטינית בעמאן, עתאללה חירי, אמר אמש כי אבו מאזן הבהיר לקרי בפגישתם אתמול כי ההתנחלויות מסכנות את מאמצי השלום. השגריר מסר כי השניים דנו "בצעדים אפשריים להחיות תהליך מדיני חדש לשלום". לדבריו, אבו מאזן "הדגיש כי ההתנחלויות הישראליות מסכנות את תהליך השלום וכי ישראל צריכה לשחרר אסירים פלסטינים".

חירי הוסיף כי אבו מאזן וקרי "בחנו את ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לשטחי הרשות הפלסטינית". גורם פלסטיני אחר מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי השיחות התמקדו ב"ניסיון למצוא מכנה משותף בין שני הצדדים כדי לראות אם יש בסיס לחדש את שיחות השלום". הוא הזהיר מפני ציפייה לתוצאות מהירות. גורם בממשל האמריקאי מסר כי קרי מתכנן "להמשיך את השיחות שהתחילו הנשיא אובמה ושר החוץ מוקדם יותר השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully