וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בשר הסוס: בשר חמור במוצרים בדרום אפריקה

מדעני מזון דרום אפריקנים טוענים כי בהמבורגרים ונקניקיות הנמכרים במדינה נמצא בשר של חמורים ובופאלו. "יש לכך השלכות בריאותיות, אתיות, דתיות וכלכליות", אמר אחד מהם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד שבאירופה הצרכנים עדיין מזועזעים מגילוי דנ"א של בשר סוס במוצרי בשר מעובד שנמכרו ברחבי היבשת, ייתכן שהשערורייה תגיע גם לדרום אפריקה, שם נטען כי נמצא בשר חמור ובופאלו במוצרים. מדעני מזון אמרו אתמול (שלישי) כי בהמבורגרים ובנקניקיות שנמכרו במדינה נמצא בשר חמורים ובופאלו, אשר לא צוינו ברשימת רכיבי המזון שעל האריזה. בשר סוס, דווקא, לא נמצא במזונות שנבדקו.

המדענים, שלושה פרופסורים מאוניברסיטת סטלנבוש, פרסמו מחקר שלפיו 99 מתוך 139 דוגמאות מזון שנבחנו מכילות זנים של בעלי חיים שבשרם לא מצוין על האריזה. במזונות שנבדקו נמצאו גם מזונות יותר "מקובלים" מבלי שצוינו על גבי האריזות, כמו בשר עוף וחזיר או תחליפי בשר העשויים מסויה או חיטה.

חמור. AP
האם מקור בשר החמור ברומניה?/AP

"המחקר מאשר שהכיתוב המטעה על אריזות בשר מעובד נפוץ מאוד בדרום אפריקה, ולא רק שהוא מפר את התקנות לסימון על גבי מזון, אלא גם מציב השלכות בריאותיות, אתיות, דתיות וכלכליות", אמר אחד מכותבי המחקר, פרפסור לורנס הופמן.

לפני כשבועיים, עלה באירופה החשד כי נתחים רבים של בקר החשודים כבשר סוס הכילו למעשה בשר שמקורו בחמורים. חוזה בווה, סגן נשיא ועדת החקלאות של הפרלמנט האירופי, אמר כי מקורו של חלק מהבשר ה"נגוע", שצץ על מדפי הרשתות בארצו, כמו גם בבריטניה ובשבדיה וכנראה גם בכמה מדינות נוספות באירופה, הוא בבהמות שמקורן ברומניה.

שערוריית בשר הסוס פרצה כאשר לפני כחודש וחצי הודיעה ענקית המרכולים הבריטית "טסקו" כי תוריד מהמדפים כמה מותגים של המבורגרים, אחרי שבדיקות מעבדה איתרו בהם שיירים של בשר סוסים. בהמשך הסירה גם ענקית המזון השבדית "פינדוס" מהמדפים בשבדיה ובצרפת ארוחות קפואות מתוצרתה בחשד שאף הן מכילות בשר סוס. גם רשת המרכולים הבריטית "אלדי" הודיעה במקביל כי במוצרים של שתי ארוחות מוכנות נמצא בשר סוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully