וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: ישראל הפשירה את כספי המסים של הרשות

ראש הממשלה נתניהו, על דעת הקבינט, אישר את העברת כספי המסים שגבתה ישראל עבור הפלסטינים. בנובמבר הוקפאה ההעברה לאור פניית הרשות לאו"ם, אך הכספים שוחררו מדי חודש

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט היום (שישי) לאפשר את העברת כספי המסים שגובה ישראל עבור הרשות הפלסטינית. ההחלטה התקבלה על דעת שרי הקבינט המדיני-ביטחוני. בעקבות ההחלטה, ינחה שר האוצר יאיר לפיד את אנשי משרדו לחדש את העברת הכספים. בשלב זה לא ברור גובה הסכום, והאם מדובר בהעברה חד-פעמית או קבועה.

ההחלטה אם להעביר את הכספים לרשות או לאו נתפסת על ידי ישראל ככלי מיקוח ביחסים מול הפלסטינים. גם בחודש שעבר, ראש הממשלה הורה למשרד האוצר להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים של חודש ינואר, כדי להבטיח שאי-העברת הכספים שישראל גובה עבור הפלסטינים לא תשמש תירוץ להמשך המהומות בשטחים, זאת לנוכח ההפגנות שהתגברו אז בגדה המערבית. אז נאמד הסכום בכ-400 מיליון שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעד בונה אמון? נתניהו ואובמה בביקור הנשיא האמריקאי בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שדרוג מעמד הפלסטינים באו"ם למדינה לא-חברה בחודש נובמבר, החליטה ישראל להשהות את העברת כספי המסים, המשמשים לתשלום המשכורות במנגנוני הביטחון ולעובדי הרשות. עם זאת, בשל המצוקה הכלכלית ברשות, כבר בינואר הורה נתניהו להשיב את כספי המסים עבור חודש דצמבר.

"ביקור אובמה - היסטורי מכל בחינה"

אתמול אמר שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי ארצו רואה את ביקורו של הנשיא אובמה בישראל כ"היסטורי מכל בחינה". בשיחה עם כתבים בבגדד אמר קרי כי הוא בטוח ש"גם החבר'ה בישראל" מרגישים את הרושם שהותיר הביקור. "יש לי תקווה", אמר קרי. לדברי שר החוץ, שהגיע לביקור פתע בעיראק אחרי פגישתו אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הציבור בישראל "התרשם מאובמה, מהחזון שהביע ומהמילים המהדהדות שהותיר". קרי הוסיף: "כעת אנשים דנים ומדברים, וזה בדיוק מה שהנשיא שאף להשיג".

בנוגע למגעים בין ישראל לפלסטינים, אמר קרי: "לפני שהנשיא עזב, הוא מאוד התרשם מהשיחות שהיו לו. הוא הרגיש שהיו אלה השיחות הטובות ביותר עד כה, ואני חושב שהבמה מוכנה לאפשרות שהצדדים יוכלו, בתקווה, למצוא דרך למשא-ומתן". לדבריו, "יש להמשיך לעבוד על זה. רק התחלנו בדיונים האלה. לא הייתי מאפיין אותם בשום דרך אלא כפתוחים, כנים וכהתחלה טובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully