וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "המצב בו רבבות חרדים לא משרתים אינו מוסרי"

יהושע בריינר

5.2.2013 / 11:44

בעיצומו של המשא ומתן הקואליציוני, הגיב יו"ר הבית היהודי ללחץ של ש"ס על רבני הציונות הדתית למנוע ברית עם לפיד. "לימוד התורה הוא ערך לאומי של ישראל ולא אינטרס חרדי"

"המצב הקיים שבו רבבות חרדים אינם לומדים ואינם עובדים ומשרתים אינו מוסרי, לא יכול להתקיים ולא בר קיימא", כך כתב הבוקר (שלישי) יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו ברקע המשא ומתן הקואליציוני. בנט התייחס ללחץ שמפעילים בש"ס על רבני הציונות הדתית על מנת למנוע מהבית היהודי ללכת לברית משותפת עם יאיר לפיד. "לימוד התורה הוא ערך לאומי של מדינת ישראל ולא אינטרס חרדי", הוסיף בנט, "יש חשיבות בשימור וחיזוק עולם התורה, אך הכלכלה הישראלית לא תעמוד במצב שבו רבבות אינם עובדים ומשרתים. אין לכך אח ורע בעולם. בניו יורק החרדים לומדים אך גם עובדים".

יור הבית היהודי נפתלי בנט ממליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה הבא בבית הנשיא, ינואר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט בפגישתו עם הנשיא בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

מדובר בהתבטאות הראשונה בנושא של בנט מאז תחילת המשא ומתן הקואליציוני ועל רקע הברית ההולכת ומתחזקת בינו לבין יש עתיד בראשות יאיר לפיד. בנט, אשר מקיים דו-שיח מתמיד עם יו"ר יש עתיד, דואג להשאיר במעגל המשא ומתן הקואלציוני גם את רבני הציונות הדתית ובהם את רבני האיחוד הלאומי-תקומה - זלמן מלמד, דב ליאור וחיים שטיינר, שרק אמש נועדו עם ח"כ אורי אריאל. "קראתי הבוקר שיש לחץ כבד עלינו מצד כל מיני גורמים שמתערבים מבחוץ", כתב בנט בהתייחסו לרבנים, "אינני מרגיש את הלחץ של גורמים אלו מכיוון שאני מרגיש מחוייב אליכם, מאות האלפים שבחרו בנו על מנת שנפעל לאור העקרונות שהוצגו ואת זאת נעשה".

בניגוד לפרסומים, לא קיימת בין בנט ולפיד הסכמה על גוש אחיד מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו. השניים מתואמים ביניהם בעיקר בעניין מתווה הגיוס לחרדים והשבוע הבהירו אנשי הבית היהודי לצוות המשא ומתן של הליכוד כי יסכימו לכל מתווה גיוס שיוסכם בין נציגי יש עתיד לנתניהו. "למעט הערות שנעיר, נדע להסתדר עם המתווה", אמר.

יאיר לפיד ובכירי יש עתיד מגיעים להתייעצות עם נשיא המדינה שמעון פרס, ינואר 2013. טלי מאייר
ברית הולכת ומתחזקת. לפיד/טלי מאייר

אתמול יצאו בכירים במפלגתו של בנט בתקיפות נגד ראשי ש"ס והאשימו אותם כי הם אחראים לקרע בעם. "אחרי 'כוכבית גיור' הם מדברים על קרע בעם? לאן נעלמו שאריות הבושה?", תהו הבכירים בעקבות דבריו של אחד מראשי ש"ס, השר אלי ישי, כי גיוס חרדים יוביל לקרע בעם. לדברי הבכירים בבית היהודי, לאחר הבחירות ניסו במפלגתם ליצור קשר עם אנשי ש"ס על מנת להיות מתואמים לקראת המשא ומתן הקואליציוני, אך אלה כלל לא רצו להיפגש. "כשרצינו להיפגש איתם, הם היו בטוחים שהם עתידים להיות בקואליציה ולא היו צריכים אותנו", אמרו הבכירים. הם התייחסו גם לדבריו של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, שכינה את אנשי הבית היהודי "גויים" בשיעור השבועי שהעניק לפני הבחירות. "אמנם הם קראו לנו 'גויים' אבל אנחנו לא הגוי של שבת שלהם. הגיע הזמן שיבינו שאין להם מונופול על התורה", אמרו הבכירים.

"אנחנו מחויבים לתורה ולהלכה לא פחות מש"ס אז שלא יטיפו לנו", הוסיפו הגורמים בבית היהודי. "אם כבר יש להם מונופול, אז הוא קיים על המאסת התורה על הציבור החילוני. הרבנות הפכה למכונת ג'ובים של ש"ס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully