וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תשיב לפלסטינים את כספי המסים: "הרגיעו השטח"

טל שלו

24.2.2013 / 13:00

ראש הממשלה הורה להחזיר לרשות הפלסטינית את הכספים שהוחרמו מהם בעקבות ההכרה באו"ם. במקביל הועברה לפלסטינים "דרישה חד-משמעית" להרגיע את ההפגנות בגדה המערבית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בשל ההפגנות המתמשכות בשטחים בגדה המערבית, העבירה ישראל לרשות הפלסטינית "דרישה חד משמעית להרגיע את השטח", כך לדברי גורמים מדיניים בירושלים. אותם גורמים אמרו היום (ראשון) כי הדרישה הועברה לפלסטינים באמצעות עו"ד יצחק מולכו, שליחו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גורמים מדיניים הוסיפו כי "ראש הממשלה מקבל לאורך כל היום עדכונים שוטפים מכוחות הביטחון על האירועים ביהודה ושומרון". כמו כן, נמסר כי ראש הממשלה הורה למשרד האוצר להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים של חודש ינואר, כדי להבטיח שאי-העברת הכספים שישראל גובה עבור הפלסטינים לא תשמש תירוץ להמשך המהומות בשטחים.

מהומות בכפר סעיר, בו התגורר האסיר ערפאת ג'ראדאת שמת בכלא, פברואר 2013. טלי מאייר
שוטרי מג"ב בכפר סעיר, סמוך לחברון, הבוקר/טלי מאייר

אחרי שדרוג מעמד הפלסטינים באו"ם למדינה לא-חברה בחודש נובמבר, החליטה ישראל להשעות את העברת כספי המסים, המשמשים לתשלום המשכורות במנגנוני הביטחון ולעובדי הרשות. עם זאת, בשל המצוקה הכלכלית ברשות, כבר בחודש שעבר הורה נתניהו להשיב את כספי המסים עבור חודש דצמבר, וכעת הורה ראש הממשלה להעביר גם את כספי חודש ינואר, הנאמדים בסכום של כ-400 מיליון שקלים.

כוחות הביטחון פרוסים היום ברחבי הגדה לקראת יום רביעי של הפגנות, בעיקר סביב העיר חברון והכפר סעיר הסמוך, שם נמצא ביתו של האסיר ערפאת ג'רדאת, שמת אתמול בכלא מגידו, ככל הנראה מדום לב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
משפחתו של ערפאת ג'ראדאת, האסיר הפלסטיני שמת בכלא, פברואר 2013. יותם רונן
קרובי משפחתו של ערפאת ג'רדאת ממתינים לתוצאות הנתיחה/יותם רונן

במקביל, כ-4,500 אסירים פלסטינים הכלואים בישראל השיבו לסוהרים את ארוחותיהם, כמחאה על מותו של ג'רדאת. גופתו נותחה במכון לרפואה משפטית באבו-כביר ותוצאות הנתיחה צפויות להתפרסם בהמשך היום, תוך חשש מליבוי המחאה עממית בשטחים. הסוחרים הפלסטינים הודיעו על שביתה בת יממה לאות אבל. עימותים ראשונים כבר היו הבוקר בצומת בית ענון ליד חברון, כעשרות צעירים פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully