וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לנתק: נתניהו ובנט ייפגשו בתחילת השבוע

7.2.2013 / 19:57

שבועיים וחצי אחרי הבחירות, ובתום "התעלמות" ממושכת, ייפגש ראש הממשלה עם יו"ר הבית היהודי כחלק מסבב הפגישות בנוגע להרכבת הקואליציה. בנט ייפגש בקרוב גם עם השר אלי ישי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש בתחילת השבוע הבא עם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט זאת אחרי נתק ממושך ביניהם - כך נודע הערב (חמישי). מאז הבחירות שהתקיימו לפני שבועיים וחצי נרשמה "התעלמות" בין הצדדים - ככל הנראה נוכח היחסים העכורים ביניהם. פגישתם של השניים מהווה חלק מסבב הפגישות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני שנועד על פי נתניהו ליצור ממשלה רחבה ככל שניתן. במהלך השבוע הבא צפוי נתניהו לקיים פגישות גם עם ראשי הסיעות החרדיות.

מוקדם יותר היום נועד ראש הממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במעונו בירושלים. בסביבת לפיד אמרו כי הפגישה, שנמשכה שעתיים וחצי, "התנהלה באווירה טובה מאוד". גם בליכוד הגדירו אותה כ"טובה ועניינית". נתניהו ולפיד קבעו כי פגישה נוספת בין השניים תתקיים בקרוב.

במערכת הפוליטית הגדירו את הפגישה היום כ"מכרעת וחשובה", לאור העובדה כי תוצאותיה עשויות להשפיע על השאלה כיצד תראה הקואליציה העתידית של נתניהו. זאת, לאחר שבימים האחרונים נשמעו הערכות לפיהן נתניהו אינו מעוניין בהקמת ממשלה משותפת עם לפיד, על רקע התבטאויותיו בעניין רצונו להיות ראש הממשלה הבא.

בש"ס מנסים לארגן פיוס עם בנט

בתוך כך, אחרי חילופי ההאשמות והעימות המתוקשר בין ש"ס למפלגת הבית היהודי, נדמה שכעת מנסים הצדדים להנמיך את גובה הלהבות. הערב נודע כי שר הפנים, אלי ישי, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שוחחו זה עם זה בטלפון. בשיחה הקצרה, שהתקיימה ביוזמתו של ישי, דנו השניים בנושאים שעל הפרק ו"ליבנו את העניינים" בעקבות הפרסומים השונים על מתיחות בין המפלגות. ישי הדגיש בפני ח"כ בנט את "הצורך בשיתוף פעולה בין המפלגות" והבטיח כי "ש"ס תפעל להידוק היחסים". בסיום השיחה, קבעו השניים להיפגש כבר בימים הקרובים.

מדובר בשיחה הראשונה בין האישים למעט חילופי הברכות לאחר תוצאות הבחירות. "הייתה שיחה טובה של מספר דקות", אמר גורם בלשכתו של ישי לוואלה! חדשות, "לא נדונו שם נושאים מהותיים, והשניים אמרו שאת המשקעים והמתחים ישאירו מאחור ויסתכלו רק קדימה". בנוגע לסלע המחלוקת בין הצדדים - נושא השוויון בנטל - החליטו השניים לא לדון כעת, אלא בפגישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"צורך בשיתוף פעולה בין המפלגות". בנט וישי/מערכת וואלה, צילום מסך

הפערים בין ש"ס לבית היהודי ניכרו במהלך מערכת הבחירות, אז תקף מנהיגה של ש"ס הרב עובדיה יוסף את מפלגתו של בנט וקרא לה "בית של גויים" - ואלו אף התחדדו אחרי היוודע התוצאות. בין היתר אמרו בכירי ש"ס כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "מעדיף" קואליציה עם לפיד ובנט על פני ש"ס. על רקע החשש שהחרדים יידחקו אל מחוץ לקואליציה, המשיכו גם היום גורמים בתנועת ש"ס להטיח ביקורת חריפה במפלגתו של נפתלי בנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בבטאון ש"ס קראו לבנט וללפיד "פריצים"

במאמר שהתפרסם הבוקר בביטאון "יום ליום" המזוהה עם התנועה תקף הרב משה שפיר, הנחשב לכותב הדעות המוביל בעיתון, את הבית היהודי. במאמר אחר, כינה הרב ישראל מרגלית את בנט ואת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד "פריצים". לדברי גורם חרדי, ייתכן שהרבנים שבתנועה מונעים מלחץ שגורם להם לירות לכל הכיוונים: מצד אחד הם מחבקים ומנסים להתחבר ומהצד השני הם גם בועטים, כדי שבסופו של דבר משהו יצליח למנוע את החבירה ליאיר לפיד והסכמה למתווה לפיד לשוויון בנטל.

בהודעה רשמית שהוציאו שלושת מנהיגי ש"ס, דרעי אטיאס וישי, הם התנערו לחלוטין מהמאמרים שפורסמו ב"יום ליום". "הדברים שנכתבו ביום ליום נגד הבית היהודי לא נתבקשו ולא אושרו על ידי איש מהנהגת ש"ס והינם על דעת הכותבים בלבד. בעת הזו יש למצוא את המאחד ולא חלילה את המפריד". כחלק ממאמצי ה"פיוס", ועל אף שהבית היהודי אמרו כי לא מתנגדים לישיבה עם יש עתיד, לדברי דרעי, "גם שם יבינו הם לא יוכלו לחיות עם התנאים הללו".

ישיבת הסיעה הראשונה של הבית היהודי לאחר הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"עוסקים בכל כוחנו בניסיון למצוא דרך לשלב את החרדים בכלכלה". הבית היהודי בישיבת הסיעה/נמרוד סונדרס

גם בנט מצידו העביר במהלך היום פנייה לבכירי ש"ס, אחד המתקפות נגדו ונגד מפלגתו. "במהלך הקמפיין הותקפנו כ'בית של גויים'. הבוקר, ש"ס המשיכה במתקפה חריפה על הציונות הדתית וזכיתי בשלל גינויים ("עמלק"), כאילו אני חפץ בהחרבת עולם התורה", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. "אינני אדם פרטי, ותחושתי האישית אינה רלוונטית. אני נציג של ציבור גדול מאוד, דתי ושאינו, ואינני מקבל או מבין את פשר מתקפות אלו. הדבר היחיד שמניע אותנו הוא טובת עם ישראל כולו".

"בחודשיים האחרונים (כן, גם בתקופת הקמפיין) אנו עוסקים בכל כוחנו בניסיון למצוא דרך לשלב את החרדים בכלכלה הישראלית ובשירות למדינת ישראל, ללא פגיעה בעולם התורה. לתפיסתי, לימוד תורה הוא ערך עליון, והוא חיוני לעצם קיום העם היהודי. פגשתי עשרות חרדים (רק אתמול ישבתי שעתיים עם מנהיג חרדי), רבנים, פוליטיקאים, מומחי כלכלה ואנשי בטחון ואני מאמין שאם נסיר את שיח השנאה, נוכל סוף סוף לפתור את הבעיה", כתב. הוא סיכם את דבריו בקריאה ישירה: "אני מבקש מאנשי ש"ס: הפסיקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully