וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית הבשר: האם האירופים אכלו חמורים שנשחטו?

יותר ויותר רשתות מסירות מהמדפים מוצרים קפואים החשודים שהכילו בשר נגוע, וכעת עולה חשד שכלל מדובר בחמורים ש"הורדו" מהכביש. בקרוב יתברר אם הבשר מסוכן לאכילה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

סקנדל הבשר באירופה מסרב לגווע: כעת עולה החשד שנתחים רבים של בקר החשודים כבשר-סוס הכילו למעשה בשר שמקורו בחמורים. חוזה בווה, סגן נשיא ועדת החקלאות של הפרלמנט האירופי, אמר כי מקורו של חלק מהבשר ה"נגוע", שצץ על מדפי הרשתות בארצו, כמו גם בבריטניה ובשבדיה וכנראה גם בכמה מדינות נוספות באירופה, הוא בבהמות שמקורן ברומניה.

ההאשמה מגיעה בזמן ש-6 קמעונאיות גדולות בצרפת הסירו ממדפיהן מוצרים של רשתות המזון הקפוא "פינדוס" ו-קומיגל", החשודות ששיווקו קציצות בקר שהכילו בשר סוס. בכמה מקרים, אותרו לזניות קפואות של "פינדוס" שהכילו עד 100% בשר סוס. גם שלוש רשתות גדולות בשבדיה נקטו צעדים דומים.

חמור. AP
מאות אלפי חמורים נשלחו לשחיטה ברומניה. האם בשרם נארץ כקציצות?/AP

ככל הנראה, תחילת הפרשה היא בחוק שהונהג ברומניה, שאסר על נהיגה של סוסים וחמורים ברחובות הערים. החוק נכנס לתוקף לפני שש שנים אך נאכף רק לאחרונה, וכתוצאה ממנו נשלחו המוני חיות למשחטות. כעת, חוששים באירופה כי חלק מהבשר הזול שהופץ לרשתות השיווק הוא תוצאה של אותה שחיטה המונית. "מיליוני חיות נשלחו לבתי המטבחיים", אמר בווה. במקביל, שר הצרכנות בצרפת, בנואה המון, התריע כי ארצו לא תהסס לנקוט הליכים משפטיים נגד שתי החברות "פינדוס" ו-קומיגל", אם יתברר שהן סיפקו במודע בשר שאינו מכיל בקר. לדבריו, חקירת הרשויות בצרפת גילתה שהבשר "המזויף" הגיע ממשחטות ברומניה, באמצעות רשת סוחרים שהייתה פרוסה בהולנד ובקפריסין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לזניה שאותר בה בשר סוס. רויטרס
לזניה של "פינדוס", שהכילה עד 100% בשר סוס/רויטרס

בבריטניה, הודיע השר להגנת הסביבה, אואן פטרסון, כי "מדובר במזימה עבריינית שצריכה להיחקר על ידי המשטרה". אחרי שאמר השר בשבוע שעבר כי אין חשש לבריאות הציבור מאכילת הארוחות, ואף הבהיר כי הוא היה אוכל אותן בעצמו, התריע פטרסון אמש כי ייתכן שבשר הסוסים דווקא מסוכן לאכילה - אם יתברר שהוזרק לו תוסף אנטיביוטי מסוים. התוצאות הסופיות יתבררו רק בהמשך השבוע, אחרי שיתקבלו תוצאות שנערכו לבשר ה"נגוע". מנגד, במשרד הבריאות בלונדון הדגישו כי מדובר בפרשת הונאה ולא בפרשה המסכנת את בריאות הציבור.

לפני חודש הודיעה ענקית המרכולים הבריטית "טסקו" כי תוריד מהמדפים כמה מותגים של המבורגרים, אחרי שבדיקות מעבדה איתרו בהם שיירים של בשר סוסים. החברה הודיעה כי היא משתפת פעולה עם הרשויות בבריטניה ובאירלנד כדי למצות את החקירה במהירות.

שערוריית הבשר באירופה - כותרות נוספות
גם לזניות הוסרו מהמדפים; רה"מ קמרון: זה מצב בלתי נסבל
רשת "טסקו" נאלצה להסיר מהמדפים המבורגרים שהכילו סוס

חנות טסקו בבריטניה. AP
רשת טסקו בבריטניה. הראשונה שהודיעה על איתור של מוצרים החשודים כבשר סוס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully