וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לענקית המרכולים הבריטית: בשר סוס בהמבורגר

16.1.2013 / 13:44

חברת טסקו הורידה מהמדפים כמה מותגים של קציצות בקר, אחרי שבדיקות מעבדה גילו בהן די-אן-איי של סוסים, שהגיעו ממפעלים בבריטניה ובאירלנד. אחת הדגימות הכילה 29% סוס

ענקית המרכולים הבריטית טסקו הודיעה אמש (שלישי) כי היא מורידה מהמדפים כמה מותגים של המבורגרים, אחרי שבדיקות מעבדה איתרו בהם שיירים של בשר סוסים. בשר זה אינו מסוכן לאכילה, אך באופן מסורתי הוא אינו מהווה חלק מהמטבח הבריטי. החברה הודיעה כי היא משתפת פעולה עם הרשויות בבריטניה ובאירלנד כדי למצות את החקירה במהירות.

חנות טסקו בבריטניה. AP
מבוכה לענקית המרכולים. סניף טסקו בבריטניה/AP

מדובר בקציצות שיוצרו בשני מפעלים באירלנד ובמפעל נוסף בתחומי בריטניה, וששווקו על ידי כמה רשתות-משנה של טסקו. פרופ' אלן ריילי, ראש הרשות לבטיחות המזון של אירלנד, אמר כי כל הקציצות ה"נגועות" אותרו והורדו מהמדפים. לדברי הרשויות באירלנד, מרבית המוצרים הכילו מעט מאוד די-אן-אי של סוסים, אך בדגימה אחת שאותרה בטסקו נמצא כי 29% מהקציצה הכיל בשר סוסים.

משרד החקלאות של אירלנד פתח בחקירה כדי לברר מהיכן הגיע בשר הסוסים אל קציצות הבקר. סיימון קובני, שר החקלאות, אמר כי וטרינרים נשלחו למפעלי הבשר כדי "לבדוק את הניירות ולראיין את המנהלים" לדבריו, המפעלים אינם שוחטים סוסים ואינם מייבאים בשר סוסים כדי לערבב אותו בבשר הבקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully