וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני תהיה שרת המשפטים ותנהל את המו"מ מול הרשות

פנחס וולף

19.2.2013 / 17:47

התנועה היא הראשונה לחתום על ההסכם הקואליציוני מול הליכוד-ביתנו, במסגרתו יופקד בידיה גם המשרד להגנת הסביבה. המועמדים: ח"כ פרץ או מצנע. נתניהו ולבני ימסרו הצהרה הערב

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

התקדמות ראשונה במאמצים להקמת קואליציה: אחר הצהריים (שלישי) נודע כי הליכוד-ביתנו חתמה על הסכם קואליציוני עם התנועה בראשות ציפי לבני. במסגרת ההסכם הוחלט כי יושבת הראש לבני תכהן בממשלה הבאה בתור שרת המשפטים, והיא תחליף בתפקידו את השר יעקב נאמן. עוד עולה מההסכם כי לבני תהיה חברה בצוות הישראלי למשא ומתן עם הפלסטינים לצדו של ראש הממשלה. חבר נוסף בתנועה יזכה להתמנות לשר להגנת הסביבה בקואליציה. מי שישמש בתפקיד יהיה ח"כ עמיר פרץ או ח"כ עמרם מצנע. הערב ב-20:00 ימסור ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה משותפת עם לבני בדבר ההסכם.

- לקריאת ההסכם המלא בין התנועה לליכוד-ביתנו

לבני, שהעמידה במרכז קמפיין הבחירות שלה את קידום המשא ומתן עם הפלסטינים, חזרה ואמרה לאורך קמפיין הבחירות והמשא ומתן הקואליציוני כי היא מחויבת לקידום התהליך המדיני, וכי עבור מטרה זו שבה לפוליטיקה. לאור דברים אלה, נודע הערב כי במסגרת ההסכם עמה הוחלט כי לבני תהיה חברה בפורומים המדיניים המצומצמים. כמו כן, יוקם צוות משא ומתן עם הפלסטינים שהיא תכהן בו יחד עם נתניהו, עם שר הביטחון ועם שר החוץ. "עם הקמת הממשלה יסמיך ראש הממשלה את שרת המשפטים לשמש כנושאת והנותנת עם הפלסטינים במטרה להגיע להסדר מדיני עמם שמסיים את הסכסוך", לשון ההסכם.

בכירים בליכוד אמרו לוואלה! כי "המשמעות של החתימה עם מפלגת התנועה שנחשבת למפלגת מרכז-שמאל אומרת כי הכל פתוח מבחינת האופציות של ראש הממשלה. הוא עדיין רוצה ממשלה לאומית רחבה ככל שניתן – אך צריך להיות ברור לכולם שהכל פתוח". מדברים אפשר לשער שנתניהו רומז ל"ברית לפיד-בנט" כי הוא עשוי להסתדר גם בלעדיה, בזאת גם לקדם אפשרות, שאמנם נראית קלושה - במסגרתה ישונה הקו הכלכלי שיאפשר לשלי יחמוביץ' להיכנס לממשלה. נתניהו צפוי להציג בהצהרה המשותפת שלו עם לבני את העקרונות המדיניים שעל פי הם יו"ר התנועה תנהל את המשא ומתן עם הפלסטינים לצד נציגו יצחק מולכו. הנאום צפוי להתבסס על קווי נאום בר אילן שניתן ב-2009.

ציפי לבני ובנימין נתניהו. Bernat Armangue, AP
הראשונה בפנים. לבני עם נתניהו/AP, Bernat Armangue

המשמעות של הענקת שני תיקים למפלגה של שישה ח"כים מעידה אולי על מפתח של שר אחד לכל שלושה ח"כים. אם המפתח הזה ייושם במהלך ההסכמים הבאים, מסתמן שתיווצר ממשלה גדולה ומנופחת בדומה לממשלה הנוכחית - זאת בעוד שיו"ר יש עתיד לפיד דורש את צמצום מספר החברים בממשלה.

בנאום שנשאה בשבוע שעבר בוועידת הנשיאים, אמרה יו"ר "התנועה" כי "עוד לא מוצו כל האפשרויות להשגת הסכם שלום ויצירת שתי מדינות לשני עמים". מי שהייתה שרת החוץ בממשלת אהוד אולמרט ועמדה בראש צוות המשא ומתן הישראלי עם הפלסטינים, ציינה גם כי היא תולה תקוות בביקורו הצפוי באזור של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. "אני מצפה שייפתח דיאלוג חדש עם ארצות הברית, בתוך מדינת ישראל וכמובן מול הפלסטינים. אחרי ארבע שנים, רוב הישראלים לא מאמינים שניתן להגיע לשלום. אני חושבת שהישראלים והילדים שלנו ראויים לאופציה להשיג שלום ובהקדם".

בשבוע שעבר, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, הציע הליכוד-ביתנו ללבני לקבל לידיה דווקא את התיק לעניינים אסטרטגיים שהוחזק בממשלה האחרונה בידי משה יעלון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

גם בנט רוצה להיכנס: "אפשר לסגור ממשלה תוך 24 שעות"

מי שעדיין ממתינים להמשך השיחות מולם הם אנשי "הבית היהודי" ו"יש עתיד". אתמול הודו ראשי המפלגות כי המגעים תקועים וכי אין פריצת דרך בנוגע להצטרפות לקואליציה. "רבותיי, אני רוצה לעדכן שמזה שבוע לא מתנהל משא ומתן משמעותי", אמר בנט לחברי סיעתו בפתח הישיבה שקיימו בכנסת. "עד לרגע הזה לא קיבלנו את קווי היסוד, את ספר התקציב ודברים מהותיים, כדי לנהל משא ומתן וכדי להיכנס. אני קורא להאיץ את ההתקדמות, כי מדינת ישראל לא מחכה", אמר. הוא הוסיף כי "ברגע שיחליטו לנהל משא ומתן - אני מאמין שאפשר לסגור ממשלה תוך 24 שעות".

גם מי שנחשב שותפו של בנט ל"ברית", יאיר לפיד, נשא דברים ברוח דומה בישיבת סיעת יש עתיד. "זו השיחה השבועית בה אני מספר לכם שאין מה לספר לכם", אמר. "שמעתי שאומרים שאין לנו ניסיון ושאנחנו לא מבינים בפוליטיקה. באמת אין לנו ניסיון ואנחנו לא מבינים בפוליטיקה, וזאת הסיבה שאין לנו ברירה אלא להיצמד לעקרונות שלנו. השאלה היא לא איזה תיקים נתניהו רוצה לחלק, אלא לאורם של אילו ערכים הוא רוצה להוביל. אני מניח שברגע שידע לומר את זה, נדע לומר איזו ממשלה זו תהיה".

בתוך כך, יו"ר העבודה יחימוביץ', שבאחרונה פורסם כי נתניהו מנסה לשכנע אותה להיכנס לקואליציה תמורת תיק האוצר, אמרה אתמול כי הפערים בין העבודה לליכוד-ביתנו הם "תהומיים". "מי שחושב שהתכנסנו כדי לקבל סידורי עבודה, בכירים ככל שיהיו, ותפקידים בכנסת ומחוצה לה, קצת מתבלבל. היינו קבלני הביצוע של נתניהו. לא עוד. לא נהיה קבלני הביצוע: לא בתחום החברתי, לא במדיני ולא באזרחי", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully