וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת קם תערער בבוקר נגד עונשה: "אינו מידתי"

גלעד גרוסמן

16.11.2011 / 0:12

בערעור שיוגש לבית המשפט העליון, יטען פרקליטה של קם כי היא הביעה חרטה ולא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה. בנוסף, מתכוונת קם לבקש עיכוב לתחילת ריצוי העונש שנגזר עליה

ענת קם, שנידונה לארבע שנות מאסר וחצי, לאחר שהודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון, תעתור היום (רביעי) לבית המשפט העליון נגד העונש שנגזר עליה. קם, שאמורה להתחיל לרצות את מאסרה ביום ראשון, גם מתכוונת להגיש בקשה לעכב את תחילת ריצוי העונש.

בעתירה, טוען פרקליטה של קם, עו"ד אילן בומבך, כי העונש שנגזר עליה אינו מידתי ואינו סביר. בומבך טוען כי בית המשפט המחוזי בתל אביב, שגזר את עונשה של קם, התעלם מהעובדה שהביעה חרטה מלאה כבר לאחר מעצרה, וגם התעלם מכך שלא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה, קביעה שגם הפרקליטות קיבלה, ולכן הורידה את סעיף זה מכתב האישום. קם, כך נטען, לא גרמה בפועל לפגיעה בביטחון המדינה.

הרשעתה של ענת קם - כותרות אחרונות
קצין בכיר: "ענת קם העמידה בסכנה את 'עופרת יצוקה'"
פרשת ענת קם: האם יוגש כתב אישום נגד אורי בלאו?
דעה: לבד מול הממסד - השורקים במשרוקיות

עוד נטען בעתירה, שקם קיבלה עונש חמור בהרבה מנאשמים אחרים במקרים דומים או חמורים יותר. בעתירה מציינים את תת-אלוף במילואים יצחק יעקב (יצה) שהורשע אף הוא במסירת ידיעה סודית, לאחר שכתב ספר שהכיל סודות צבאיים, ונידון לשנתיים על תנאי. קם גם טוענת כי השופטים לא התחשבו במעצר הבית הממושך, קרוב לשנתיים, שבו ישבה.

טיעונים לעונש של ענת קם בבית משפט מחוזי תל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
בעתירתה מצויין כי נענשה באופן חמור בהרבה מנאשמים אחרים במקרים דומים. ענת קם/נמרוד סונדרס

הערעור מעלה גם שתי טענות נוספות - אכיפה בררנית, וזאת בשל אי העמדתו לדין עד כה של העיתונאי אורי בלאו, שקיבל מקם את המסמכים המסווגים, ופגיעה בקם מצד התקשורת. בעתירה נטען כי הייתה שפיטה מוקדמת על ידי התקשורת, שגרמה לה לנזק קשה. קם הוצגה במקומות מסוימים כעבריינית אידיאולוגית, למרות שלטענתה מעולם לא הייתה כזאת. עוד נטען, שנכתבו נגדה כתבות ומאמרים רבים שהכילו מידע חסר. הלינץ' התקשורתי שנעשה בה מזכיר את זה שנעשה בנשיא לשעבר משה קצב, נכתב בעתירה.

קם נעצרה לפני כשנתיים בחשד שהעבירה לעיתונאי "הארץ", אורי בלאו, למעלה מ-2,000 מסמכים מסווגים, חלקם בסיווג של "סודי ביותר", שאותם העתיקה בעת ששירתה כפקידה בלשכתו של יאיר נווה, שכיהן אז כאלוף פיקוד מרכז. המסמכים שימשו את הבסיס לכתבה שפרסם בלאו בנובמבר 2008, בה נטען כי בפיקוד המרכז הורו על חיסולים של מבוקשים פלסטינים גם במקרים שבהם ניתן היה לבצע מעצרים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא, בהם הרמטכ"ל, אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים.

בחיפוש בביתה של קם נמצאו מאות מסמכים סודיים שנשמרו במחשבה האישי. בין השאר הם כללו פקודות מבצע מטכ"ליות, פקודות מבצע של פיקוד מרכז ופרטים על פעילות מודיעינית, סדרי כוחות ותרגילי מלחמה. "מדינות אויב חולמות לשים את היד על מסמכים כאלה", אמר ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, עם פרסום הפרשה.

לפני כשבועיים נידונה קם לפני למאסר של ארבע שנים וחצי בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי, לאחר שהודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר. במסגרת ההסדר הסכימה הפרקליטות לא לייחס לקם כוונה לפגוע בביטחון המדינה.


(עידכון ראשון: 20:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully