וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית המזון: בשר סוס עלול להגיע גם לישראל?

11.2.2013 / 18:54

ענקיות המרכולים באירופה הסירו מהמדפים מוצרים שהכילו בשר סוס והיום אף עלה החשד כי למעשה מדובר בבשר שמקורו בחמורים. וואלה! חדשות יצאה לבדוק האם יתכן הדבר גם בארץ

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לפני חודש הודיעה ענקית המרכולים הבריטית "טסקו" כי תוריד מהמדפים כמה מותגים של המבורגרים, אחרי שבדיקות מעבדה איתרו בהם שיירים של בשר סוסים. בסוף השבוע האחרון הסירה גם ענקית המזון השבדית "פינדוס" מהמדפים בשבדיה ובצרפת ארוחות קפואות מתוצרתה בחשד שאף הן מכילות בשר סוס. גם רשת המרכולים הבריטית "אלדי" הודיעה במקביל כי במוצרים של שתי ארוחות מוכנות נמצא בשר סוס. והיום, עלה החשד כי נתחים רבים של בקר החשודים כבשר-סוס הכילו למעשה בשר שמקורו בחמורים.

משרדי חברת "פינדוס" שמעורבת בפרשה. רויטרס
גם ענקית המזון השבדית "פינדוס" הסירה מהמדפים בשבדיה ובצרפת ארוחות קפואות מתוצרתה/רויטרס

אך האם קיימת סכנה שבשר הסוס - או החמור, הגיע גם לישראל? נראה שהתשובה לכך שלילית. בעקבות הסערה שהחלה בממלכה המאוחדת והתפשטה לרחבי היבשת, יצאנו לבדוק האם ייתכן שמוצרים מן הסוג שהורד מהמדפים במרכולים השונים באירופה נכנסו גם לארץ. מבדיקת וואלה! חדשות ברשת מזון המוכרת גם מוצרים שאינם כשרים, לא נמצאו מוצרים המיוצרים על ידי החברות שעל פי החשש ערבבו בשר סוס בתוכם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

פיקוח צמוד של וטרינר על תהליך הייבוא

ככלל, מוצרי המזון המיובאים מפוקחים כולם על ידי משרד החקלאות או משרד הבריאות, כאשר חלוקת האחריות נעשית על פי מוצרים מעובדים ומוצרים שאינם מעובדים. הפיקוח על מוצרים שאינם מעובדים נמצא באחריות משרד החקלאות. בתגובה לפניית וואלה! חדשות נמסר כי וטרינר שמועסק על ידי המשרד בחו"ל, במקומות מהם מייבאים ארצה את המוצרים, משגיח על תהליך הייבוא, בין אם מדובר בייבוא של בשר טרי או אפילו בבשר שמיועד לשחיטה בישראל.

כחלק מתהליך הפיקוח, לפני העלייה למטוס נבדקים מסמכי הרכישה, כדי לוודא שיש תיאום בין הרישיון להעברת המוצרים לבין הבשר שבמשלוח. בדיקה שכזו נערכת גם בירידה מהמטוס בישראל. עוד נמסר כי ככלל, ישראל מייבאת רק בשר בקר וממדינות דרום אמריקה. במשרד הדגישו לאור הסערה האחרונה כי לא מיובאים ארצה מוצרי מזון לא-מעובד מבריטניה.

על תחום פיקוח המזון המעובד שמיובא לישראל אחראי משרד הבריאות. במשרד ביקשו להבהיר כי גם בתחום מוצרי המזון המעובד אין ייבוא מבריטניה לישראל, מאז פרצה מחלת הפרה המשוגעת באמצע שנות ה-90'.

  • עוד באותו נושא:
  • כשרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully