וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוזבקיסטן: השלטון עיקר רבבות נשים ללא הסכמתן?

הנדסה חברתית ופשעים נגד האנושות במרכז אסיה: תחקיר BBC חשף עדויות למבצע רחב היקף בקרב יולדות - שנכנסו לניתוח קיסרי ויצאו עם קשירת חצוצרות. המטרה: "לשלוט באוכלוסיה"

"הכאב היה בלתי נסבל", סיפרה באקהור, אישה אוזבקית בת 32, על הניתוח הקיסרי שעברה, שלאחריו הודיעו לה כי הניתוח הקיסרי הפך לניתוח לכריתת רחם. "אין לך יותר עובר", הודיע הרופא לבאקהור והוסיף את דעתו בנושא: "שני ילדים זה מספיק בשבילך".

זהו רק תמציתו של סיפור אחד מתוך רבים העולים מתחקיר שפירסם בסוף השבוע ה-BBC, החושף את מה שנראה כמו תכנית שיטתית מטעם המדינה לעיקור נשים באוזבקיסטן, לרוב בניגוד לרצונן וללא ידיעתן. נשים, רופאים ונציגים ממשרד הבריאות במדינה התלוננו בעילום שם כי עיקור הנשים החל כבר ב-2004, ולפני כשלוש שנים הפך למדיניות של ממש.

אוזבקים סמוך לגבול קירגיזסטן-אוזבקיסטן. D. Dalton Bennett, AP
80 אלף נשים באוזבקיסטן עברו עיקור מאז שנת 2010/AP, D. Dalton Bennett

"אנחנו מדברים על עשרות אלפי נשים המעוקרות ברחבי המדינה", אמר סוחרוב איסמאילוב המנהל ארגון לא ממשלתי באוזבקיסטן. לטענת הארגון, נאספו עדויות ל-80 אלף נשים שעברו עיקור מאז שנת 2010. אולם אין דרך לדעת כמה מאלפי הניתוחים האלו נעשו ללא הסכמה.

כמו במקרה של באקהור, חלק מהעיקורים מבוצעים במהלך ניתוח קיסרי ומוצגים לאחר מכן כהכרח רפואי. גניקולוגים מסבירים כי במהלך ניתוח קיסרי קל יותר לקשור את החצוצרות של המנותחת. לפי עדויות של גניקולוגים, מספר הניתוחים הקיסריים באוזבקיסטן עלה בשנתיים האחרונות בעשרות אחוזים.

מכסת עיקורים לגניקולוגים

"לכולנו מכסה של עיקורים. המכסה שלי זה ארבע נשים בחודש", סיפר ל-BBC גניקולוג מהבירה טשקנט ותיאר את הלחצים הרבים המופעלים עליו כדי שיעמוד במכסה. לפי העדויות, המכסה מכפילה את עצמה לשמונה נשים בחודש באזורים כפריים. "אנחנו עוברים מבית לבית ומשכנעים נשים לעבור את הניתוח", סיפר מנתח בכיר בבית חולים כפרי ואף הודה כי "זה קל לשכנע אישה ענייה לעשות זאת".

לפי הרופאים שסיפקו עדות, הלחץ שהמדינה מפעילה עליהם כדי שיבצעו עיקורים נועד להפחית את קצב גידול האוכלוסיה במדינה. "זו נוסחה פשוטה – פחות נשים יולדות ופחות מהן מתות בלידה", אמר מנתח, והסביר כי כתוצאה מכך, עולה הדירוג של המדינה במדדים בינלאומיים. אוכלוסיית אוזבקיסטן מונה כיום כ-28.3 מיליון בני אדם, וגורם במשרד הבריאות במדינה סיפר כי התכנית מיועדת להפחית בהדרגה את המספר ל-28 מיליון.

בתגובה לתחקיר, פרסם הממשל באוזבקיסטן הודעה בה הוא טוען כי להאשמות "אין קשר למציאות" וכי מניעת ילודה באמצעות ניתוח מבוצעת רק על בסיס התנדבותי, "לאחר התייעצות עם מומחה ועם הסכמה בכתב של שני בני הזוג". יש לציין כי איסלם קרימוב, נשיא המדינה, הכריז על שנת 2012 כ"שנת המשפחה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully