וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם החזייה החשמלית תציל את הנשים בהודו מאונס?

שלושה סטודנטים פיתחו את ערכת הלבוש כ"המצאה הכרחית לעולם האכזרי והאמיתי". החזייה מסוגלת לחשמל כל תוקף 82 פעמים - ולשגר הודעות טקסט למשטרה ולבני המשפחה

בחצי השנה האחרונה הזדעזעה הודו מהתרבות הדיווחים על מקרי אונס אכזריים. נשים, מקומיות ותיירות כאחת, נפלו קורבן לתקיפה מינית, ולא פעם הופנתה אצבע מאשימה כלפי הרשויות שלא הצליחו להילחם בתופעה. כעת, קבוצה של סטודנטים מציגה פיתוח טכנולוגי שנועד לסייע לנשים להרתיע אנסים פוטנציאליים.

ה"טיימס" של הודו דיווח על ההמצאה, מעין חזייה חשמלית, המכונה SHE - קיצור של Society Harnessing Equipment (ערכת חברת נרתמת). שלושה סטודנטים מהעיר צ'נאי, שפיתחו יחד את ערכת הלבוש, אמרו כי מדובר ב"המצאה הכרחית לעולם האכזרי והאמיתי".

אחת הסטודנטיות, מאנישה מוהאן, אמרה כי במקרה של מצוקה, מערכת הלבוש מסוגלת לחשמל 82 פעמים את התוקף, ובמקביל לשגר אות מצוקה באמצעות מסרון סמס למשטרה, ולבני המשפחה של האישה.

תיירת משוויץ שהייתה קורבן אונס בהודו. מרץ 2013. רויטרס
תיירת משוויץ שנפלה קורבן לאונס קבוצתי בחודש שעבר/רויטרס

המעגלים החשמליים, כמו גם מערכת הג'י-פי-אס, מותקנים באזור החזה, מכיוון שהסטודנטים מצאו שעיקר הנשים מותקפות תחילה באזור זה של הגוף. "מי שמנסה לגעת באישה יקבל את שוק חייו", סיפרה מוהאן ל"טיימס".

מוהאן, סטודנטית להנדסה באוניברסיטת SRM במדינת טאמיל נאדו שבדרום הודו, נמצאת במגעים עם יצרני טקסטיל כדי להכין את מערכת הלבוש לשיווק. להערכתה, ניתן יהיה לייצר את מערכת ההלבשה האלקטרונית בצורה מסחרית כבר בסוף החודש הקרוב.

התיירות להודו צנחה ב-35 אחוזים

הדיווחים הגוברים על תקיפות מיניות בהודו בעת האחרונה גרמו לירידה ניכרת בתיירות הנכנסת למדינה. מנתונים של איגוד לשכות המסחר בהודו עולה כי שיעור התיירים בשלושת החודשים האחרונים צנח ב-35%, בעיקר בשל הפרסום המהדהד של מקרה האונס החמור של הסטודנטית לפיזיותרפיה שנאנסה ונרצחה בחודש דצמבר האחרון .

הפרסומים המתרבים על מקרי אונס בהודו גורמים לחשש גובר בקרב נשים השוהות בה. לפני שבועיים זינקה תיירת מבריטניה מחדר של מלון בעיר אגרה, מחשש שתיאנס. הצעירה, בת 25 שהתאכסנה במלון סמוך לאתר טאג' מאהל במדינת אוטר פראדש שבצפון הודו, נפצעה באורח בינוני ונפגעה בראשה כשנחתה בקרקע, ושברה את אחת מרגליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully