וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה במסר לבוחר הישראלי: תהליך השלום גוסס

22.1.2013 / 17:03

בזמן שאזרחי ישראל ניצבים בקלפיות, שר החוץ וויליאם הייג נאם בפרלמנט והזהיר: מדיניות ההתנחלויות גורמת לישראל לאבד את תמיכתה בעולם, השעון מתקתק - וההשלכות הרסניות

פתרון שתי המדינות "גוסס" בשל הרחבת ההתנחלויות בשטחים - כך אמר אחר הצהריים (שלישי) שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג. בזמן שאזרחי ישראל מצביעים בקלפיות ברחבי הארץ, הזהיר הייג כי המדינה מאבדת את תמיכתה בקהילה הבינלאומית, וקרא לחידוש מהיר של שיחות השלום עם הפלסטינים.

"אני מקווה שכל ממשלה שתקום תכיר בעובדה שאנו ניצבים מול הסיכוי האחרון להגיע לשלום", אמר הייג בנאום מול חברי הפרלמנט בלונדון, "אני מדבר באופן קבוע עם המנהיגים בישראל, ומביע בפניהם את דאגתנו הגוברת מכך שמדיניות ההתנחלות הישראלית מאבדת את תמיכת הקהילה הבינלאומית, וגורמת לכך שפתרון שתי המדינות הוא בלתי-אפשרי".

שר החוץ של בריטניה וויליאם הייג. ינואר 2013. רויטרס
שר החוץ של בריטניה וויליאם הייג. ינואר 2013/רויטרס

כשנשאל אם האיחוד האירופי צריך להתנות את יחסי המסחר עם ישראל בחידוש תהליך השלום, אמר הייג כי מדינות הגוש זקוקות לתאם את צעדיהן בנושא עם ארה"ב, במסגרת מערכת של "תמריצים ומגבלות שונות" לקראת משא ומתן נוסף. "השעון מתקתק ויש השלכות הרסניות להליך השלום", הבהיר הייג.

שר החוץ הבריטי אמר בפרלמנט כי 2013 היא שנה קריטית לתהליך השלום הגוסס, בהתחשב בבחירות בישראל ובהתחלת כהונתו השנייה של נשיא ארה"ב, ברק אובמה. "אם לא נתקדם בשנה הקרובה, אנשים יסיקו שרעיון שתי המדינות הפך לבלתי-אפשרי", אמר הייג, וקרא לישראלים ולפלסטינים לשוב לשיחות השלום ללא תנאים מוקדמים. לדבריו, בכוונתו לקדם את הרעיון בביקורו בוושינגטון בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully