וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזעקה בדרום - בעקבות שיגורי טילי סקאד בסוריה

2.3.2013 / 12:08

גורם ביטחוני בכיר אמר כי מערכת הצופרים באזור הערבה ובאילת הופעלה אמש בשוגג לאחר שזוהו טילים ששיגר צבא סוריה לעבר המורדים. "זהו מסר לכולם שישראל עומדת על המשמר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בלחימה בין המורדים לצבא אסד בדמשק, השבוע)

מערכת ההרתעה של צה"ל זיהתה שיגורים של טילי סקאד בסוריה וזו הסיבה שאמש (שישי) הופעלה בשוגג מערכת הצופרים בעיר אילת ובאזור הערבה. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי השימוש הרחב שעושה צבא סוריה בשיגור טילים נגד המורדים לא נעלם מעיני המערכות של צה"ל. "המערכת קולטת את מרבית השיגורים ויודעת גם לאכן את השיגור ואת ייעודו מבחינת הטווח", אמר.

צפו בסרטון שפרסמו אתמול המורדים בסוריה:

המערכת העבירה את המידע שקלטה לחדרי הבקרה של צה"ל ופיקוד העורף וכתוצאה מכך הופעלה מערכת הצופרים בדרום. עם זאת, הגורם הבכיר הבהיר כי מערכת הצופרים לא הייתה צריכה לפעול. "לא ברור מדוע הופעלו הצופרים", אמר. "זו תקלה שנבחנת כעת. מצד שני, האירוע מעיד על דריכות המערכת והמסר לכולם שישראל עומדת על המשמר לכל התפתחות".

צפצוף הצופרים גרם לבהלה רבה בקרב תושבי האזור. "הצפירה הזו הקפיצה את כולם", שחזר בני, תושב הערבה, בשיחה עם וואלה! חדשות. "אוטומטית, אתה חושב על התקפה של ישראל ומלחמה. הילדים נבהלו. כבר חשבנו שמנסים לשגר לעברנו רקטות מאזור סיני. זה כבר קרה באזור בשנים האחרונות כמה פעמים".

מורדים באזור חלב. סוריה, פברואר 2013. רויטרס
צבא סוריה מחזיק בארסנל של מאות טילי סקאד/רויטרס

צבא סוריה, שמחזיק בארסנל של מאות טילי סקאד מדגמים שונים בהם B, C, ו-D החל לשגר בחודשים האחרונים עשרות טילי סקאד נגד קני מורדים בערים שונות ברחבי המדינה. אמש ביצעה חטיבה 155 של הצבא הסורי שלושה שיגורים שונים של טילי סקאד לעבר יעדי מורדים. אחד הטילים התפוצץ באזור העיירה דאיירה ג'מיל וכתוצאה מכך נהרגו אזרחים ועשרות נפצעו. טיל אחד התפוצץ זמן קצר אחרי השיגור ואחר נפל בטעות בשטח עירק.

השבוע חשף ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוד גלעד, שהצבא הסורי העביר לידי ארגון חיזבאללה טיל סקאד מסוג D, המוגדר כדגם הסקאד המתקדם ביותר שיש בידיו ומסוגל לפגוע ביעדים בטווח של מאות קילומטרים מסוריה. דגם D מסוגל לשאת ראש קרבי של 700 ק"ג חומר נפץ ופגיעה שלו בבניין מגורים עשויה למוטט אותו. על פי פרסומים זרים, מסוגל הטיל לשאת ראש קרבי כימי או ביולוגי.

במערכת הביטחון בישראל נערכים לאפשרות של התפרקות המשטר הסורי ומפקחים על הניסיונות להעברת אמצעי לחימה, כולל טילים, לידי צבא המורדים או ארגוני ג'יהאד עולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully