וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לאבו מאזן: "אל תפנה להאג נגד ישראל"

העיתון א-שרק אל אווסט מדווח כי בפגישתו עם יו"ר הרשות ביקש הנשיא אובמה לא לפעול נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי. אבו מאזן הסכים להמתין חודשיים והזהיר: "שלא יבנו ב-E1"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ביקש מיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, לא לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל, מכל סיבה שהיא – כך מדווח הבוקר (שבת) העיתון א-שרק אל אווסט הרואה אור בלונדון מפי מקור פלסטיני. לפי הדיווח, הנשיא העביר את הדרישה הזאת לאבו-מאזן במהלך פגישתם שלשום ברמאללה. בין היתר ביקש הנשיא שלא לפנות לבית הדין גם בנושא הבנייה בהתנחלויות.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר הרשות אבו מאזן ממסיבת עיתונאים ברמאללה, מרץ 2013. רויטרס
אובמה ואבו-מאזן בדרכם למסיבת העיתונאים שלשום/רויטרס

בתגובה לבקשה אמר אבו מאזן כי הוא מוכן להמתין חודשיים לפני כל צעד שייקח בתקווה שהדבר ישכנע את ישראל להקפיא בכל זאת את הבנייה בהתנחלויות ויאפשר כניסה מיידית למשא ומתן. עם זאת, הוא הדגיש כי יפנה לבית הדין אם תצא לפועל הבנייה הישראלית באזור E1. "לא נוכל לחכות אם ישראל תבנה באזור הזה", צוטט אבו מאזן בידי המקור.

הפלסטינים קוראים לפרויקט הבנייה בין רמאללה לירושלים, בתור "הפרויקט המסוכן ביותר בהיסטוריה של הגדה", אשר כולל את הרחבתה של מעלה אדומים על חשבון השטחים הפלסטינים, ומחבר למעשה בינה לבין ירושלים.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מטייל בפטרה. רויטרס
אובמה מבקר הבוקר בפטרה, ירדן/רויטרס

הנשיא אובמה, המבקר כעת בירדן, ערך אמש מסיבת עיתונאים משותפת עם עבדאללה מלך ירדן בבירה עמאן. במסגרת דבריו במסיבת העיתונאים, התייחס עבדאללה לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר: "אני מדגיש את מחויבותה של ירדן לתהליך השלום. פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה שיש". אובמה מצידו התייחס למצב בסוריה והשפעתו על ירדן והודיע כי יפנה לקונגרס האמריקני בבקשה לאשר תוספת של 200 מיליון דולרים לסיוע לירדן בשל בעיית הפליטים הסורים.

שלשום, עלה אובמה לבמה בבנייני האומה, ונשא את הנאום המרכזי של ביקורו בישראל. הנשיא חזר על עמדתו הידועה לפיה כינונה של פלסטין עצמאית תאפשר את סיום הסכסוך. "שלום לא מתחיל רק בתכניות של מנהיגים, אלא בלב העמים. אתם חייבים להניע את השינוי שאתם רוצים לראות", קרא לציבור הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully