וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגבה מהלכים ביטחוניים נדרשים של נתניהו"

ראשת העבודה אמרה את הדברים בהתייעצויות עם פרס והדגישה כי תערוב לכל צעד שיידרש לקידום תהליך השלום. בנט נפגש עם הנשיא והמליץ כצפוי על נתניהו: "עומדים במילה"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

סבב ההמלצות על ראש הממשלה הבא נמשך: יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', נפגשה היום (חמישי) בליווי חברי סיעתה עם נשיא המדינה, שמעון פרס במסגרת ההתייעצויות הרשמיות לקביעת מי שיזכה להרכיב את הממשלה. בהצהרה שנתנה בתום הפגישה עם הנשיא אמרה יחימוביץ' כי "המחויבות שלנו לביטחון המדינה ולהתנעת תהליך מדיני לא תלויה בשותפות קואליציונית, ואנחנו ניתן גיבוי מלא למהלכים ביטחוניים נדרשים".

"אני מבקשת להודות לנשיא המדינה ולחברי למשלחת. אפתח במובן מאליו, אבל גם המובן מאליו מוטב שיאמר והוא גם נאמר לנשיא: אחריות לאומית קודמת לכל", אמרה יחימוביץ', כשהיא רומזת שסיעתה לא תהווה מכשול בענייני ביטחון. היא הדגישה גם כי תערוב לכל צעד שיידרש לקידום תהליך השלום: "את זה נעשה מהאופוזיציה. הודענו לנשיא המדינה שלא נהיה חלק מהממשלה".

שמעון פרס וחברי סיעת העבודה בהתייעצות בבית הנשיא, 31 בינואר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"הודענו לנשיא המדינה שלא נהיה חלק מהממשלה". פגישת סיעת העבודה עם הנשיא פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

יחימוביץ' הבהירה את סיבת הישארות המפלגה באופוזיציה. "אין מדובר בפסילה אישית, אלא בפערים אידיאולוגיים גדולים שלא ניתנים לגישור. העבודה היא מפלגת שמאל כלכלי והליכוד ביתנו היא מפלגת ימין כלכלי ומדיני. השילוב שלהם עם יאיר לפיד מקצין אפילו עוד יותר את הצעד הימני כלכלי וזה צעד נוסף לממשלה אנטי כלכלית שתפגע בציבור. הודענו גם לפני כן שלא נשב עם נתניהו ונעמוד על כך. באין מועמד שקרוב מבחינתנו לדעותינו, אנו לא המלצנו לנשיא על אף אחד ואנו סומכים על שיקולו של הנשיא. אופוזיציה חזקה היא חלק מאושיות הדמוקרטיה ומעבר לכך אנו מאחלים לימים יותר טובים ובהצלחה לממשלה הבאה". ליחימוביץ' התלוו ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ בנימין אליעזר, יו"ר המשמרת הצעירה, מיכל בירן, מזכ"ל המפלגה, חיליק בר וסתיו שפיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' בבית הנשיא, 31 ינואר 2013. טלי מאייר
"אין מדובר בפסילה אישית, אלא בפערים אידיאולוגיים גדולים שלא ניתנים לגישור". יחימוביץ' בדרכה לפגישה עם הנשיא/טלי מאייר

גם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, נפגש הבוקר עם הנשיא, אך בניגוד ליחימוביץ' הודיע כבר בתחילת הפגישה כי ימליץ על נתניהו למלאכת הרכבת הממשלה. "אני בשם הסיעה ממליץ על בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה. אמרנו את זה לכל אורך מערכת הבחירות ואנו עומדים במילה שלנו".

"אני לא בטוח שדרכנו נפגשו", אמר פרס והוסיף כי הוא מאוד שמח שלכנסת הזו יצטרפו אנשים חדשים. "אני מקווה שישראל נכנסת לפרק חדש. עומדות בפנינו בעיות פנים וחוץ לא פשוטות".

"בפעם האחרונה שהמפלגה שלנו הייתה 12 מנדטים אני הייתי בן חמש ואתה אדוני הנשיא היית אחרי הרבה עשורים של תרומה למדינה ולעם", השיב לו יו"ר הבית היהודי. "בשנה האחרונה זכינו לחרוש את הארץ. למדתי שקם דור צעיר וחדש שלא רוצה את שיח שנאה כלפי מתנחלים, דתיים, חילוניים ואף קבוצה אחרת. אותו הדור מאמין בפעולה במרחבי ההסכמה ועל רוב הדברים עם ישראל מסכים. יש מספיק דברים שאנו צריכים לטפל בהם. להחזיר את המסורת היהודית, לטפל בפריפריה. העם רוצה לחבר את הציבור החרדי לחברה הישראלית בהבנה, לא בשנאה, מתוך הבנה שהם אחים. אנו מחויבים רק לעם ישראל".

יור הבית היהודי נפתלי בנט ממליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה הבא בבית הנשיא, ינואר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש מספיק דברים שאנו צריכים לטפל בהם. להחזיר את המסורת היהודית, לטפל בפריפריה". פרס ובנט/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully