וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' נועדה עם נתניהו: "הפערים תהומיים"

טל שלו

5.2.2013 / 21:25

לאחר שהושבעו בטקס החגיגי במשכן הכנסת, נפגשו ראש הממשלה ומי שתכהן כנראה כיו"ר האופוזיציה במשך כשעה. יחימוביץ': "השיחה הייתה מעניינת, אך נשרת את העם באופוזיציה"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(צפו ביחימוביץ' וסיעתה בבית הנשיא, בשבוע שעבר)

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', נפגשה הערב (שלישי) בארבע עיניים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בתום פגישה בת יותר משעה אמרה יחימוביץ' כי "השיחה עם ראש הממשלה הייתה מעניינת, אולם הפערים בתפיסות העולם בכל הנוגע לחברה ולכלכלה בישראל הם תהומיים, וכך גם בכל הנוגע להתנעתו המחודשת של תהליך שלום". לדברי יחימוביץ?, "בשני עניינים אלה, שהיו במוקד השיחה, לא נודע לי דבר חדש. אני מכבדת את ראש הממשלה, ואם יבקש לשוב ולהפגש אשמח לעשות זאת, אולם לנוכח ההבדלים החדים, מפלגת העבודה תשרת את העם מהאופוזיציה, כפי שכבר החליטה".

יו"ר הכנסת רובי ריבלין ממתיק סוד עם ח"כ שלי יחימוביץ  וח"כ יאיר לפיד בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. בן קלמר
זה שכנראה בפנים וזו שתעדיף להישאר בחוץ. יחימוביץ' ולפיד עם ריבלין/בן קלמר

יחימוביץ' אמרה מוקדם יותר כי נענתה ברצון להזמנת ראש הממשלה, אולם אין בכוונת מפלגת העבודה להיכנס לממשלה. כזכור, יחימוביץ' הצהירה בתקופת הבחירות כי לא תיכנס לקואליציה עם נתניהו, אך לאחר התוצאות המאכזבות בבחירות עלו קריאות של גורמים במפלגה לבחון מחדש את הסוגיה. עם זאת, בישיבת הסיעה שקיימה המפלגה בשבוע שעבר קיבלה יחימוביץ' גיבוי מחבריה לעמדה השוללת כניסה לקואליציה עם נתניהו.

במהלך סבב ההמלצות על ראש הממשלה הבא, אמרה יחימוביץ' בתום הפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס, כי "המחויבות שלנו לביטחון המדינה ולהתנעת תהליך מדיני לא תלויה בשותפות קואליציונית, ואנחנו ניתן גיבוי מלא למהלכים ביטחוניים נדרשים".

"אין מדובר בפסילה אישית אלא בפערים אידיאולוגיים"

"אני מבקשת להודות לנשיא המדינה ולחברי למשלחת", אמרה וכיוונה לחברי סיעתה שהגיעו עמה. "אפתח במובן מאליו, אבל גם המובן מאליו מוטב שיאמר, והוא גם נאמר לנשיא: אחריות לאומית קודמת לכל", אמרה אז יחימוביץ', כשהיא רומזת שסיעתה לא תהווה מכשול בענייני ביטחון. היא הדגישה גם כי תערוב לכל צעד שיידרש לקידום תהליך השלום: "את זה נעשה מהאופוזיציה. הודענו לנשיא המדינה שלא נהיה חלק מהממשלה".

יחימוביץ' הבהירה את סיבת הישארות המפלגה באופוזיציה. "אין מדובר בפסילה אישית, אלא בפערים אידיאולוגיים גדולים שלא ניתנים לגישור. העבודה היא מפלגת שמאל כלכלי והליכוד-ביתנו היא מפלגת ימין כלכלי ומדיני. השילוב שלהם עם יאיר לפיד מקצין אפילו עוד יותר את הצעד הימני-כלכלי, וזה צעד נוסף לממשלה אנטי כלכלית שתפגע בציבור. הודענו גם לפני כן שלא נשב עם נתניהו ונעמוד על כך. באין מועמד שקרוב מבחינתנו לדעותינו, אנו לא המלצנו לנשיא על אף אחד ואנו סומכים על שיקולו של הנשיא. אופוזיציה חזקה היא חלק מאושיות הדמוקרטיה, ומעבר לכך אנו מאחלים לימים יותר טובים ובהצלחה לממשלה הבאה". ליחימוביץ' התלוו ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ בנימין אליעזר, יו"ר המשמרת הצעירה, מיכל בירן, מזכ"ל המפלגה, חיליק בר וסתיו שפיר.

עדכון ראשון: 19:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully