וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סלומיאנסקי מכחיש: "לא קניתי קולות, שמועות הזויות"

מהקלטה שפורסמה עולה חשד לפיו חבר הכנסת מהבית היהודי שילם עשרות אלפי שקלים בעבור קולות אלפי מתפקדים בפריימריז במפלגה. לדבריו, "יש כאלה שרוצים את הכיסא שלי"

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, חדשות ערוץ 2, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי חשוד ששילם כסף לקבלני קולות במהלך הפריימריז במפלגה ובכך קנה את המקום ה-3 ברשימת המפלגה לכנסת, כך פרסם הערב (שני) עמית סגל בחדשות ערוץ 2. על פי החשד, סלומיאנסקי העביר לקבלן קולות העונה לשם אביחי עמרוסי עשרות אלפי שקלים עבור קולותיהם של אלפי מתפקדים, בתוך פאקטים של סיגריות.

ניסן סלומינסקי מגיע לטקס ההשבעה לכנסת ה-19, פברואר 2013. טלי מאייר
מכחיש את החשדות. ח"כ סלומיאנסקי/טלי מאייר

את שמו של סלומיאנסקי כחבר הכנסת החשוד במתן שוחד לקבלני קולות חשף היום לראשונה רביב דרוקר בערוץ 10. חשיפת הפרשה התאפשרה בעקבות הפעלתו של חוקר פרטי שנשלח, לפי הדיווח, על ידי יו"ר המפלגה נפתלי בנט שקיבל דיווחים על כך שמתחריו ממחנהו של זבולון אורלב אוספים כסף בצורה בלתי חוקית. החוקר הפרטי התחזה לאיש עסקים ויצר קשר עם קבלן הקולות. את הכסף שקיבל עמרוסי הוא תכנן, על פי החשד, להעביר לישיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הבאתי לך סיגריות מהדיוטי פרי"

בהקלטת שיחה בין החוקר הפרטי לעמרוסי נחשפה השיטה בה הועבר על פי החשד הכסף. "אני אספר לך דברים שאתה לא תאמין. יש פאקט של מלבורו. הם אומרים שהביאו לך סיגריות מהדיוטי פרי. אז יש שני פאקטים מקדימה, ו-50 אלף דולר בפנים בשטרות. רק מזומן", סיפר עמרוסי לחוקר הנלהב. "אתה מגיע אליהם למשרד, והוא ישר אומר לך: 'הבאתי לך סיגריות מהדיוטי פרי". לדבריו, העברת הכספים לא התבצעה בכנסת, "כי שם אתה לא יכול להכניס סכומים כאלה. בכנסת אתה עובר בידוק".

לשאלתו של החוקר, השיב עמרוסי כי ח"כ סלומיאנסקי העביר את הכסף לעתים בעצמו ולעתים על ידי אנשים מטעמו. "הוא הרג אותי. הוציא לי שקית עטופה ב-100 אלף שקל כמו בבנק ישראל. מזומן", סיפר. הוא הסביר כי לא חשש להיחשף כיוון שהעברת הכסף אינה חוקית ויכולה לסכן גם את הפוליטיקאים עצמם. "אתה לא תאמין לאיזה רמות ירדתי איתם", הוא נשמע אומר בהקלטה. "אתה מרגיש רע עם זה, כי זה לא דברים שעושים אותם".

בתגובה אמר סלומיאנסקי: "אני נמצא במערכת הציבורית 21 שנה, תשע שנים בכנסת, מעולם לא דבק בי רבב. פתאום עכשיו מפיצים שמועות הזויות לחלוטין, שגם המפיץ מכחיש אותן. בעת כזו שגומרים קואליציה ויהיו בעלי תפקידים, זה הזמן שכל השטח רווח רכילויות ושמועות, אני מניח שיש כאלה שאולי רוצים את הכיסא הזה או רוצים שאני לא אהיה בכיסא הזה".

באשר להיכרותו עם קבלן הקולות עמרוסי, אמר ח"כ סלומיאנסקי כי "אני לא מכיר את הבן-אדם הזה הרבה זמן. זמן קצר, הוא נכנס, אמר שהוא רוצה לעזור לי. אמרתי לו תעזור לי. מפה לא עשינו שום דבר, הוא כמעט לא היה פעיל אצלנו. אין לי שום הסכם עם אף אדם בכל הדברים שקשורים לזה". הוא הוסיף כי עד היום לא זומן לחקירה בנושא. "כמובן שאם אני אוזמן אני אשתף פעולה, זה הכל נראה הזוי לחלוטין, ממש הזוי לחלוטין", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully