וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההוראה לתקוף את בנט הגיעה ישירות מהרב יוסף"

7.2.2013 / 14:27

בעיתון החרדי "יום ליום" התפלאו על תגובת שלישיית ההנהגה של ש"ס, שהתנערה מהמאמר שתקף בחריפות את הבית היהודי. לדברי גורם בעיתון, ההוראה יצאה מביתו של המנהיג הרוחני

גורמים בבטאון ש"ס, "יום ליום", הביעו היום (חמישי) פליאה על תגובת שלישיית ההנהגה של ש"ס, אריה דרעי, אריאל אטיאס ואלי ישי, שהתנערו ממאמרים שתקפו את הבית היהודי, וכן מהתנצלותו של השר ישי. לדברי גורם בעיתון, "ההוראה לתקוף את בנט יצאה מביתו של הרב עובדיה יוסף והוועדה הרוחנית של העיתון עברה על החומרים ואישרה אותם. חבל שהנהגת ש"ס לא מתואמת עם בית מר"ן".

בעיתון המזוהה עם התנועה תקף הרב משה שפיר, הנחשב לכותב הדעות המוביל ב"יום ליום", את הבית היהודי. במאמר אחר, כינה הרב ישראל מרגלית את בנט ואת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד "פריצים". במאמר שפורסם תחת הכותרת "המונופול של הבית הייעודי" האשים הרב שפיר את בנט בתוקפנות. "כולם מכירים אותו. יהודי מוכשר בלהיות חביב ובעל חיוך נחמד והרבה אהבה, לפעמים", כתב. "אף פעם לא תמצא אצלו מילה תוקפנית או גנאי כלשהו כלפי מישהו. אפילו כשתוקפים אותו ומזכירים לו מיהו באמת, האיש תמיד יוציא הודעה האומרת הערכה כבוד חיבוק וסחבקיות טרנדית כלפי כל המתקיפים מכל המגזרים ומכלל המעמדות. כך, כי כך ציווה לו היועץ התקשורתי הצמוד. נפתלי בנט הוא ממש לא כזה. הוא לוחמן של ממש, בעל עבר, הווה ועתיד קרבי". שפיר מחה על דבריהם של גורמים בבית היהודי שאמרו השבוע כי "אם יש לש"ס מונופול, הוא בעיקר המאסת התורה על הציבור החילוני".

ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
כונו "פריצים" מעל דפי העיתון. בנט ולפיד/טלי מאייר

לדברי שפיר, החשש מהבית היהודי נובע מפשרות שלדעתו המפלגה עלולה להוביל בתחום ההלכה. "החשש היה שמפלגת הבית היהודי עלולה להביא לקולות בלתי הפיכות במערך הגיור, כמו גם הנמכת הרף ההלכתי עד כדי סיכונו הקיומי בצירופם של עוד כמה רעיונות עוועים שלא שערום אבותינו", הזהיר. "כדאי שתדעו שאם החשש הוא בלתי מוצדק זו תהיה השמחה שלנו. הלוואי ויוכל מאן דהו לבשר לנו כי הכול טעות ובעצם נפתלי רוצה להיות באמת בית ליהודי השורשי והמסורתי כמו מדור דור ללא עיקולים ופשרות עדי השבת עטרה ליושנה. אילו היו הדברים בטוחים לא היינו מהססים גם להעניק לו את ראשות ש"ס, כי מה לנו ולג'ובים, העיקר המשימות והגשמתן. שיעשה הוא את העבודה. דא עקא שהחשש הוא חשש אמת ובבית הייעודי לא מכחישים אותו".

בהודעה רשמית שהוציאו שלושת מנהיגי ש"ס, דרעי, אטיאס וישי, הם התנערו לחלוטין מהמאמרים שפורסמו ב"יום ליום". "הדברים שנכתבו ביום ליום נגד הבית היהודי לא נתבקשו ולא אושרו על ידי איש מהנהגת ש"ס והינם על דעת הכותבים בלבד. בעת הזו יש למצוא את המאחד ולא חלילה את המפריד". במקביל, קיבל ח"כ אורי אריאל שיחה מהשר אלי ישי שביקש להתנצל על הדברים. בשיחה אמר השר ישי כי הדברים לא היו על דעתו ולא על דעת המפלגה וככל שהדברים תלויים בו לא יהיו עוד דברים כאלו. ח"כ אריאל הודה על ההתנצלות אך הדגיש כי "הגיע הזמן להפסיק את הדבר המכוער הזה, וראוי ורצוי שתהיה התנצלות על הדברים הקודמים על מנת שיוכלו לעבוד בשיתוף פעולה בעתיד לטובת העם והארץ".

לצד המתקפה וההתנצלות - דרעי ייפגש עם הרב לבנון

בעקבות המתקפות, ח"כ יוני שטבון מהבית היהודי אמר כי "ש"ס חצתה כל קו אדום אפשרי, כנראה שתאוות הכיסא סנוורה אותם. זו לא דרכה של תורה, זו לא דרכו של הציבור המסורתי שבחר בהם. זו לא דמוקרטיה". ח"כ אלי בן דהן מהבית היהודי אמר כי "מותר שתהיינה מחלוקות בעניינים פוליטיים אך אסור לרדת לפסים אישיים לאמירות פוגעניות שאין ביניהן ובין עמדות פוליטיות כלום, זו ירידה לרמה נמוכה מאוד".

לצד המתקפה החריפה וההתנצלות שבאה בעקבותיה, בכירי ש"ס ממשיכים לחזר במרץ אחר רבני הציונות הדתית והיום צפוי דרעי להיפגש עם הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת ההסדר באלון מורה ואחר מהרבנים הבולטים בציונות הדתית. פגישה זו מצטרפת לסדרת פגישות של בכירי ש"ס עם רבנים מהזרם הדתי לאומי והחרדי לאומי ובהם פגישת ישי עם הרב דב ליאור והפגישה הצפויה בין הרב עובדיה יוסף לרב חיים דרוקמן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully