וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מודה: ללא לפיד, היינו לבטח מחוץ לממשלה

יהושע בריינר

24.2.2013 / 19:45

יו"ר הבית היהודי כתב בפייסבוק כי נתניהו "הותיר אותנו בחוץ", ולולא התיאום עם יש עתיד, "הייתה קמה ממשלת לבני-קדימה-ש"ס-יש עתיד". הליכוד בתגובה: "בנט מונע ממשלת ימין"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הודה הערב (ראשון) כי לולא התיאום עם יאיר לפיד ו"יש עתיד", מפלגתו לא הייתה נכנסת לקואליציה. "מדוע נוצר התיאום עם יאיר לפיד?", תהה בנט בעמוד הפייסבוק שלו, והשיב: "בגלל החלטת הליכוד להותיר את הבית היהודי מחוץ לממשלה". לדברי בנט, "לולא תיאום זה, הייתה קמה ממשלת לבני-קדימה-ש"ס-יש עתיד-ליכוד, ללא הציונות הדתית, ללא הבית היהודי".

ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
יש גם מחלוקות. בנט ולפיד בכנסת/טלי מאייר

בנט הוסיף כי ממשלה ללא הבית היהודי "הייתה דוהרת בקו המדיני של לבני (ויתור על ירושלים, ויתור על העיר אריאל, אובססיה לאש"ף וכו'). זו עובדה". הוא הדגיש כי התיאום עם לפיד, "שינה את המפה, ואילץ את הליכוד להכניס את הבית היהודי" לממשלה. "בזכות תיאום זה, הממשלה כעת תהיה בעלת מוקד חברתי-כלכלי-פנימי, ולא רק מדיני", אמר, ואף שלח לסיכום עקיצה ללבני: "ממשלה זו תתמקד בעניינים החברתיים-כלכליים בישראל (הורדת יוקר המחיה, הורדת מחירי דירות, חינוך, ערכים, קידום זהות יהודית, חיזוק הנגב והגליל), ולא רק תעסוק באובססיביות בשיחות עם אבו עלא.

עם זאת, בנט הבהיר כי לא הכל ורוד ביחסים בינו לבין לפיד. "בין 'יש עתיד' לבין 'הבית היהודי' יש נקודות משותפות ונקודות מחלוקת", אמר. "נתמקד במימוש המשותף, וזה די הרבה. נמשיך להתווכח על היתר. לא נסטה מעקרונותינו. הציבור ישפוט אותנו על פני ארבע השנים הקרובות".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בנט כי "מפלגת הבית היהודי הייתה הראשונה שקיבלה הצעה להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. ההבטחה המרכזית של מפלגת הבית היהודי לבוחריה הייתה שהיא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו ותחזק אותו מימין. כרגע הדבר היחידי שמונע הקמת ממשלה עם רוב למחנה הלאומי זה הסירוב של הבית היהודי להצטרף לממשלת המחנה הלאומי בראשות נתניהו. ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא להקמת ממשלה עם רוב למחנה הלאומי ומזמין אליה גם את מפלגת יש עתיד".

בסוף השבוע נועדו צוותי המשא ומתן של הליכוד-ביתנו והבית היהודי. בתום הפגישה שנערכה בכפר המכבייה נמסר כי הפגישה התנהלה "ברוח טובה", אולם לא סוכמו פרטים לגבי כניסה של הבית היהודי לקואליציה. מהבית היהודי נמסר כי "המגעים רציניים" וכי עיקר הפגישה נסוב סביב מתווה הגיוס של יוג'ין קנדל, הוא מתווה הגיוס של נתניהו. כמו כן, בבית היהודי שבו וחזרו על הדרישה שהציג בנט, לפיה יש להוציא מידיה של לבני את ניהול המשא ומתן עם הפלסטינים, כפי שסוכם בינה לבין נתניהו עם החתימה על ההסכם הקואליציוני בין התנועה והליכוד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully