וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של קם: "שבית המשפט לא יושפע מטוקבקים"

גלעד גרוסמן

30.7.2012 / 12:40

הערעור שהגישה ענת קם, שהורשעה במסירת מסמכים סודיים של צה"ל לעיתונאי אורי בלאו, הגיע לדיון בבית המשפט העליון. אמה על בלאו: "אני לא עומדת להצטרף למועדון מעריציו"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט העליון דן היום (שני) בערעור שהגישה ענת קם, שהורשעה במסגרת הסדר טיעון במסירת מסמכים סודיים של צה"ל לעיתונאי "הארץ", אורי בלאו. "אני רוצה להאמין שבית המשפט לא יושפע מטוקבקים", אמרה אמה, עדה גרשט, טרם הדיון. על בלאו, שהודה במסגרת הסדר טיעון בהחזקת מידע סודי, אמרה גרשט: "אני לא עומדת להצטרף למועדון מעריציו".

ענת קם בדיון בערעור, עליון, ירושלים, יולי 2012. עומר מירון
ענת קם בבית המשפט, היום/עומר מירון

קם נידונה לארבע שנות מאסר וחצי, לאחר שהעבירה לידי בלאו כ-1,800 מסמכים, חלקם מסווגים כסודיים וסודיים ביותר, אותם העתיקה ממחשבי לשכת אלוף פיקוד המרכז, שם שירתה. בערעור טענה קם כי העונש שנגזר עליה אינו מידתי ואינו סביר.

לטענתה, בית המשפט המחוזי בתל אביב התעלם מהעובדה שהביעה חרטה מלאה כבר לאחר מעצרה, וגם מכך שלא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה. עוד נטען בעתירה, שקם קיבלה עונש חמור בהרבה מנאשמים אחרים במקרים דומים או חמורים יותר. בעתירה מציינים את תת-אלוף במילואים יצחק יעקב (יצה), שהורשע אף הוא במסירת ידיעה סודית, לאחר שכתב ספר שהכיל סודות צבאיים, ונידון לשנתיים מאסר על תנאי בלבד.

פרקליטה של קם, עו"ד אילן בומבך, ביקש לפני שבועיים לצרף לחומרי הערעור גם את הסדר הטיעון שגובש עם בלאו, בניסיון להוכיח שהעונש שנגזר על קם חמור ויש להקל עמה. כמו כן, הוא ביקש לצרף את החלטת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לראש אמ"ן לשעבר, אלי זעירא, שחשף את זהותו של סוכן מוסד, והתיק נגדו נסגר.

עוד באותו נושא
קם "גייסה" את אלי זעירא ו"יצה" להקל על עונשה
ענת קם ערערה על עונשה: "אינו מידתי"
"בלאו 'שרף' את ענת קם, אך לא היה צריך להאשימו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully