וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט יו"ר הבית היהודי - מה יקרה בגוש הימין?

יהושע בריינר

7.11.2012 / 10:17

כשהוא נישא על גלי ניצחונו הסוחף, ולפניו איחוד רשימות עם האיחוד הלאומי, עשוי נפתלי בנט למשוך מנדטים מן הליכוד. "אנחנו נהיה השותפים הבכירים בקואליציה בראשות נתניהו"

המושל בכיפה וזה שהפסיד: 12 שעות לאחר ניצחונו הסוחף של נפתלי בנט לראשות מפלגת הבית היהודי-מפד"ל, והציונות הדתית מאמינה כי קצין הסיירת בן ה-40, שהצליח לעשות מהפך במפלגה הוותיקה, יצליח להוביל אותה לעשרה מנדטים ואף יותר בכנסת. הבוקר (רביעי) תפרסם ועדת הבחירות של הבית היהודי את התוצאות הרשמיות, אולם כבר אמש היה ברור כי בנט הביס את חבר הכנסת זבולון אורלב בפער של כ-70% למועמד הצעיר לעומת 30% בלבד לפרלמנטר הוותיק. בשבוע הקרוב, יתמקד בנט בקידום מועמדיו לרשימת הבית היהודי בכנסת, בפריימריז אשר יתקיימו לראשונה בתולדות המפלגה ביום שלישי הבא.

נפתלי בנט נבחר ליושב ראש מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"בנט מייצג את ההתפתחות שעברה הציונות הדתית בשנים האחרונות"/נמרוד סונדרס

עם זאת, ברור כי השלב הבא הוא איחוד רשימות עם מפלגת "האיחוד הלאומי". כאשר הוא נישא על גלי ניצחונו הסוחף, עתיד בנט להוביל את הרשימה המשותפת כשבמקום השני יהיה חבר הכנסת אורי אריאל ולאחריהם נציגי שתי המפלגות בשיטת הריץ'-רץ'. על פי הערכות, נציג המפלגה שלא יעמוד בראש הרשימה יקבל לידיו את התיק הבכיר בממשלה, אם אכן תשב המפלגה בקואליציה. הדיונים בין שתי המפלגות עוד צפויים לגרום ללא מעט כאבי ראש עבור הצדדים.

בנט מצהיר כי בכוונתו לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, על אף סכסוך העבר בין השניים, ולומר לו כי בכוונתו לעבוד בשיתוף פעולה בין שתי המפלגות. "אני מתכוון להתקשר לנתניהו ולומר לו שאנחנו נהיה חלק משמעותי מהקואליציה הטיבעית שלו", אמר בנט לוואלה! חדשות. לדבריו, החשש כי מפלגתו לא תשב בקואליציה, בין היתר בשל יחסיו עם נתניהו, אינו ריאלי. "אנחנו נהיה השותפים הבכירים בקואליציה בראשות נתניהו עם מספר דו ספרתי של מנדטים ונבקש תיקים שקשורים לחברה הישראלית כמו שיכון, פנים וחינוך. נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא וכעת השאלה המרכזית היא האם יהיה זה ממשלת נתניהו-לפיד או נתניהו ובית יהודי עם רוח יהודית". למרות הדברים, בנט אמר כי הוא אינו פוסל ישיבה משותפת עם ראש מפלגת 'יש עתיד' ואף סיפר כי לפיד התקשר אמש לברכו על ניצחונו.

סכסוך עם שרה נתניהו

בנט הוא תושב רעננה, נשוי ואב לארבעה, שצמח בצה"ל כקצין בסיירות מגלן ומטכ"ל. לאחר שהשתחרר, הוא עמד בראש חברת סטארט-אפ וביצע אקזיט יוצא דופן כשמכר את החברה ב-145 מיליון דולר ושלשל לכיסו סכום נכבד מהמכירה. ב-2007 מונה להיות ראש לשכתו של יו"ר האופוזיציה דאז, בנימין נתניהו, אך מערכת היחסים בין השניים הסתיימה בטונים צורמים - כשברקע דיווחים כי בנט נזרק בעקבות סכסוך עם הרעיה שרה. לשכת ראש הממשלה אף פעלה בבחירות לראשות הבית היהודי למען יריבו של בנט, אורלב, שאמר כי קיים חשש שהמפלגה תמצא עצמה באופוזיציה. מעבר לכך, בלשכת נתניהו חוששים בעיקר מזליגת מנדטים מהליכוד אל הבית היהודי בראשות המועמד הצעיר.

לאחר סיום תפקידו אצל נתניהו, עבר בנט לכהן כמנכ"ל מועצת יש"ע, אולם גם את תפקיד זה עזב כעבור שנתיים, בין היתר בעקבות כעסם של ראשי המועצה על ביקורו במאהל המחאה החברתית בקיץ 2011. אם כן, נראה כי בחירתו של בנט נתפסת כאמירה מכיוון צעירי הציונות הדתית, המהווים אחוז ניכר מתומכיו של היו"ר החדש ומבקשים להשפיע בעולם הפוליטי - בדומה לראשי המחאה החברתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אורי אורבך. נמרוד סונדרס
צפוי להיבחר במקום השני בפריימריז. אורבך/נמרוד סונדרס

"בנט מייצג את ההתפתחות שעברה הציונות הדתית בשנים האחרונות, בזמן שהמפלגה שלהם נשארה מאחור", אמר אמש חבר הכנסת אורי אורבך. "הצעירים שלנו הסתכלו סביב וראו שהם מובילים ונמצאים בכל מקום - בצבא, בחברה, במגזר הציבורי, באקדמיה, אבל רק בפוליטיקה הם נשארו מאחור. אני רואה בבחירתו של בנט צעד גדול של המפלגה להדביק את הפער בין איפה שהפוליטיקה שלנו נמצאת לבין איפה שאנשי הציונות הדתית נמצאים בפועל".

בשלב זה כבר ברור כי אורלב, שמכהן כחבר כנסת מאז 1999, יפרוש מהחיים הפוליטיים. בסיומה של מערכת בחירות רוויות השמצות, קיבל אמש אורלב מסר חד וברור ממצביעי המפלגה ומיד הודיע הפרלמנטר הוותיק כי ייפרד מבית המחוקקים. כאמור, בשבוע הבא תיבחר רשימת המפלגה לכנסת, כאשר בין המועמדים ניתן למצוא את אורבך, שצפוי להיבחר למקום השני, איילת שקד, מקימת תנועת "ישראל שלי" הזוכה לתמיכתו של בנט עצמו, חבר הכנסת לשעבר ניסן סלומיאנסקי, סגן ראש עיריית באר שבע, אבי וורצמן, מזכ"ל בני עקיבא בעבר, שולי מועלם, מוטי יוגב ויוני שטבון, מראשי תנועת "רעננים" שזכה בצל"ש הרמטכ"ל במלחמת לבנון השנייה.

לקריאה נוספת:
נפתלי בנט הוא היו"ר החדש של הבית היהודי
בנט בנאום הנצחון: "לא מתבייש לאהוב את ישראל"
ליברמן: "אני מתחייב - הליכוד ביתנו תזכה ב-47 מנדטים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully