וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשה של קם קוצר, צפויה להשתחרר תוך שנה

31.12.2012 / 9:38

העליון קיזז שנה מהעונש שהוטל על קם, אשר העבירה מסמכים מסווגים לעיתונאי אורי בלאו. סנגורה של קם, שטען כי גזר הדין המקורי לא מידתי, בירך על ההחלטה: "מחויבת המציאות"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

בעוד שנה תשוחרר: בית המשפט העליון החליט היום (שני) בדעת רוב לקבל את ערעורה של ענת קם, שהורשעה במסירת מסמכים מסווגים, והחליט לקצר את העונש שנגזר עליה בבית המשפט המחוזי באוקטובר 2011, מארבע וחצי שנות מאסר - לשלוש וחצי. המשמעות: אם ינוכה שליש מתקופת מאסרה על התנהגות טובה היא עתידה להשתחרר כבר בתחילת 2014.

פסק דין בערעור של ענת קם, דצמבר 2012. עומר מירון
יכולה להיות מרוצה מהחלטת השופטים. ענת קם, היום/עומר מירון

בהחלטתם כתבו השופטים, בראשות השופטת עדנה ארבל, כי חומרת מעשיה של קם מחייבים כי תשב "זמן ממושך תחת סורג ובריח", אולם ציינו בה בעת כי תקופת המאסר שהוטלה עליה אינה משקפת את הדין הראוי. השופטים אף הגדילו לעשות ואמרו כי העונש שנגזר על קם לא עומד ביחס מתאים למעורבים האחרים בפרשה, ברומזם על אורי בלאו - העיתונאי שקיבל את המסמכים – ואשר נשלח לארבעה חודשי עבודות שירות בלבד.

ההחלטה לקצר את עונשה של קם התקבלה בסיפוק רב בקרב מקורביה. "אנו שמחים על התערבות בית המשפט העליון, לדעתנו זה היה מחויב המציאות", אמר הבוקר עורך הדין אילן בומבך, סנגורה של קם: "אנו יודעים שרק לעיתים רחוקות ממתיק העליון עונש שהוטל במחוזי". לדבריו, "העליון קבע שבית המשפט המחוזי לא שקל את כל נסיבות המקרה: את העובדה שהיא שיתפה פעולה עם החוקרים, את זה שלא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה ואת זה שהיא ריצתה שנתיים של מעצר בית בתנאים קשים ומגבילים". בית המשפט גם התייחס לרף הענישה, שאנשים קיבלו עונשים קלים הרבה יותר על מעשים חמורים יותר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אורי בלאו הורשע בעסקת טיעון: ירצה עבודות שירות. דרור עינב
עו"ד הדין של קם דרש להשוות בין העונש שלה לזה של המעורבים האחרים. אורי בלאו במעמד גזר הדין/דרור עינב

נציגת הפרקליטות בדיון, עורכת הדין רחל מטר, אמרה לאחר קבלת ההחלטה כי חרף קיצור העונש בשנה, עדיין מדובר בעונש חמור ומשמעותי. "שקלנו להגיש ערעור על קולת העונש, אנו מכבדים מאוד את דעתו של בית המשפט", ציינה. לדבריה, את בית המשפט הטריד הפער בין העונש שהוטל על בלאו לבין זה שהושת על קם. "סברנו שהעונשים מאד חמורים", אמרה.

לפני שנה וחודשיים כאמור, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על קם ארבע שנים ושישה חודשי מאסר, לאחר שהודתה בכך שהעבירה לידי בלאו, כתב הארץ דאז, כ-1,800 מסמכים מסווגים וסודיים, שהעתיקה ממחשבי לשכת אלוף פיקוד המרכז שם שירתה כפקידה. היא הורשעה בהסדר טיעון בהחזקה ובמסירת מידע סודי, וכן במסירת מידע סודי ללא היתר.

במסגרת דין בערעור שהגישה לבית המשפט העליון בחודש יולי, טענה קם באמצעות עורך דינה כי "יש פער עצום ובלתי נתפס" בין הענישה בעניינה למתחם הענישה בעבירות מסוג זה. בערעור הובאו שורה של מקרים בהם נאשמים שביצעו עבירות חמורות יותר ממעשיה של קם, נידונו לעונשים קלים יותר. הטיעון המרכזי בערעור היה טענתה של קם כי לא ניתן להבין את ההבדלים ביו עונשה לעונשו של בלאו – היות ומעשיו, לדבריה, היו חמורים הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully