וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בבית היהודי: "אין לש"ס מונופול על התורה"

יהושע בריינר

4.2.2013 / 13:10

במפלגתו של בנט תקפו את ש"ס, בין היתר בעקבות דבריו של השר ישי לפיהם "גיוס חרדים יוביל לקרע בעם". "היום הם מגלים את השוויון בנטל? הציונות הדתית המציאה את המונח הזה"

הבית היהודי נגד ש"ס: על רקע המשא ומתן הקואליציוני יוצאים הבוקר (שני) בכירים במפלגתו של נפתלי בנט בתקיפות נגד ראשי ש"ס ומגדירים אותם כאחראים לקרע בעם. "אחרי 'כוכבית גיור' הם מדברים על קרע בעם? לאן נעלמו שאריות הבושה?", שואלים הבכירים. זאת בעקבות דבריו של אחד מראשי ש"ס, השר אלי ישי, כי גיוס חרדים יוביל לקרע בעם. ישי אמר אתמול בהגיעו לפגישה עם ראשי הליכוד-ביתנו כי "אם ראש הממשלה רוצה קואליציה רחבה יש לו אחריות לא רק על הקואליציה הרחבה, אלא גם על השלמות בעם".

פגישת מו"מ קואליציוני של נציגי הבית היהודי עם נציגי הליכוד, ינואר 2013. דרור עינב
"כשרצינו להיפגש עם ש"ס, הם היו בטוחים שהם לא צריכים אותנו", אמרו גורמים במפלגה. נציגי הבית היהודי ונציגי הליכוד-ביתנו בפגישה במסגרת המשא ומתן הקואליציוני/דרור עינב

לדברי הבכירים בבית היהודי, לאחר הבחירות ניסו במפלגתם ליצור קשר עם אנשי ש"ס על מנת להיות מתואמים לקראת המשא ומתן הקואליציוני, אך אלה כלל לא רצו להיפגש. "כשרצינו להיפגש איתם, הם היו בטוחים שהם עתידים להיות בקואליציה ולא היו צריכים אותנו", אמרו היום הבכירים. הם התייחסו גם לדבריו של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, שכינה את אנשי הבית היהודי "גויים" בשיעור השבועי שהעניק לפני הבחירות. "אמנם הם קראו לנו 'גויים' אבל אנחנו לא הגוי של שבת שלהם. הגיע הזמן שיבינו שאין להם מונופול על התורה", אמרו הבכירים.

"שיחייגו ל'כוכבית התנצלות'"

"אנחנו מחויבים לתורה ולהלכה לא פחות מש"ס אז שלא יטיפו לנו", הוסיפו הגורמים בבית היהודי. "אם כבר יש להם מונופול, אז הוא קיים על המאסת התורה על הציבור החילוני. הרבנות הפכה למכונת ג'ובים של ש"ס. היום הם מגלים את השוויון בנטל? הציונות הדתית המציאה את המונח הזה בדרך לא סלולה בכך שידעו ללמוד תורה לא פחות מהחרדים, וידעו לשרת בצבא לא פחות מכלל עם ישראל - אבל נתקלו בבוז וזלזול מצד ש"ס. אז עכשיו, פתאום כשהם לא בטוח בקואליציה, הם נזכרים באחים האובדים שלהם בציונות הדתית? באחים שהם כינו 'גויים' לפני פחות מחודש? ואם בפעם הראשונה בהיסטוריה הציונות הדתית עברה את ש"ס במספר המנדטים, אולי זה צריך להדליק אצלם איזו נורה אדומה, או אולי ליד 'כוכבית גיור', שיחייגו ל'כוכבית התנצלות'".

דברי הבכירים מבטאים אולי יותר מכל את הקשר ההולך ומתחזק בין בנט ליאיר לפיד, זאת למרות שבניגוד לפרסומים לא קיימת ביניהם הסכמה על גוש אחיד מול נתניהו. בנט ולפיד מתואמים ביניהם בעיקר בעניין מתווה הגיוס לחרדים, כאשר כבר אתמול הבהירו אנשי הבית היהודי לצוות המשא ומתן של הליכוד כי יסכימו לכל מתווה גיוס שיוסכם בין נציגי יש עתיד לנתניהו. "למעט הערות שנעיר, נדע להסתדר עם המתווה", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully