וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "ננהיג האופוזיציה ולא נצטרף לממשלה"

טל שלו

24.2.2013 / 0:22

בעוד המגעים להרכבת הממשלה נמשכים והלחץ המופעל עליה להצטרף לקואליציה גובר, כתבה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' לפעיליה: "הדרך של נתניהו הפוכה לשלנו"

על רקע התמשכות המגעים הקואליציוניים והתגברות הלחצים מחוץ ובתוך מפלגת העבודה להצטרף לממשלת נתניהו, אמרה אתמול (שבת) יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', כי "זה על דרך, לא על חרמות. אנחנו ננהיג את האופוזיציה ולא נצטרף לממשלה לא בגלל חרמות ופסילות של אדם או מפלגה או קבוצה, אלא משום שהדרך שלנו אינה פוגשת את הדרך של מרכיב הממשלה - נתניהו. אלה דרכים הפוכות".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' לאחר היוודע תוצאות הבחירות לכנסת ה-19, ינואר 2013. רויטרס
"הדרך שלנו אינה פוגשת את הדרך של נתניהו. אלה דרכים הפוכות". יחימוביץ'/רויטרס

בעוד יחימוביץ' נפגשה מספר פעמים עם נתניהו בשבועות האחרונים, ובכירים בליכוד ובעבודה פועלים לקדם כניסה לממשלה תמורת חבילת תיקים כלכליים משמעותיים, יחימוביץ? התייחסה בהרחבה במייל השבועי לפעילים ל"התרחשויות סביב הרכבת הממשלה" ושבה והבהירה את הפערים האידיאולוגיים בינה לבין נתניהו. "נתניהו מתכוון לקצץ 21 מליארד שקלים, בחינוך, בבריאות, ברווחה ומכין חוק הסדרים מפלצתי ומלא גזרות? אנחנו יודעים שקיצוץ במדינה הוא בטח לא 'הכרחי' כמו שמספרים לנו, אלא להיפך, הורס את המדינה, מפורר את שירותי הבסיס ומרחיק אותם ממי שידו אינה משגת. אנחנו אומרים: לבטל את חוק ההסדרים", כותבת יחימוביץ' ומונה עוד שורה של דוגמאות לפערי השקפות העולם בינה לבין נתניהו.

ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
"הגענו למצב מופרך שבו, בחסות האחים לפיד-בנט, כל בעיותיה של מדינת ישראל ייפתרו אם רק יגויסו יותר חרדים לצבא". בנט ולפיד בכנסת/טלי מאייר

"נתניהו אומר: נדגמן תהליך שלום לכבוד ביקורו של אובמה ונמשיך בקיפאון ובבידוד? אנחנו אומרים – להיות היוזמים והמניעים של מהלכים מדיניים שתכליתם שלום. הלגיטימציה והאהדה הבינלאומית יהיו בונוס שגם ישפר את מעמדנו הכלכלי".

יחימוביץ' התייחסה בדבריה גם לציר לפיד-בנט ותוקפת את התמקדותם בסוגיית השוויון בנטל. "שוויון בנטל? הגענו למצב מופרך שבו, בחסות האחים לפיד–בנט כל בעיותיה של מדינת ישראל - פערים עצומים בין עוני לעושר, התרסקות מעמד הביניים, שלום ובטחון – הכל יפתר אם רק יגוייסו יותר חרדים לצבא. עם תפיסה כלכלית וחברתית מאוד דומה לזו של נתניהו, החיים הפוליטיים נוחים ונעימים יותר כשבחסות ה'שוויון בנטל' אפשר להתעלם כליל ממחוללי אי השוויון הבוטים והקשים ביותר בנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully