וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעתיים לסגירת הקלפיות: 63.7% מימשו את זכותם להצביע

גלעד גרוסמן

22.1.2013 / 20:18

שיעור ההצבעה עד 20:00 הוא הגבוה ביותר מאז הבחירות ב-1999 וגבוה ב-4% מהשיעור המקביל בבחירות האחרונות. למעלה מ-3.5 מיליון אזרחים כבר בחרו את נציגיהם לכנסת ה-19

מצביעים ברגליים: 63.7% מבעלי זכות הבחירה השתתפו עד השעה 20:00 בבחירות לכנסת ה-19, שהם למעלה מ-3.5 מיליון אזרחים, כך הודיעה הערב (שלישי) ועדת הבחירות המרכזית. שיעור ההצבעה מהווה עלייה לעומת ארבע מערכות הבחירות הקודמות: בבחירות 2009 הצביעו עד השעה 20:00 59.7% מבעלי זכות הבחירה, ב-2006 הצביעו עד אותה שעה 57%, ב-2003 נרשמו 62.8% הצבעה באותו פרק זמן, וב-2001 נרשמו 58.2% הצבעה. עם זאת, בבחירות 1999 הצביעו עד שעה זו 71.4%. נתוני הצבעה גבוהים מהרגיל נרשמים גם בקרב חיילי צה"ל - עד השעה 17:00 הצביעו 57% מהחיילים, שיעור שווה ערך לאחוז ההצבעה הסופי בצבא בבחירות האחרונות.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההצבעה ב-10,132 קלפיות ברחבי הארץ החלה הבוקר בשעה 7:00 וצפויה להסתיים בשעה 22:00, למעט ביישובים קטנים שבהם ייסגרו הקלפיות בשעה 20:00. בכירי אנשי הציבור והפוליטיקאים הם בין האזרחים שכבר התייצבו בקלפיות, ובהם נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד ביתנו בנימין נתניהו, יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ראשי ש"ס אלי ישי ואריה דרעי, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, יו"ר "התנועה" ציפי לבני, חבר הכנסת מטעם הליכוד ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר מרצ זהבה גלאון.

ישראל בוחרת – משדר מיוחד באולפן וואלה! חדשות

LIVE
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא המדינה שמעון פרס הצביע בקלפי שבתיכון לאמנויות בירושלים. "ברצוני לאחל לכל המועמדים בהצלחה בבחירות ולפנות לכל האזרחים לצאת הבוקר ולהצביע", אמר הנשיא אחרי הצבעתו. "ביום רגיל אזרחים הם הפונים אל המדינה, היום המדינה מבקשת מהאזרחים צאו להצביע".

פרס הוסיף: "במשך 65 שנות קיומה של מדינת ישראל עברה המדינה שבע מלחמות אך מעולם לא איבדה את צביונה הדמוקרטי. היום זוהי חגיגה לדמוקרטיה". הנשיא הדגיש, כי "כולם יכולים להתלבט לגבי מי להצביע, אבל אין התלבטות לגבי עצם קיום ההצבעה. היום כל אזרח חייב להתגאות בארצו ולהצביע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עתיד המדינה תלוי בקול של כל אחד". ועדת הבחירות המרכזית, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, הדגיש ביממה האחרונה את חשיבות ההשתתפות בבחירות. בהודעה מיוחדת שפורסמה מטעמו פנה רובינשטיין לאזרחים ואמר: "אני מבקש לשכנע אתכם לבוא לקלפי; בין אם מסכימים אתם לפוליטיקה קיימת ובין אם רוצים אתם בתמורות, זו שעתכם".

רובינשטיין גם קרא למיעוטים בישראל – ערבים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים - להשתתף בבחירות. "ידוע כי במספר מערכות בחירות הייתה ההצבעה בציבור הערבי נמוכה יותר מאשר בציבור היהודי", הוא אמר. "רצוני לשכנע אתכם כי לקולכם, קולה של כל אחת וקולו של כל אחד מכם, יש משקל בחיי המדינה בכלל ובחייכם בפרט, ולכן חשוב להצביע. אתם מבקשים כי המדינה תהיה שוויונית, ושיבואו לביטוי מלא שני חלקי הגדרתה כיהודית ודמוקרטית. הדרך להגיע לכך היא להשפיע על עבודת הכנסת, הפרלמנט הישראלי. לשם חקיקה שוויונית, לשם פעולה מתמדת לאכיפה. נעשתה כברת דרך לשוויון גם אם טרם הגיע לשלמות. אתם יכולים להשפיע באמת. חשוב שתצביעו"

שמעון פרס בקלפי, ינואר 2013. רויטרס
גם האזרח מספר 1 הצביע. פרס בקלפי, היום/רויטרס

בסיום דבריו הצהיר רובינשטיין: "חשבו כי בקולכם שלכם תלויים עתיד המדינה וגורלה. קול לקול מצטרף לכף זכות, ויחד הם חג הדמוקרטיה במיטבה. בואו להצביע בחודש שבט – ראשי תיבות, שתהיה בחירה טובה. בחירה טובה בסייעתא דשמיא ובהצלחה לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully