וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

תקריות אש ברצועת עזה וברמת הגולן, המאבק להצלת תקציבי הסיוע האמריקנים לישראל מפני הקיצוץ והמורדים הסורים שמבקשים נשק ולא תרופות. אלה הכותרות שעשו את השבת

השקט בדרום הופר: גורם צבאי באוגדת עזה אישר אתמול (שישי) כי אש נפתחה לעבר מועצה אזורית שער הנגב, הסמוכה לרצועת עזה, בתקרית ירי שבה זוהתה פגיעת שלושה קליעים ברכבו של אל"מ עופר וינטר, מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה. מדובר בפעם הראשונה מאז מבצע "עמוד ענן" שבה מבוצע ירי נשק קל מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

"הם ירו על רכב מפקד החטיבה וידעו זאת היטב. מדובר באירוע חמור מאוד", כך אמר אמש לוואלה! חדשות קצין באוגדת עזה, בתגובה לתקרית הירי. "מבחינתם זה אולי הישג, אבל מבחינת צה"ל זה מקרה שמחייב תגובה, אחרת זה עלול להתפתח בדיוק כמו בימים שלאחר מבצע עופרת יצוקה", הוסיף.

אובמה ופוטין הסכימו לפעול לסיום הסכסוך בסוריה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הסכימו כי יש צורך ב"מהלך פוליטי מתקדם" להביא לסיום הסכסוך בסוריה – כך נמסר הלילה מהבית הלבן. בשיחה טלפונית, שני הנשיאים הדגישו את החשיבות של שרי החוץ של המדינות, קרי ולברוב, שנפגשו בברלין בשבוע שעבר, ואת "המשך מעורבותם" בסוריה.

בהודעה מטעם הבית הלבן לא נמסרו פרטים נוספים על המשך הדיון בין אובמה ופוטין על המשבר בסוריה. במוסקבה ובוושינגטון דנים כבר זמן רב על גורלו של נשיא סוריה אסד. ארצות הברית טוענת כי יש להדיח אותו מתפקידו, אך רוסיה טענה כי עזיבתו את השלטון לא חייבת להיות תנאי מקדים להסדר.

המזכיר קרי על התבטאות ארדואן: "מעוררת התנגדות"

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמר אתמול כי ארצות הברית מגדירה את התבטאותו של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, לפיה הציונות היא פשע נגד האנושות, כ"מעוררת התנגדות". במסיבת עיתונאים שנערכה בטורקיה עם שר החוץ אחמט דאווטאולו אמר קרי כי ארצות הברית "לא רק שלא מסכימה עם האמירה, אלא מתנגדת לה נחרצות", וציין כי בכוונתו לדון ב"הערה הפוגענית" גם עם ארדואן עצמו. לדברי גורם אמריקאי בכיר, קרי הדגיש במסיבת העיתונאים כי הוא חש שהיחסים הדיפלומטיים בין טורקיה לישראל "מוקפאים".

המורדים בסוריה: "רוצים נשק, לא מזון ותרופות"

המורדים בסוריה ממשיכים במאמץ המלחמתי נגד אסד: מנהיג המורדים, הגנרל סלים אידריס, אמר אמש כי אספקת המזון והתרופות שארצות הברית מתכננת להעביר לראשונה למתנגדיו של אסד, לא תקרב אותם לניצחון במערכה מול הנשיא הסורי. "איננו רוצים מזון ושתייה, איננו רוצים תחבושות", אמר אידריס בשיחה טלפונית עם סוכנות הידיעות AP. "כאשר אנחנו פצועים, אנחנו רוצים למות. הדבר היחיד שאנו רוצים זה נשק".

במקביל דווח הבוקר כי עשרות מורדים וחיילים הנאמנים למשטר אסד נהרגו בעימותים בגבול טורקיה, כך לפי ארגון זכויות אדם סורי. "קרבות עזים בין מורדים מכמה גדודים ובין חיילים מצבא סוריה התעצמו מאז עלות השחר בפאתי העיר א-רקה, הסמוכה לגבול הטורקי. פיצוצים נשמעו בעיר ועשן היתמר בשמיים", נמסר מהארגון הסורי לזכויות אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
"כאשר אנחנו פצועים, אנחנו רוצים למות. הדבר היחיד שאנו רוצים זה נשק". סוריה/רויטרס

ישראל עושה עתה מאמצים קדחתניים להציל חלק מהסיוע הצבאי האמריקני לישראל מגרזן הקיצוץ הרוחבי האוטומטי בתקציב ארה"ב, שנכנס הבוקר לתוקף. ייתכן שישראל תהיה חייבת לספוג קיצוץ בסדר גודל של מאות מיליוני דולרים בשנת הכספים הנוכחית והשאלה היא מה וכמה לנסות להציל, אם בכלל אפשר.

"שגרירות ישראל עדיין אינה יודעת מה יהיה היקף הקיצוץ הרוחבי בארה"ב (סיקווסטר)", אמר אמש ל"גלובס" שגריר ישראל בוושינגטון, מייקל אורן. "הסיוע לישראל כלול בתקציב הפדרלי. כפי שתקציב זה יקוצץ, כך גם היקף הסיוע לישראל עלול להיות מקוצץ בהתאם".

השגריר הוסיף: "כבעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב במזה"ת, ישראל מבינה את האתגרים התקציביים הלא פשוטים שאיתם מתמודדים האמריקנים. אנו מוכנים לשאת את חלקנו בנטל, תוך ניסיון לשמור על אותם פרוייקטים חיוניים לביטחונה ולשלומה של ישראל, ביניהם פרוייקט 'כיפת ברזל'".

האזעקה בדרום - בעקבות שיגורי טילי סקאד בסוריה

מערכת ההרתעה של צה"ל זיהתה שיגורים של טילי סקאד בסוריה וזו הסיבה שאמש הופעלה בשוגג מערכת הצופרים בעיר אילת ובאזור הערבה. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי השימוש הרחב שעושה צבא סוריה בשיגור טילים נגד המורדים לא נעלם מעיני המערכות של צה"ל. "המערכת קולטת את מרבית השיגורים ויודעת גם לאכן את השיגור ואת ייעודו מבחינת הטווח", אמר.

המערכת העבירה את המידע שקלטה לחדרי הבקרה של צה"ל ופיקוד העורף וכתוצאה מכך הופעלה מערכת הצופרים בדרום. עם זאת, הגורם הבכיר הבהיר כי מערכת הצופרים לא הייתה צריכה לפעול. "לא ברור מדוע הופעלו הצופרים", אמר. "זו תקלה שנבחנת כעת. מצד שני, האירוע מעיד על דריכות המערכת והמסר לכולם שישראל עומדת על המשמר לכל התפתחות".

שוב: ארבע פצצות מרגמה מסוריה נפלו בדרום רמת הגולן

ארבע פצצות מרגמה נפלו בשעות הצהריים בדרום רמת הגולן. ההערכה היא כי מדובר שוב בזליגה של מלחמת האזרחים בסוריה לשטח ישראל. כוחות צה"ל שערכו סריקות באזור איתרו את שרידי הפצמ"רים בשטח פתוח. לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully