וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלות נתניהו חיזקה את הברית של בנט ולפיד"

יהושע בריינר

14.2.2013 / 14:24

מקורבים למגעים הקואליציוניים התייחסו להצעה לבית היהודי לקבל את תיק החינוך תמורת הצטרפות מהירה לקואליציה. במפלגה ממתינים לקביעת קווי היסוד של הממשלה

"ההתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו רק חיזקה את הברית בין נפתלי בנט לבין יאיר לפיד", כך אומרים היום (חמישי) גורמים המקורבים למשא ומתן הקואליציוני על רקע דחיית מפלגת הבית היהודי את הצעת הליכוד לקבל את תיק החינוך בתמורה להצטרפות לקואליציה בתוך 48 שעות. בבית היהודי דחו את ההצעה זאת לאחר ששמעו עליה לראשונה בתקשורת, זאת בזמן שההצעה הרשמית בעניין הגיעה אליהם רק כעבור 24 שעות. במערכת הפוליטית ראו את האולטימטום של נתניהו לבנט כניסיון לפרק את הברית בין האחרון לבין ראש מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, אולם כעת נראה כי שתי המפלגות, שלהן ביחד ל-31 מנדטים, ילכו לממשלה כגוש אחד, מה שמהווה בעיה קשה לנתניהו.

נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאת הכנסת ה-19, פברואר 2013. מור שאולי
המפלגות כגוש אחד לממשלה? לפיד ובנט בכנסת/מור שאולי

תחושת מריחת הזמן במשא ומתן הקואליציוני מורגשת היטב בקרב המפלגות השונות. בזמן שבגוש לפיד-בנט לא לחוצים בזמן, במבט מהצד אומרים גורמים המקורבים למשא ומתן כי ההתנהלות של הליכוד בעייתית עד חובבנית. מעבר לכך, חברי כנסת ותיקים מהבית היהודי דואגים בימים האחרונים להזכיר את התנהלות ראש הממשלה נתניהו בתחילת הקדנציה הקודמת שלו, אז חיזר במרץ אחרי מפלגת האיחוד הלאומי.

נתניהו הבטיח אז לראש המפלגה יעקב כ"ץ ולאורי אריאל תפקיד בממשלה הבאה בתמורה להמלצה שלהם בפני הנשיא. אלא שלאחר שהמליצו, ניתק נתניהו את הקשר עימם כשהשיא היה במינוי שנוא נפשם של המתנחלים, אהוד ברק, לתפקיד שר הביטחון. "למדנו את הלקח", אמרו גורמים בבית היהודי. במפלגתו של בנט לא מתרגשים מההצעה הנדיבה לכאורה של נתניהו לקבל את תיק החינוך ורואים זאת בעיקר כניסיון התרסה של הליכוד כלפי לפיד, שמעוניין להשאיר את תיק החינוך במפלגתו. בבית היהודי כבר הצהירו כי לא ייכנסו לממשלה לפני קביעת קווי היסוד של הממשלה הבאה ובראשם נושא השיוויון בנטל, קידום חוק הריכוזיות ופתרון נושאי דת ומדינה.

"אחדות מבוססת על כבוד הדדי"

במקביל, גם בש"ס מתחילים להבין כי השפעת רבני הציונות הדתית על הפוליטיקאים הולכת ופוחתת. בשבוע האחרון המשיכו להיוועד רבנים חרדים עם בכירים בציונות הדתית, אבל נדמה כי בעולם התורני-לאומי מגבים את צוות המשא ומתן של הבית היהודי שהבטיח כי "ישמור בכל מקרה על עולם התורה". אחד מרבני האיחוד הלאומי, הרב זלמן מלמד מבית אל, הודיע כי לא ייפגש עם הרבנים החרדים ובנו, ראש הישיבה בהר ברכה אליעזר מלמד, מפרט את הסיבות לכך. במאמר שיתפרסם בסוף השבוע בעיתון "בשבע" המזוהה עם משפחת מלמד כולה כותב הבן כי אביו לא נועד עם הרבנים החרדים מכיוון שאלה אינם מכבדים את רבני הציונות הדתית.

"אבי לא עלה לביתו של שום אדמו"ר", כתב הרב מלמד, "הוא לא רצה להשתתף. פגישות אלה לא נועדו לשם אחדות אלא להשיג מטרה שחשובה כעת לאנשי הציבור החרדי. אחדות מבוססת על כבוד הדדי. מן הנימוס לקיים ביקורי גומלין בין רבנים, אך כאשר צד אחד מעוניין בעזרה מהצד השני, הוא מטריח את עצמו אל זה שהוא נצרך לו. אלא שבכלי התקשורת החרדים הוצגו הדברים שהרבנים הגדולים של הציבור החרדי הזמינו את הרבנים הקטנים של הדתיים לאומיים לבוא אצלם ובכך כלי התקשורת החרדים מצדיקים את הזלזול שלהם ברבנים גדולים שהולכים בדרכו של הרב קוק שאינם נופלים בגדלותם ולמדנותם ומצדיקותם מהרבנים החרדים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully