וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי הליכוד והבית היהודי נפגשו "ברוח טובה"

למרות האווירה החיובית, הצדדים לא הגיעו לסיכומים, וקבעו להיפגש בשבוע הבאה. נציגי המפלגות דנו במתווה הגיוס של הליכוד ואנשי בנט דרשו להפקיע הנושא המדיני מלבני

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

האם חלה התקדמות במשא ומתן שמתנהל בין הליכוד לבית היהודי? בתום פגישת צוותי המשא ומתן של המפלגות בשעות הצהריים (שישי) בכפר המכבייה נמסר כי הפגישה התנהלה "ברוח טובה", אולם לא סוכמו פרטים לגבי כניסה של הבית היהודי לקואליציה. מדובר למעשה בפגישה הראשונה בין נציגי המפלגות מאז נועדו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לפני כשבועיים, אז נמסר כי הפגישה היתה "עניינית", וכניסתה של התנועה בראשות ציפי לבני לקואליציה שנתניהו מתקשה לגבש.

מהבית היהודי נמסר כי "המגעים רציניים" וכי עיקר הפגישה נסוב סביב מתווה הגיוס של יוג'ין קנדל, הוא מתווה הגיוס של נתניהו. כמו כן, בבית היהודי שבו וחזרו על הדרישה שהציג היו"ר בנט, לפיה יש להוציא מידיה של לבני את ניהול המשא ומתן עם הפלסטינים, כפי שסוכם בינה לבין נתניהו עם החתימה על הסכם הקואליציוני בין התנועה ליכוד. כמו כן, נקבע שהצדדים ייפגשו שוב ביום ראשון הקרוב.

חבר הכנסת אורי אריאל, מטעם הבית היהודי מסר בתום הפגישה: "התעכבנו בנושא הנשיאה בנטל, על קווי היסוד, על המשא ומתן המדיני, נמשיך בשבוע הבא".

פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד והבית היהודי. ניב אהרונסון
עו"ד דוד שימרון, נציגו של נתניהו, בפתח הפגישה/ניב אהרונסון

בשבוע החולף החליפו הצדדים מהלומות מילוליות, ונדמה שראש הממשלה לא מצליח לפי שעה לבקוע סדקים בציר בנט-לפיד שהציבו בפניו תנאים לכניסה משותפת לקואליציה, ולא כל מפלגה לחוד. גורמים בבית היהודי אמרו אמש לוואלה! חדשות: "אנחנו מקווים שהליכוד הבין סוף סוף שאי אפשר לדבר איתנו על תיקים - אלא קודם כל על נושאי מהות וקווי היסוד של הממשלה שעבורם נבחרנו".

אתמול חזר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, על מחויבותו להביא לשינוי בשוויון בנטל. "העיסוק התקשורתי ממוקד בשאלת השוויון בנטל", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, "אנחנו לא הולכים לסגת בעניין הזה במילימטר".

לאחר הפגישה עם הבית היהודי, פנו נציגי הליכוד להיוועד עם נציגי ש"ס, אולם בתום הפגישה נמסר מש"ס שלא חלה התקדמות במגעים. לדברי גורם בש"ס, עדיין ישנם פערים מהותיים בין הצדדים בנוגע למתווה לשוויון בנטל. לדבריו, "הייתה אווירה טובה וקיים רצון טוב לשני הצדדים אך טרם הבשילו התנאים להחלטה על הצטרפות ש?ס לקואליציה הבאה".

אתמול בשעות הלילה המאוחרות נועד צוות המשא ומתן של הליכוד עם נציגי מפלגת יהדות התורה וכעת נועד צוות הליכוד עם השלישייה בהנהגת ש"ס – אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס.

(עדכון ראשון - 13:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully