וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתעלמות מאזהרת המשטר: השגרירויות הזרות נשארות בצפון קוריאה

בפיונגיאנג הזהירו כי לא יוכלו לערוב לביטחון השגרירויות, אך נראה כי ההצהרה נתפסת כאמצעי נוסף להגברת המתח בחצי האי. ארה"ב שלחה לאזור מטוס ריגול מתקדם ללא טייס

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

השגרירויות הזרות הפועלות בצפון קוריאה לא נענו עד כה להצהרת המשטר, ולפיה מ-10 באפריל לא ניתן יהיה עוד להבטיח את ביטחונן, ולפיכך מוטב שישקלו לצאת משטחה של המדינה המבודדת. סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית ציטטה גורם בכיר במדינה שדיווח כי הדיפלומטים מתעלמים בשלב זה מבקשת המשטר של השכנה מצפון.

גלובל הוק, מוס מודיעין ללא טייס של צבא ארה"ב. AP
נשלח גם הוא לזירה. מטוס הריגול המתקדם גלובל הוק שארה"ב שלחה ליפן/AP

"אנחנו לא מאמינים שמשלחת זרה כלשהי תעזוב בקרוב את פיונגיאנג. רוב הממשלות הזרות רואות בהודעה הצפון קוריאנית אמצעי להגברת המתח באזור חצי האי". גם האו"ם הודיע כי צוותי הסיוע שהוא מפעיל ברחבי צפון קוריאה ממשיכים לפעול כרגיל. ואולם, יוצאת הדופן היחידה הייתה רוסיה, אחת מבנות בריתה היחידות של צפון קוריאה, שציינה כי היא "לומדת ברצינות" את הבקשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
רק רוסיה "לומדת ברצינות" את בקשתו. השליט הצעיר קים ג'ונג און/רויטרס

המצב בחצי האי נותר נפיץ, ועל פי דיווחים בכלי תקשורת אמריקאיים ובריטיים, ארצות הברית שלחה לאזור את מטוס הריגול הבלתי מאויש "גלובל הוק", כדי להגדיל את היכולות המודיעיניות שלה באזור. לראשונה אי פעם יוצב המטוס ביפן, ויפעל מבסיס אמריקאי בחלקה הצפוני של המדינה. הגלובל הוק הוא מטוס בעל יכולות מודיעיניות מתקדמות וטווח טיסה גדול במיוחד.

תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה. מרץ 2013. רויטרס
תרגיל שיגור טילים וארטילריה בצבא צפון קוריאה/רויטרס

מוקדם יותר היום דיווח הניו יורק טיימס כי ארצות הברית מזהה שינוי מסוים ביחסה של סין כלפי צפון קוריאה, ובממשל דורשים ביתר תוקף מבייג'ין לפעול בנחישות נגד הצהרותיה וצעדיה הלוחמניים של המדינה המבודדת, שהענק הסיני הוא פטרונה ובן בריתה המשמעותי היחיד. לפי הדיווח, נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח לאחרונה על הנושא עם מקבילו הסיני שי ג?ין-פינג, ובכירים בוושינגטון העבירו לסינים מסר לפיו אם סין לא תפעל – היא תיאלץ להשלים עם נוכחות צבאית אמריקאית מוגברת בחצר האחורית שלה.

הנשיא אובמה תידרך את הנשיא ג'ינפינג על התוכניות האמריקאיות לעבות את מערך ההגנה מפני טילים באזור ולפעול בדרכים נוספות כדי להרתיע את המשטר בפיונגיאנג. שתיקתה של סין נוכח תגבור הכוחות האמריקני באזור - הן בערוצים הרשמיים והן בערוצים החשאיים - מהווה לדברי גורמים אמריקאיים עדות נוספת לשינוי המדיניות הסיני ביחס לשכנתה הסוררת צפון קוריאה, דווח בטיימס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully