וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט קורץ ללפיד: "לפתוח מחדש את נושא דת ומדינה"

יהושע בריינר

23.1.2013 / 18:20

בישיבת הסיעה העתידית קרא יו"ר הבית היהודי לשינוי הסטטוס-קוו, והציע להפוך את יום ראשון ליום חופש,"המציאות השתנתה". במהלך הקמפיין התבטא בעד רפורמות בנישואין ובגיור

צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, קרא היום (רביעי) לפתוח את הסטטוס-קוו בנושא דת ומדינה, בדברים אשר כוונו לעברו של יאיר לפיד ושיקוליו בהרכב הממשלה הבאה. בישיבה ראשונה של חברי הסיעה העתידית, אמר בנט כי "הגיע הזמן לפתוח את כל הסוגיות של דת ומדינה כמכלול, מכיוון שהמציאות השתנתה. הגיע הזמן שנשב יחד כל הגורמים וכל הקבוצות במדינה בהידברות ובכבוד הדדי ונדון יחד ביצירת מכלול חדש במדינת ישראל בתחום דת ומדינה".

איך הצביעו ברחוב שלך? תוצאות האמת המפורטות - על המפה

ישיבת הסיעה הראשונה של הבית היהודי לאחר הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
ח"כ אורי אריאל ינהל את המשא ומתן. ישיבת הסיעה העתידית, היום/נמרוד סונדרס

כפי שציין כבר בעבר, בנט ביקש להציב עצמו כגורם המקשר בין המגזר החרדי למגזר החילוני כשאמר כי "הבית היהודי הוא הגשר בין חלקי החברה". בין שאר הנושאים שיו"ר הבית היהודי מתכוון לקדם, לדבריו: הפיכת יום ראשון ליום חופש והאפשרות להפוך את יום השבת כיום בעל "צביון מיוחד", כהגדרתו. כמו כן סוכם בישיבת הסיעה כי מי שיעמוד בראש המשא ומתן הקואליציוני מטעם המפלגה יהיה חבר הכנסת אורי אריאל.

עוד לפני הבחירות אמר בנט כי יש לעשות רפורמות גדולות ברבנות הראשית, בין היתר בנושא נישואין וגירושין וכן בענייני הגיור. נראה כי סיעתו של בנט תדחוף גם בנושא הרבנים הראשיים הבאים - שייבחרו בחודש מרץ הקרוב לקדנציה של עשר שנים - ותדרוש כי יהיה מדובר בנציגי הציונות הדתית ולא הזרמים החרדים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נפתלי בנט מתעורר-בוקר אחרי הבחירות, ינואר 2013. דרור עינב
הסכמה רבה עם יש עתיד. בנט, הבוקר/דרור עינב

במפלגה הביעו היום שביעות רצון מ-11 המנדטים שקיבלו, חרף העובדה שהסקרים המוקדמים צפו לה בשיא 15 מושבים בכנסת ה-19. עם תחילת ספירת קולות החיילים, מאוחר יותר הערב, עשויים להית שינויים במאזן המנדטים - וייתכן וגם הבית היהודי תעלה במנדט נוסף.

בנט אמר הבוקר בראיון לוואלה! חדשות כי "עם ישראל רוצה אחדות", וקרץ לכיוונו של לפיד כשהוסיף כי על הפרק "פתרון לבעיית השוויון בנטל והורדת המחירים, ובעיקר הדיור. אני עדיין לא בתיקים". מן העבר השני, אמר מספר 5 ברשימת יש עתיד לכנסת, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, כי "אנחנו מסכימים עם בנט ב-70% מהנושאים".

בהתייחסו לאפשרות שלפיד, שמפלגתו הפתיעה וזכתה ב-19 מנדטים, ובנט ישתפו פעולה בממשלה הבאה, ציין פרי כי "ישנם נושאים שלפי הידוע לי לא נוכל לגשר עליהם". כפי הנראה, התכוון פרי לנושא המדיני ולחתירה למשא ומתן עם הפלסטינים: "אנחנו רוצים לחזור למשא ומתן, לא נוותר על גושי ההתיישבות ולא נחלק את ירושלים, הכל ידוע גם לפלסטינים שכן מדובר במתווה בוש", אמר פרי שהתארח באולפן וואלה! חדשות.

הכירו את 120 הח"כים של הכנסת הבאה

ישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
ישיבת הבית היהודי, היום/נמרוד סונדרס
אורי אורבך מגיע לישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
אורי אורבך מחוץ ישיבת הבית היהודי, היום/נמרוד סונדרס
הרב אלי בן דהן מגיע לישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
אלי בן דהן מחוץ לישיבת הבית היהודי, היום/נמרוד סונדרס
הלל הורביץ מגיע לישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
זבולון כלפא והלל הורוביץ מחוץ לישיבת הבית היהודי, היום/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully