וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהוקפאו: כספי המסים יועברו לרשות הפלסטינית

טל שלו

30.1.2013 / 0:02

העברת הכספים, המיועדים לתשלום משכורות הפקידים, הושעתה מאז שדרוג מעמד הפלסטינים באו"ם בנובמבר. בלשכת נתניהו הבהירו: מדובר בצעד חד-פעמי. מחר צפויה פגישה בין הצדדים

ישראל החליטה לחדש את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית ולהעביר את כ-100 מיליון דולרים של חודש דצמבר בימים הקרובים, וזאת לאחר שמאז שדרוג מעמד הרשות באו"ם בסוף חודש נובמבר, הושעתה העברת הכספים. גורם רשמי בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אמש (שלישי) כי "בשל המצוקה הכלכלית ברשות הפלסטינית החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר לרשות הפלסטינית באופן חד-פעמי את כספי המסים של החודש שעבר". אתמול דווח כי נציגי משרד האוצר הפלסטיני צפויים להיפגש היום עם עמיתיהם מישראל, לפגישה ראשונה מאז הפנייה הפלסטינית לאו"ם, ולדון עמם בכספי המסים שטרם הועברו לידי הרשות.

אבו מאזן נואם בעצרת האו"ם ומבקש הכרה במדינה פלסטינית, 29 נובמבר 2012. /Richard Drew, AP
אבו מאזן נואם באו"ם בסוף חודש נובמבר/AP, /Richard Drew

לפי ההסכמים הכלכליים בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית, מדי חודש מעבירה ישראל סכום של כ-100 מיליון דולרים מכספי המסים של הרשות הפלסטינית, המיועדים לתשלום משכורות לפקידי הממשלה ומנגנוני הביטחון. לאחר פניית הרשות הפלסטינית הודיעה ישראל בתגובה כי לא תעביר את כספי המסים לרשות, ובמקום זאת השתמשה בכספים לחילוט החוב לחברת החשמל בישראל, שעמד על כ-700 מיליון שקלים. בשבועות האחרונים הפעילה הקהילה הבינלאומית לחצים על ישראל לחדש את העברת כספי המסים, על רקע קריאות מצוקה כלכלית הולכות וגוברות בגדה המערבית. גם מערכת הביטחון תמכה בחידוש שיתוף הפעולה הכלכלי.

כפי שפורסם בוואלה! חדשות, במסגרת צעדי הענישה כלפי אבו מאזן השעתה ישראל גם את יישום ההסכם היחיד של ממשלת נתניהו היוצאת עם הרשות הפלסטינית, עליו חתמו שר האוצר יובל שטייניץ וראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד בסוף חודש יולי האחרון. ההסכם נועד להגביר את שיתוף הפעולה בתחום המיסוי והמלחמה בהברחות הון. יישום ההסדרים הכלכליים בהסכם היה אמור להתחיל ב-1 בינואר 2013, אך בעקבות הפנייה לאו"ם לא התקיימו מפגשים בין אנשי המקצוע משני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully