וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: עשרות נשים עוקרו והושלכו חסרות הכרה לשדה

106 הנשים הועברו ל"התאוששות" בשדה פתוח בהיעדר מקום עבורן בבית החולים. חלקן אף עברו את ההליך בשדה. העיקור ההמוני בוצע כנראה בעידוד הרשות המקומית

עשרות נשים חסרות הכרה הושלכו לשדה לאחר מבצע עיקור המוני במזרח הודו, מאחר שלא היה להן מקום להתאושש בבית החולים – כך מסרו היום (חמישי) גורמי רפואה מקומיים. על פי הדיווחים, ארבעה רופאים עיקרו 106 נשים ביממה אחת ב"מחנה עיקור" כ-360 קילומטרים צפונית לעיר קולקטה (כלכלתה). חלק מהנשים עוקרו בסביבה לא סטרילית, בשדה פתוח מחוץ לבית החולים. הן אף הושארו "להתאוששות" בשדה מחוץ לבית החולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השדה אליו הושלכו הנשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשים עברו את ההליך בבית חולים במחוז מלדה שבמדינת מערב בנגל. גורמים רשמיים אישרו כי אין לבית החולים את המכשור המתאים לטפל במספר כה גדול של מאושפזים בו-זמנית. אותם גורמים אמרו כי הטיפול שעברו הנשים הוא בלתי מתקבל על הדעת והבטיחו לפתוח בחקירת המקרה. "למעלה ממאה נשים, רובן עניות, הגיעו למחנה לקראת הניתוח. מיד לאחר ההליך, הרופאים ביקשו עזרה להעביר את הנשים לשדה הסמוך", סיפר ביסואה ראנג'ן סאופטי, מנהל בשירותי הבריאות. "זה בלתי אנושי, והורינו לחקור את התקרית", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הועלו מחוסרות הכרה לריקשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אודי רוי, מתנדב בארגון בריאות שהגיע למחנה סיפר כי הנשים נדחפו לתוך ריקשות אחרי הניתוח, למרות שלא היו כשירות לנסיעה. "אישה שעברה עיקור בבית החולים נפלה מהריקשה בדרך לביתה, והיא אושפזה שוב עם פציעות שונות", הוא ציין. בהודו, המדינה בעלת האוכלוסייה השנייה בגודלה בעולם, לא קיים חוק המגביל את הילודה, אך רשויות מקומיות מציעות לעתים תמריצים כמו מכוניות או מכשירי חשמל לזוגות שמתנדבים לעבור הליך של עיקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully