וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לממשלה? ללבני הוצע התיק לעניינים אסטרטגיים

במסגרת המו"מ הקואליציוני הציעו בליכוד-ביתנו ליו"ר "התנועה" את התיק שבו החזיק עד כה משה יעלון. לבני דורשת תחילה להגיע להסכם מסגרת לכניסת מפלגתה לקואליציה

במסגרת המשא ומתן הקואליציוני הציעה הליכוד-ביתנו ליו"ר "התנועה", ציפי לבני, לקבל את התיק לעניינים אסטרטגיים שהוחזק בממשלה האחרונה בידי משה יעלון מהליכוד – כך נודע היום (שלישי) לוואלה! חדשות. עם זאת, לבני דרשה להגיע תחילה להסכמה על העקרונות הכלליים של ההסכם בטרם תשיב אם מפלגתה תיכנס לקואליציה. לבני, שהעמידה במרכז קמפיין הבחירות שלה את קידום המשא ומתן עם הפלסטינים, חזרה ואמרה כי היא מחויבת לקידום התהליך, ועבור מטרה זו שבה לפוליטיקה מפרישתה בתום ההפסד לשאול מופז בפריימריז לראשות קדימה.

יור התנועה ציפי לבני במטה, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. יותם רונן
השרה לבני?/יותם רונן

מוקדם יותר היום אמרה יו"ר "התנועה" כי "עוד לא מוצו כל האפשרויות להשגת הסכם שלום ויצירת שתי מדינות לשני עמים". בוועידת הנשיאים בירושלים הוסיפה מי שהייתה שרת החוץ בממשלת אהוד אולמרט ועמדה בראש צוות המשא ומתן הישראלי עם הפלסטינים, כי היא תולה תקוות בביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה באזור. "אני מצפה שייפתח דיאלוג חדש עם ארצות הברית, בתוך מדינת ישראל וכמובן מול הפלסטינים. עוד לא מוצו כל המהלכים האפשריים לקידום שתי מדינות לשני עמים, ותמיד יש תירוצים מדוע הזמן לא מתאים לפתוח במשא ומתן". לדבריה, "אחרי ארבע שנים, רוב הישראלים לא מאמינים שניתן להגיע לשלום. אני חושבת שהישראלים והילדים שלנו ראויים לאופציה להשיג שלום ובהקדם".

בנט יחליף את גדעון סער?

בתוך כך, גורמים במפלגת הבית היהודי מסרו הערב כי הוצע ליו"ר המפלגה, נפתלי בנט, לקבל את תיק החינוך היוקרתי, בתנאי שיודיע "בימים הקרובים" על הצטרפות לקואליציה. לדברי אותם גורמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש בעזרת המהלך לפרק את הברית בין בנט ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. אולם, ההערכות הן שבנט יסרב בשלב זה להצעה, בין היתר בשל העובדה כי הוא ואנשיו אינם מרוצים ממתווה הגיוס אותו הציע נתניהו, וממשיכים להעדיף את זה שמציע לפיד. מלבד תיק החינוך, הליכוד הציעה לבית היהודי ככל הנראה עוד שני תיקים. בין התיקים המוצעים ניתן למנות את משרד התמ"ת, משרד התשתיות או המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, הוצע להם תפקיד של סגן שר. בבית היהודי הכחישו הערב כי הדברים נדונו ואומרים בתגובה רשמית כי "איננו מכירים כל הצעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully