וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית בשר הסוס מתפשטת ברחבי אירופה

חודש אחרי שנמצאו שיירי בשר סוס בהמבורגרים בבריטניה, הוסרו מהמדפים בשבדיה, בצרפת ובממלכה המאוחדת ארוחות מוכנות ולזניות שהכילו עד 100% בשר סוס. "מזעזע ובלתי נסבל"

השערורייה סביב המוצרים שמכילים בשר סוס מתפשטת מבריטניה למדינות נוספות ברחבי אירופה: יום אחרי שהורדו ממרכולים שונים בממלכה המאוחדת לזניות המכילות 100% בשר סוס, ענקית המזון השבדית "פינדוס" הסירה מהמדפים בשבדיה ובצרפת ארוחות קפואות מתוצרתה בחשד שאף הן מכילות בשר סוס. רשת המרכולים הבריטית "אלדי" הודיעה במקביל כי גם במוצרים של שתי ארוחות מוכנות נמצא בשר סוס. הארוחות הללו יוצרו בלוקסמבורג עבור המשווק הצרפתי "קומיגל", שכבר מיהר להודיע שמקור הבשר במפיץ רומני. לדברי גורמים בכירים, ייתכן שמאחורי הפרשה המסתעפת עומדת פעילות פלילית.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, כינה את המקרה "מזעזע ובלתי נסבל לחלוטין". "אנשים יכעסו מאוד לגלות שהם אכלו בשר סוס בעודם חושבים שמדובר במוצר מבקר", אמר קמרון. "לא מדובר פה בסוגיה של סכנה בריאותית, אלא באפקטיביות של תיאור התכולה", אמר. המשטרה הבריטית הודיעה כי נציגים מטעמה כבר נפגשו עם הרשות לתקני מזון (FSA) על מנת לברר את הסוגיה.

משרדי חברת "פינדוס" שמעורבת בפרשה. רויטרס
"אנשים יכעסו מאוד לגלות שהם אכלו בשר סוס". מחוץ למשרדי חברת פינדוס/רויטרס

השר להגנת הסביבה בבריטניה, אואן פטרסון, הוסיף כי יקיים ישיבה דחופה עם אותה הרשות ועם ספקים שונים כדי לחקור את המחדל. "יש לי תחושה קשה שמדובר בקונספירציה עבריינית שצריכה להיחקר על ידי המשטרה", אמר פטרסון, שציין כי החוקרים הבריטים כבר מקיימים מגעים עם עמיתיהם במדינות אחרות באירופה. לדבריו, על אף המחדל, אין חשש לבריאות הציבור כתוצאה מאכילת הארוחות, והוא אף הבהיר כי הוא היה אוכל אותן בעצמו.

ביום חמישי הודיע ה-FSA כי ב-11 מתוך 18 דגימות של הלזניה מתוצרת "פינדוס" נמצא בשר סוס בכמות של בין 60%-100%. דובר מטעם החברה צוטט ב"גרדיאן" הבריטי כאומר שחברת "קומיגל" המשווקת התריעה על הימצאותו של בשר הסוס, אך לא הוציאה דרישה להסרת המוצרים "מסיבות לוגיסטיות".

טייטל: צוותי התקשורת מחוץ למשרדי חברת ההפצה "קומיגל". רויטרס
חברת "קומיגל" התריעה על הימצאותו של בשר הסוס אך לא הוציאה דרישה להסרת המוצרים/רויטרס

רשת "אלדי", שכאמור מצאה בשר סוס בלזניה ובמוצר של ספגטי בולונז, אמרה כי היא חשה "זועמת ומרומה" על ידי החברה המשווקת "קומיגל". בתוך כך, ה"סקוטלנד יארד" הודיע כי אנשיו "נפגשו עם ה-FSA לפי בקשתה" וכי הוא ימשיך לעמוד איתה בקשר, אך עם זאת הוסיף כי "עדיין לא נפתחה חקירה בעניין". ה-FSA אמרה כי הורתה לקיים בדיקה נוספת בלזניית הסוס במטרה לבדוק אם היא מכילה חומר וטרינרי אסור למאכל אדם שעלול לגרום לבעיות בקצב הלב.

אריך להגר, מנהל בחברת "קומיגל" שלכאורה עומדת במרכז הפרשה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הבשר סופק לחברה שלו דרך חברת הפצה רומנית בשיתוף עם חברת "ספנגרו" שבסיסה בצרפת.

הפרשה הנוכחית מצטרפת לאירוע דומה שאירע רק לפני חודש, אז הודיעה ענקית המרכולים הבריטית "טסקו" כי תוריד מהמדפים כמה מותגים של המבורגרים, אחרי שבדיקות מעבדה איתרו בהם שיירים של בשר סוסים. החברה הודיעה כי היא משתפת פעולה עם הרשויות בבריטניה ובאירלנד כדי למצות את החקירה במהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully