וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ולפיד נועדו "באווירה טובה", קבעו להיפגש שוב

יהושע בריינר וטל שלו

7.2.2013 / 13:22

הפגישה התקיימה במעון ראש הממשלה ונמשכה כשעתיים וחצי. במקביל, בבית היהודי מגבשים את "מתווה בנט" לשיוויון בנטל, ובמפלגה טענו כי "יש עתיד תוכל לחיות איתו בשלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במעונו בירושלים במסגרת המגעים הקואליציוניים לקראת הרכבת הממשלה. בסביבת לפיד אמרו כי הפגישה, שנמשכה שעתיים וחצי, "התנהלה באווירה טובה מאוד". גם בליכוד הגדירו אותה כ"טובה ועניינית". נתניהו ולפיד קבעו כי פגישה נוספת בין השניים תתקיים בקרוב.

ח"כ יאיר לפיד וח"כ בנימין נתניהו בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
נתניהו ולפיד בפגישתם השבוע בהשבעת חברי הכנסת/טלי מאייר

במערכת הפוליטית הגדירו את הפגישה היום כ"מכרעת וחשובה", לאור העובדה כי תוצאותיה עשויות להשפיע על השאלה כיצד תראה הקואליציה העתידית של נתניהו. זאת, לאחר שבימים האחרונים נשמעו הערכות לפיהן נתניהו אינו מעוניין בהקמת ממשלה משותפת עם לפיד, על רקע התבטאויותיו בעניין רצונו להיות ראש הממשלה הבא.

בעוד המשא ומתן נתניהו ללפיד נמשך, בבית היהודי מנסים למצוא תוכנית משלהם לפתרון סוגיית השיוויון בנטל בצל המשך המתקפות של ש"ס נגד מפלגתו של בנט. מי שאחראי על מציאת "מתווה בנט" לגיוס בני הישיבות הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אייל גבאי, המשמש כיום כחבר צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הבית היהודי.

ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
"המתקפה של ש"ס לא תרפה את ידינו מהעיסוק בשיוויון בנטל". בנט ולפיד בהשבעה/טלי מאייר

גבאי נועד בימים האחרונים עם בכירים לשעבר בצה"ל וכן עם בכירים בשוק העבודה ובמגזר החרדי, ובתחילת השבוע הבא תוצע תוכנית חלופית. על פי גורמים בבית היהודי, המתווה המסתמן יהיה כזה ש"יש עתיד תוכל לחיות איתו בשלום". לדברי הגורמים, ככל הנראה התוכנית תהיה "שילוב של מוטיבים הן ממתווה הגיוס של לפיד והן מזו שהוצע על ידי משה (בוגי) יעלון וכן נתונים נוספים". אחת הסוגיות המרכזיות בהן דן גבאי הוא המוטיב מתוך מתווה לפיד המציע פטור מוחלט לחמש שנים וגיוס בנות. בבית היהודי הוסיפו כי "המתקפה של ש"ס ביממה האחרונה לא תרפה את ידינו מהעיסוק בשיוויון בנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully