וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: נעבוד עם כל ממשלה שתכיר בגבולות 67'

ניר יהב

23.1.2013 / 15:08

דוברו של אבו מאזן הגיב לתוצאות הבחירות בישראל וקרא לממשלה שתקום "לבחור בין שלום לבין קיפאון". הג'יהאד האיסלמי: "הרחוב הישראלי איבד אמון בממשלת נתניהו"

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר בצהריים (רביעי) כי הרשות תעבוד עם כל ממשלה ישראלית שתכיר בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. "נעבוד עם כל ממשלה ישראלית שתמלא אחר החלטת האו"ם הקוראת להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים", הבהיר בעקבות תוצאות הבחירות.

אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
"מה שחשוב לנו הוא שהממשלה הבאה שתקום בישראל תהיה מחויבת לפתרון שתי המדינות". אבו מאזן והנייה/GettyImages

לדבריו, "מה שחשוב לנו הוא שהממשלה הבאה שתקום בישראל תהיה מחויבת לפתרון שתי המדינות, להפסקת הבנייה בהתנחלויות ולהכרה בהחלת האו"ם לשדרג את מעמדנו. על הממשלה שתקום בישראל לבחור בין שלום לבין קיפאון. אנו מוכנים לעבוד מול כל ממשלה שתהיה מחויבת למסגרות הללו".

גם חמאס הגיב על תוצאות הבחירות בישראל וטען כי הן מבטאות את ניצחון פלגי ההתנגדות הפלסטינים. "המניות של נתניהו החלו לרדת לאחר הכישלון שלו במאבק בפלגי ההתנגדות בעת מבצע 'עמוד ענן'", אמר דובר הארגון סאמי אבו זוהרי. "למרות השינוי במפה הפוליטית הישראלית, המפלגות בישראל מעוניינות להמשיך במתקפות ובהתעלמות מהזכויות הלאומיות שלנו. ניאבק בכך באמצעות אחדות לאומית ובחירה באופציית ההתנגדות".

בכיר הג'יהאד האיסלמי, חאדר חביב, הוסיף: "הרחוב הציוני מודאג. אין בישראל קוצנזוס סביב מפלגה מסוימת. בבחירות בישראל קרו כמה דברים בלתי צפויים, כמו ההישג של 'יש עתיד'. נתניהו לא ציפה לכך, וזאת על אף שהוא יעמוד בראש הממשלה הבאה גם כן. עם זאת, התמיכה שהוא יזכה לה בכנסת תהיה קטנה יותר. נתניהו חשב שמבצע 'עמוד ענן' יוסיף לו קולות אולם הפלסטינים ניצחו והקערה התהפכה על פיה. הרחוב הישראלי איבד אמון בממשלת נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully